سرانجام، SSD شانزده ترابایتی سامسونگ معرفی شد

1383912006767791762

دوران استفاده از یک درایو جامد (به‌ اصطلاح SSD) به‌بهانه سرعت بالا با حجم کم برای لپ‌تاپ‌ها به‌سر آمده است. کمپانی سامسونگ به‌تازگی در کنفرانس Flash Memory Summit کالیفرنیا، از درایو خشک و یا جامد 2.5 اینچی خود رونمایی کرده که قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات و فایل‌های کاربران را تا سقف 16 ترابایت داراست.

این درایو نه تنها بزرگ‌ترین SSD در جهان محسوب می‌شود، بلکه هم‌چنین لقب «بزرگ‌ترین هارددیسک در جهان» را از آن خود کرده است. اما چگونه سامسونگ توانسته چنین کاری را انجام دهد؟

در داخل درایو جامد سامسونگ با شماره مدل PM1633a، شما می‌توانید به تعداد زیادی از فلش‌مموری‌های جدید و عالی 256 گیگابیتی NAND دست یابید که نسبت به فلش‌مموری‌های مورد استفاده در حافظه‌های خشک دیگر، حجمی در حدود دو برابر دارد. برطبق محاسبات Ars Technic، حدودا باید 480 تا 500 نوع از این فلش‌مموری‌ها در SSD شانزده ترابایتی جدید سامسونگ به‌کار گرفته شده باشد. نکته جالب آن است که علی‌رغم استفاده از چنین حجم انبوهی فلش‌مموری در PM1633a، سامسونگ توانسته تا اندازه SSD خود را تنها به 2.5 اینچ برساند.

اگر مایل هستید تا بدانید که این حافظه جامد چه‌قدر قیمت دارد، باید گفت خوش‌بختانه، SSD جدید سامسونگ در حدود 1 میلیون دلار قیمت‌گذاری نخواهد شد! نمونه‌‎های اولیه آن، احتمالا با بازه قیمتی 5000 تا 7000 دلار برای استفاده در سرورها و دیگر برنامه‌های کاربردی شرکت‌ها به‌فروش خواهند رسید ولی انتظار می‌رود با گذشت زمان و کاربردی‌تر شدن هاردهای خشک به‌جای هارد مکانیکی، قیمت SSDها با حجم بالا کاهش یابد. نظر شما درباره SSD جدید سامسونگ چیست؟

2 در مورد “سرانجام، SSD شانزده ترابایتی سامسونگ معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH