چگونه مانع گم شدن تصاویر خانوادگی خود شویم؟

جمع بشید با هم یک عکس بگیریم! این جمله‌ای است که در بسیاری از میهمانی‌ها می‌شنویم و در اغلب موارد نیز این جمله با استقبال خوب میهمانان مواجه می‌شود اما مشکل اصلی بعد از صدای چیلیک شاتر شروع می‌شود؛ زیرا شما یک عکس خانوادگی در یک حافظه رم دارید. رمی کوچک که به سادگی می‌تواند گم شود و یا حتی اسمارت فون و دوربین شما (وسیله‌ای که با آن عکس خود را گرفتید) نیز از دست بدهید. البته با خراب شدن این رم نیز تمام تصاویرتان از بین خواهد رفت.

family22

حال بیایید از نگاهی دیگر به موضوع بنگریم، زمانی را تصور کنید که عکس مورد نظر خود را به خوبی و خوشی ثبت و آن را در کامپیوتر شخصی ذخیره کردید و دیگر نگرانی خاصی در خصوص گم شدن آن ندارید. اما ممکن است که کامپیوتر شما دارای مشکلی باشد و تمام اطلاعاتتان از بین بروند که چنین مشکلاتی نیز بسیار پیش می‌آید و حتی ممکن است در حین نصب ویندوز جدید تمام اطلاعاتتان که تصاویر مذکور نیز شامل آن می‌شد، از بین بروند.

در این مقاله سعی داریم تا راه حل‌هایی را ارایه دهیم که از طریق آن‌ها بتوانید تصاویر خود را ایمن‌تر از گذشته نگهدارید.

پرینت کنید

photo_album_page_sm-798779

شاید در گذشته مشکلات گم شدن یک تصویر کمتر بود زیرا تمام آن‌ها در یک آلبوم فیزیکی قرار می‌گرفتند (التبه موضوع کهنه شدن به کنار) و دیگر کمتر احتمال گم شدن آن‌ها وجود داشت اما در حال حاضر این چنین نیست و با گسترش اسمارت فون‌ها روزانه تصاویر بسیار زیادی را ثبت می‌کنیم که شاید فضای کافی فیزیکی برای ذخیره پرینت شده آن‌ها نداشته باشیم اما باید قبول کنیم که بیشتر این تصاویر چندان که باید خانوادگی نیستند (عکس‌هایی از یک منظره و…) و نیازی نیست تا آن‌ها را پرینت کنید اما می‌توانید با پرینت تصاویر خانوادگی احتمال گم شدن آن‌ها را به حداقل برسانید.

فایل پشتیبان تهیه کنید

یکی از راه‌های قدیمی برای نگهداری تصاویر و اطلاعات مختلف تهیه فایل پشتیبان یا همان بک‌آپ است که با این کار می‌توانید تمام تصاویر و حتی ویدیو‌های خود را به صورت یک فایل پشتیبان تهیه و در مکانی (یک فلش و…) ذخیره کنید تا حتی در صورت گم شدن تصاویر نیز بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

یک هارد اکسترنال و یا فلش با حجم زیاد بگیرید

external-hard-drive

در این روش شما می‌بایست تصویر خود را علاوه بر کامپیوتر بر روی یک هارد اکسترنال که فقط برای این موضوع تهیه کرده‌اید، ذخیره نمایید و مطمئن شوید که حتی در زمان از بین رفتن اطلاعات موجود قادر خواهید بود تا آ‌ن‌ها را از طریق هارد خود بازیابی کنید و البته مزیت این روش نسبت به بک‌آپ این است که در این راه‌حل شما می‌توانید حتی از طریق هارد اکسترنال نیز به مشاهده تصاویر و فیلم‌های خود بپردازید که البته امکان تماشای این تصاویر در تلویزیون نیز وجود دارد، اما نمی‌توانید در حالت بک‌آپ اطلاعات موجود را مشاهده نمایید.

سرویس‌های ابری

portfolio-cloud

کمپانی‌های مختلف نظیر گوگل، اپل، مایکروسافت و… دارای سرویس‌های ابری هستند که البته نام هرکدام نیز متفاوت است. برای مثال سرویس گوگل، درایو نامیده می‌شود و به صورت رایگان 15 گیگابایت حافظه رایگان را در اختیارتان قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند از طریق وب‌سایت و یا اپلیکیشن این سرویس، تصاویر (یا هر فایل دیگر) خود را در آن آپلود کنند و تمام آن‌ها را در یک محیط امن نگهداری نمایند. باید قبول کنیم که امنیت این سرویس‌ها بسیار بیشتر از یک فلش یا تهیه فایل پشتیبان است (از لحاظ گم شدن) و شما با سپردن این اطلاعات به یک کمپانی معتبر مطمئن می‌شوید که در هر هنگامی که بخواهید می‌توانید به آن تصاویر دسترسی داشته باشید و خطر گم شدن تهدیدتان نمی‌کند. نکته جالب دیگر در خصوص این سرویس‌ها امکان دسترسی به آن از هر نقطه‌ای است.

همان طور که گفته شد، این سرویس‌ها اغلب دارای یک حجم محدود هستند که ممکن است حجم تصاویر شما بیشتر از این میزان باشد، شما در این بین دو راه دارید، یا باید مبلغی را به گوگل بپردازید تا بتوانید حافظه بیشتری را به دست آورید و یا می‌توانید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید و سایر تصاویر خود را در آن قرار دهید.

اما این سرویس‌ها مشکلاتی نیز دارند. با وجود اینکه اغلب کمپانی‌ها بر روی امنیت سرویس‌های خود تمرکز زیادی دارند اما اینترنت است و خطر هک و حمله؛ پس باید کمی در این خصوص نگران بود که ممکن است (در بدبینانه‌ترین نگاه) با این کار تصاویر خانوادگی‌تان در بستر اینترنت منتشر شود، که به هیچ وجه موضوعی جالب نیست.

یکی از بدی‌های دیگر سرویس‌های ابری نیز به استفاده آن‌ها از اینترنت مربوط می‌شود که برای آپلود و یا دانلود یک تصویر شما مقداری ترافیک (حجم) از دست خواهید داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH