نرم‌افزاری که استفان هاوکینگ با آن صحبت می‌کند، به‌طور رایگان منتشر شد!

mv5bmjmxmzu5mtywmv5bml5banbnxkftztgwndixnzu4mje._v1_sx640_sy720_.jpg.CROP.promovar-mediumlarge._v1_sx640_sy720_

تقریبا 20 سال است که اینتل با ساخت محصولات تازه، سعی دارد به استفان هاوکینگ کمک نماید تا با دنیا به ارتباط بپردازد؛ به‌تازگی نرم‌افزاری را که فیزیک‌دان مشهور جهان با آن کتاب نوشته، به سخنرانی پرداخته و به‌کمک آن با مردم صحبت کرده به‌طور رایگان منتشر شده است.

این نرم‌افزار، Assistive Context-Aware Toolkit یا به‌اختصار (ACAT) نام‌دارد و اینتل، سال گذشته آن را با یک کیبورد در اختیار هاوکینگ قرار داد. همواره سازندگان این برنامه، در نظر داشته‌اند تا ACAT را به‌صورت متن‌باز منتشر نمایند تا برای مهندسان، برنامه‌نویسان و پژوهشگران این امکان فراهم شود که با طراحی فناوری‌های تازه، به بهبود زندگی افراد مبتلا به بیماری‌های نورون حرکتی یا دیگر بیماری‌ها که امکان استفاده از رایانه را در شرایط معمولی ندارند، کمک نمایند.

در حال حاضر، این نرم‌افزار می‌تواند با بررسی چهره کاربر از طریق وب‌کم، کنترل شود اما اینتل می‌گوید که توسعه‌دهندگان می‌توانند آن را با تعریف روش‌های دیگری از نو برنامه‌ریزی نمایند. به‌هرحال، این برنامه هنوز هم به‌خوبی کار می‌کند. برای آزمایش این برنامه، سایت Engadget از یک تبلت ویندوزی استفاده کرده است؛ با تغییر عضله‌های ماهیچه صورت همانند استفان هاوکینگ، ACAT می‌تواند نوشته‌های مدنظر شما را تایپ نماید. امکان مرور وب و کنترل «نشان‌گر موس» نیز با استفاده از این برنامه فراهم شده است. لازم به‌ذکر است که پایه این برنامه در سایت Github قرار داده شده و برروی سایت اینتل، نحوه کار با آن از طریق ویدیو کلیپ‌هایی آموزش داده شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH