مصاحبه اختصاصی با مدیر عامل سونی موبایل: منتظر محصولی خارق‌العاده باشید!

sony mobile interview1

چند روز پیش، به ما فرصتی دست داد تا بتوانیم با مدیر عامل سونی موبایل در خاورمیانه و آفریقا، یک مصاحبه اختصاصی در دفتر این شرکت در شهر دبی داشته باشیم. رودیگر اودنباخ، مدیر عامل کهنه کار و خوش برخورد سونی موبایل، در این مصاحبه با لهجه‌ای نسبتا غلیظ که انگلیسی آن تا حدی مخلوط با آلمانی بود، تلاش کرد تا سیاست‌های این کمپانی را تشریح کرده و همچنان محصولات سونی را از برترین‌های این صنعت بداند. در ادامه مصاحبه اختصاصی آی‌تی‌رسان با این مرد پرتلاش آلمانی را با هم می‌خوانیم.

sony mobile interview2

مدیر عامل سونی موبایل چندی پیش اعلام کرد که این کمپانی هیچ‌گاه بخش موبایل خود را نخواهد فروخت، به نظر شما چرا سونی علی‌رغم مشکلاتی که در این بخش داشته، حاضر به واگذاری‌اش نیست؟

اول از همه، این صحبت درباره سیاست کلی سونی است. در بخش مهمی چون موبایل، الان زمان انفعال نیست و تعداد زیادی رقیب در بازار وجود دارد. امسال ما به‌دنبال به‌دست آوردن سود بیشتر بودیم و به همین خاطر، بر روی پلی‌استیشن تمرکز کردیم. ما محصول تکنولوژیک بسیار جدیدی را وارد بازار کرده و دریچه نوینی را بر روی مشتریان‌مان باز خواهیم کرد. ضمن اینکه بخش موبایل همیشه به عنوان قسمتی از سونی باقی خواهد ماند.

با توجه به اینکه در سطح جهانی، تعدیل نیروی زیادی در سونی موبایل صورت گرفته و سهم مارکت هم کاهش یافته، آیا پلنی دارید که روزی بتوانید به جمع ۵ تولید کننده برتر دنیا برسید؟

در طی ۲۰ ماه گذشته، ما یاد گرفتیم، مطالعه کردیم و برخی چیزها را تغییر دادیم. برای ما مهم سهم بازار نیست، بلکه به‌دست آوردن سود بیشتر و بازی کردن در قسمت با ارزش آن است. سهم بازار ما از چند سال پیش افزایش یافته است. در این بازار ما تازه وارد نیستیم؛ اسم برند و ارزش سهام است که مهم است.

در بین تولید کنندگان اصلی تلفن همراه، نام‌هایی وجود دارد که برخی از آن‌ها تازه‌کار و چینی هستند و اعتبار و تجربه سونی را نیز به همراه ندارند. فکر می‌کنید چرا آن‌ها توانستند به این سرعت در مارکت سهم پیدا کنند اما سونی نتوانست آن چیزی که داشت را هم حفظ کند؟

ابتدا بگویم که سهم بازار، اولویت ما نیست. اگرچه آن‌ها دارند رشد می‌کنند اما ما با تولید کننده‌های چینی رقابت نمی‌کنیم. به دلیل قیمت گوشی‌ها، ما درباره حجم فروش هم حرفی نمی‌زنیم و این مشی حرکت ما نیست. آن‌ها شاید سهمی از بازار را به‌دست بیاورند اما سهم ارزش ندارند! در بحث تکنولوژی ما مزایای زیادی داریم، در قسمتی چون دوربین بسیار قوی هستیم اما آن‌ها حرفی برای گفتن ندارند. بسیاری از این تولید کننده‌ها، قبلا بودند که الان دیگر نیستند ولی سونی همچنان پابرجاست.

بخش موبایل همیشه به عنوان قسمتی از سونی باقی خواهد ماند

به طور معمول برندها، بیشترین سهم را در کشور مبدا خودشان دارند، اما در ژاپن اختلاف معناداری بین شما و اپل وجود دارد، دلیل این ناکامی چه می‌تواند باشد؟

من این موضوع را یک ناکامی نمی‌دانم و اتفاقا عملکرد سونی را هم موفقیت آمیز می‌دانم. مکانیسم و عملکرد هر کمپانی، از بازار به بازار دیگر متفاوت است. من به طور کامل با بازار ژاپن آشنا نیستم و به طور حتم، مارکت‌ها با یکدیگر متفاوت هستند اما ما هنوز موقعیت خودمان را در ژاپن حفظ کرده‌ایم.

چرا سونی موبایل تصمیم گرفت تا رویه خودش برای عرضه هر شش ماه یک‌بار پرچم‌دار را متوقف کند؟

سوال بسیار خوبی پرسیدید، برای برخی از بازارها نیاز است که هر شش ماه یک محصول معرفی شود اما برای بعضی دیگر، مناسب نیست. ما مجبور شدیم که بر اساس فناوری‌های موجود، هر شش ماه یک محصول با مشخصات جدید معرفی کنیم چون تکنولوژی رو به پیشرفت است.

یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت اچ‌تی‌سی در وان M9 را طراحی تکراری آن می‌دانند، آیا فکر نمی‌کنید که همین موضوع در سری پرچم‌داران سونی تکرار شده است؟

من درباره اچ‌تی‌سی نمی‌توانم نظری بدهم و می‌خواهم درباره جزئیات صحبت کنم. اگر گوشی‌ها را بررسی کنیم، می‌بینید که تغییر پیدا کردند و زبان طراحی را با توجه به آن چیزی که مشتری خواسته است، تغییر دادیم. اگر نگاه کنید، پیشرفت را در طراحی می‌بینید.

sony mobile interview3

آیا این مورد را در Z5 هم می‌بینیم؟

در این باره من نمی‌توانم جوابی بدهم ولی این را می‌گویم که محصولی خارق‌العاده را به بازار ارایه خواهیم داد.

چرا Z3 Plus؟ چرا نخواستید اسم این گوشی در بازارهای جهانی همچون ژاپن، Z4 باشد؟

این مورد به پایه مارکتینگ بستگی دارد. گاهی اوقات، برخی بازارها بسیار قوی هستند و میزان سهم و شراکت بالایی دارند، مثل ژاپن و برای همین تصمیم گرفته می‌شود که اسم گذاری متفاوت باشد.

دلیل استفاده از واژه پلاس چه بوده است؟ چون معمولا کمپانی‌ها، از این کلمه برای مدل بزرگ‌تر خود بهره می‌گیرند.

پلاس مربوط به امکانات اضافه شده به دستگاه است و به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا از چنین واژه‌ای استفاده کنیم.

آیا نام پرچم‌دار بعدی شما Z5 خواهد بود یا تصمیم دارید که به سراغ سری جدیدی بروید؟

من در این باره نظری نمی‌توانم بدهم و بهتر است صبر کنیم تا در نمایشگاه IFA ببینیم.

بسیاری رابط کاربری سونی را ساده و یکنواخت می‌دانند که قادر به عرضه تمام قابلیت‌های گوشی نیست، چرا تلاشی برای یک تحول در این قسمت نمی‌کنید؟

این جواب شبیه به پاسخ بخش طراحی است. مردم به طور معمول به دنبال کار کردن با چیزهای راحت هستند و ما فیدبک منفی دریافت نکردیم. البته به طور حتم تغییراتی را جهت کسب موفقیت‌های بیشتر داشته‌ایم. مثلا در نسخه جدید، وقتی به هوم اسکرین می‌روید، متوجه می‌شوید که ما همه چیز را پیشرفت داده‌ایم. ما حتی شکل آیکون‌ها را عوض کردیم و رزرولوشن را بالا بردیم. این‌ها مواردی است که اگر با جزئیات نگاه کنید، متوجه آن‌ها می‌شوید.

به نظر من تفاوت چندانی هم بین گوشی فول اچ‌دی و QHD در نمایشگر وجود ندارد

سونی موبایل را بایستی پیشروی بازار در تولید گوشی‌های ضد آب دانست، چیزی که به عنوان یک اصل برای گوشی‌های پرچم‌دار و برخی از میان‌رده‌هایش حفظ کرده است. تا چه حد بر حفظ این اصل در مدل‌های آینده‌تان اصرار دارید؟

من فکر می‌کنم که ما اولین تولید کننده گوشی با این مشخصات بودیم که گوشی مقاوم در برابر آب تولید کردیم. البته ما اصراری بر تولید این نوع از گوشی‌ها همیشه نداشته‌ایم و تا به حال مدل‌هایی هم تولید کردیم که ضد آب نبوده‌اند.

چرا خاصیت ضد آب بودن گوشی‌های‌تان در برخی از موارد و پس از چند وقت دچار مشکل می‌شود؟

حفظ همیشگی مشخصه ضد آب بودن، چندان آسان نیست و ریسک نسبتا بالایی دارد. البته این مورد، بستگی به کاربر، مدل استفاده وی و حتی اشتباهاتی چون باز گذاشتن درپوش گوشی‌ هم دارد.

چرا سری اولترا را دیگر ادامه ندادید و تمرکز خودتان را علاوه بر یک پرچم‌دار، در ارایه نسخه‌های کامپکت قرار دادید؟ با اینکه سایر سازندگان ترجیح می‌دهند یک نسخه بزرگ‌‌تر را در کنار پرچم‌دار خودشان قرار دهند؟

این موضوع بستگی به این دارد که شما در کجا زندگی می‌کنید. مثلا در اروپا، مردم ترجیح می‌دهند تا نهایت یک گوشی ۵ تا ۵.۵ اینچی داشته باشند. در آسیا این قضیه متفاوت می‌شود و حتی در کشورهای شرق آسیا، شما مدل‌های ۷ اینچی هم می‌بینید! ما حتی گوشی C5 با سایز ۶ اینچ را به تازگی تولید کردیم که بهترین گوشی دنیا برای عکاسی سلفی است.

آیا گوشی C5 را الان دارید؟

بله، بر روی میزم است که الان برایتان خواهم آورد. همان طوری که می‌بینید، حاشیه‌های نمایشگر گوشی بسیار باریک است، شما می‌توانید به خاطر اینترفیس خاص دستگاه، به راحتی با یک دست با آن کار کنید و نمایشگر به اندازه یک گوشی ۴ اینچ در می‌آید. کیفیت مانیتور آن نیز بسیار بالاست، دارای یک فلش در کنار دوربین جلویش است و با طراحی باریک خود در بین گوشی‌های میان رده از نظر قیمتی قرار می‌گیرد.

sony mobile interview4

اولین گوشی با نمایشگر QHD را با نام Z4v و فقط برای اپراتور ورایزون در آمریکا عرضه کردید؛ دلیل این عرضه محدود چه بود و آیا برنامه‌ای جهت عرضه جهانی آن دارید؟

هیچ پلنی برای عرضه جهانی این گوشی وجود ندارد، در واقع یک درخواست ویژه از شریک تجاری ما در آنجا وجود داشت. یکی از دلایلی که این گوشی را در اینجا نمی‌بینید، در واقع هزینه ساخت آن است. ساخت این گوشی در سایر نقاط مقرون به صرفه نیست و بازار آمریکا متفاوت است.

البته ایرانیان زیادی وجود دارند که به برند سونی علاقه دارند و وجود یک گوشی با نمایشگر QHD که بتواند در برابر رقبا نیز مورد مقایسه قرار بگیرد،‌ مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

به نظر من تفاوت چندانی هم بین گوشی فول اچ‌دی و QHD در نمایشگر وجود ندارد، ضمن اینکه ما دارای دوربینی فوق‌العاده هستیم که شما با سایز ۸ مگاپیکسلی قادر هستید تا عکس‌های بسیار خوبی را بگیرید.

با توجه به مشکلاتی که چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ برای برخی از پرچم‌داران به وجود آورد، آیا قصد استفاده از سازنده دیگری همچون انویدیا، اینتل و حتی مدیاتک را برای پرچم‌دار بعدی خود ندارید؟

من نمی‌توانم به جزئیات کامل این موضوع بپردازم اما ما همیشه به دنبال محصولاتی هستیم که بالاترین تکنولوژی را دارند که در حال حاضر سازنده دیگری که مناسب ما باشد، وجود ندارد. برای حل مشکل داغ شدن این پردازنده بر روی Z3 پلاس، ما نرم‌افزار جدیدی را عرضه کردیم که میزان گرما را کنترل می‌کند و شما دیگر مشکلی را نخواهید دید.

ما در بازار ایران همیشه حضوری فعال با برنامه و استراتژی مشخص داشته‌ایم و این مساله واقعا مهم نیست که این کار به صورت مستقیم از تهران حمایت شود و یا از دفتر دوبی

در ۴ نسل از پرچم‌داران خود، از دوربین با سنسور مشابه ۲۰.۷ مگاپیکسلی استفاده کردید، آیا در پرچم‌دار جدید سونی، شاهد تغییری در این ابعاد خواهیم بود و یا همچنان تاکیدتان بر روی بهبود کیفیت همان میزان مگاپیکسل است؟

ما یک لیدر در ساخت سنسورهای دوربین هستیم و کیفیت آن را هم در هر نسل، بهبود می‌بخشیم. ضمن اینکه عملکرد نرم‌افزار را هم ارتقا می‌دهیم. به نظر من، حتی یک عکس ۸ مگاپیکسلی باکیفیت، به اندازه ۲۰ مگاپیکسلی می‌تواند خوب باشد.

سونی یکی از اولین سازندگان اسمارت واچ در سطح دنیاست، اما با گسترش این صنعت، سونی تنوع زیادی به محصولاتش نداد و سهم چندانی هم از این بازار ندارد، دلیل این امر چیست؟

ما سهمی منطقی از بازار اسمارت واچ را داریم. با توجه به اینکه چیزی در حدود ۱۴۰ گجت در این حوزه وجود دارد، ‌اتفاقا سهم فروش ما نسبتا مناسب است و خریداران همیشه نگاهی به اسمارت واچ سونی داشته‌اند.

با آنکه مدت نسبتا زیادی از عرضه اسمارت واچ۳ سونی می‌گذرد، اما در بازار ایران همچنان اسمارت واچ۲ بیشترین سهم را دارد، چرا شما پلن گسترده‌ای برای عرضه این نسخه ندارید؟

این سوال بیشتر مربوط به مدیر فروش است. این را هم بگویم که میزان رضایت از اسمارت واچ۲ بالا بوده و ضمن اینکه محصول جدید، قیمت بالاتری دارد و در حال حاضر اسمارت واچ۲ با این بها، یکی از بهترین کالاهای سونی در مارکت است.

با توجه به قطعنامه هسته‌ای که راه را برای ورود بسیاری از کمپانی‌ها به صورت مستقیم در ایران هموار می‌کند، آیا برنامه‌ای برای گسترده کردن حضور خود در بازار ایران و یا احداث یک دفتر مرکزی دارید؟

من در پاسخ به سوالات سیاسی زیاد خوب نیستم! ما در بازار ایران همیشه حضوری فعال با برنامه و استراتژی مشخص داشته‌ایم و این مساله واقعا مهم نیست که این کار به صورت مستقیم از تهران حمایت شود و یا از دفتر دوبی.

در حال حاضر با وجود بلوتوث و NFC دیگر نیازی به اینفرارد نیست

من زمانی که با مدیر دفتر هواوی در ایران صحبت می‌کردم،‌ وی گفت که آن‌ها در چین و ایران دارای رتبه نخست از سهم بازار هستند، آیا کشوری وجود دارد که شما مکان نخست را در آنجا داشته باشید؟

کشورهای بسیار زیادی وجود دارند که ما در بین سه برند نخست آنجا هستیم. مثلا ما فروش بسیار خوبی در آفریقای جنوبی یا برخی از کشورهای اروپایی همچون سوییس داریم. سهم بازار در کل دارای تغییرات بسیاری است و شما ممکن است زمانی در مقام نخست باشید اما در شش ماه بعد، این جایگاه عوض شود.

sony mobile interview5

در اینجا می‌خواهم ۵ تا از سوالات کاربران سایت را که قبلا از آن‌ها درخواست کرده بودیم، از شما بپرسم.

پس این‌ها باید سوالات سختی باشند!

چرا در گوشی‌های سونی از فناوری‌هایی مانند مادون قرمز و سنسور اثر انگشت استفاده نمی‌شود؟

اگر اشتباه نکنم، فکر می‌کنم ما اینفرارد (مادون قرمز) را در یکی از گوشی‌های قبلی خودمان به نام اکسپریا SP در دو یا سه سال پیش عرضه کردیم. در حال حاضر با وجود بلوتوث و NFC دیگر نیازی به اینفرارد نیست. اما برای سنسور اثر انگشت، حق با شماست، برای آن صبر کنید.

چرا شرکتی که در طراحی زبان‌زد است، باید محصولاتی با طراحی بد عرضه کند؛ به عنوان مثال گوشی C3 با حاشیه‌های زیاد و یا گوشی نامتوازنی مثل C4 با حاشیه‌های زیاد؟ آیا درست است که بعضی میان‌رده‌های سونی توسط فاکسکان طراحی می‌شوند؟

اول از همه بگویم که فاکسکان هیچ طراحی برای ما انجام نمی‌دهد. خیلی سخت هست که بخواهم نظری در این ارتباط بدهم، من درک می‌کنم که شاید تعدادی از کاربران این طراحی را دوست نداشته باشند اما بسیاری دیگر، آن را می‌پسندند. ما طراحی گوشی‌ها را همگی در سونی انجام می‌دهیم.

ما در بازار ایران همیشه حضوری فعال با برنامه و استراتژی مشخص داشته‌ایم و این مساله واقعا مهم نیست که این کار به صورت مستقیم از تهران حمایت شود و یا از دفتر دوبی

چرا سونی اصرار دارد که از وضوح تصویر ۸ مگاپیکسل در حالت اتوماتیک برای دوربین پرچم‌دارانش بهره بگیرد؟

اندازه ۸ مگاپیکسل، بهترین راه حل برای سرعت و کیفیت است و من اعتقاد دارم که این سایز، بهترین سایز برای مقایسه کیفیت عکس نیز است.

چرا سونی کمی دیر اقدام به آپدیت گوشی‌هایش به اندروید ۵ کرد و به خصوص برای نسخه‌های دو سیم‌کارته، این مورد بیشتر از مدل‌های تک سیم (مثل گوشی Z3) دیده می‌شود؟

من فکر می‌کنم که آپدیت نسخه‌های دو سیم کارت کمی پیچیده‌تر است. ضمن اینکه ما به کیفیت آپدیت و تجربه کاربری آن بسیار اهمیت می‌دهیم و به همین خاطر گاهی اوقات،‌ پروسه آپدیت طولانی‌تر می‌شود. البته ما برای گوشی‌های قدیمی که دو سال پیش هم عرضه شده است، همچنان آپدیت‌های جدید را ارایه می‌کنیم، چیزی که در بین سایر کمپانی‌ها کم‌تر دیده می‌شود.

چرا در قسمت پشتیبانی سایت سونی موبایل، اسم کشور ایران وجود ندارد؟

ما سه نماینده و شریک تجاری در ایران داریم که آن‌ها دارای سرویس سنتر هستند. برای همین سونی به صورت مستقیم دارای بخش پشتیبانی در ایران نیست.

sony mobile interview6

36 در مورد “مصاحبه اختصاصی با مدیر عامل سونی موبایل: منتظر محصولی خارق‌العاده باشید!”

  1. خیلی خوشحال میشیم دفعه دیگه بپرسید این هاله صورتی وسط دوربین بعضی گوشی های زد2 و زد3 بخاطر چیه:l

  2. سلام و عرض خسته نباشید خدمت جناب آقای گلکاری
    واقعا عالی بود
    یک سوال داشتم
    M5کی وارد بازار جهانی میشه و چه کشور هایی هستن
    و قیمتش حدودا چقدر خواهد بود؟
    با تشکر

  3. اوستا اسکندری

    آقا گلکار گل کاشتی با این مصاحبه. در ضمن خواهش می کنم خیلی زود نقد و بررسی S6 edge plus و Note 5 و C5 Ultra و X m5 و One M9 plus رو در سایت خوبتون بگذارید

  4. اوستا اسکندری

    سوالات عالی بودند اما پاسخ ها گمراه کننده؟ غیر واضح، فریب دهنده و….. کلا دلم از سونی و رابط کاربری اش و تکراری بودن گوشی ها به هم می خوره

  5. سعید اسکندری

    انتظارات من از z5 plus :
    دوربین 26 مگاپیکسلی
    صفحه QHD با پنل سوپر آمولد یا آمولد
    سلفی حد اقل 8 مگاپیکسلی
    صفحه 5.5 یا 5.7 اینچی
    حاشیه فوق کم اطراف صفحه نمایش
    حذف علامت nfc در پشت دستگاه
    فلز خالص
    ضخامت کمتر از 6.4 میلی متر
    باتری 3000 تا 3500
    ارگونومی
    حسگر اثر انگشت
    حسگر ضربان قلب
    و…
    امیدوارم سونی همچین گوشی بزنه تا من کمی به سونی علاقه پیدا کنم.

    1. بشین تا همچین چیازی بزنه
      دوربین 26 خخخخ مگه به مگا پیکسله بعدشم فغلا همچین چیزی نیست کواد اچ دی هم به احتمال زیاد نیست پنل هم امولد نخواهد بود صفحه پنجو نیم یا پنجو هفت هم نخواهد بود سلفی هم فکر نمیکنم هشت باشه حاشیه بالا و پایین هم باز زیاده ذخامت کمتر 6.4 هم فقط از کمپانی هایی مثل هواوی بر میاد حذف علامت ان اف سی و بدنه تمام فلزی هم که فکرشو نکن باطری هم همون 3000 هست حسگر ضربان قلبم که رو گلکسب ها فقط هست در کل همچین چیزی خیلی خوب میشد ما باز هم احتمالا یک محصول تکراری با حسگر اثر انگشت و قیمت نجومی خواهد بود 🙁

    2. ضخامت کمتر از 6.4 میلیمتر، باتری 3500!!!!
      سونی هم از شما انتظار یک چیز رو داره: انتظارات معقول و بجا!

  6. بابت این مصاحبه ازتون ممنونم، آقای گلکار یه مقدار قسمت آزمایشگاه سایت منفعل شده نسبت به گذشته، آیا علتی داره؟ امکان بررسی تخصصی گوشی sony m4 dual هست؟

  7. سلام آقای گل کار مصاحبه بسیار خوبی بود خسته نباشید
    ببخشید آقای گل کار شما در جریان هستید نرم افزاری رو
    که ایشان در مورد زد3پلاس صحبتش رو کردن واقعا دما رو کنترل کرده؟ و اینکه به نظر شما این گوشی به قیمت 1800ارزش خرید داره؟

    1. پیمان گل‌کار

      به شخصه نرم افزار رو چک نکردم. برای خرید زد۳ پلاس هم توصیه می‌کنم که کمی صبر کنید، به طور حتم با معرفی و ورود Z5، قیمت آن کاهش خواهد یافت

  8. خسته نباشید آقی گلکار ولی من جواب اگثر سوالاتتونو میدونستم که دیدم دقیقا رئیس سونی موبایل هم همونارو گفت. واقعا مصاحبه جانانه ای بود ماهم منتظر محصولی خارق العاده هستیم.

  9. بنظر من ارزشی نداشت این مصاحبه چون نه حاضر به پذیرش اشتباهات بود نه حاضر به دادن اطلاعات حتی بصورت جزئی

  10. اقای گلکار گل کاشتی
    سوالت بجا و عالی پرسیدید که تو ذهنم بود ولی نمیدونستم جوابشون چیه اما امروز جواب همشون را گرفتم

    واقعا زحمت کشیدید
    با تشکر

  11. اگه xperia sp مادون قرمز داره چطور از کاربرداش استفاده کنم ؟؟؟؟ولی همه جا نوشته بودن فاقد مادون قرمز یکی جوابه منه بدبختا بده فقط !!

  12. ای وای من یه عمر xperia sp داشتم نمیدونستم مادون قرمز داره الانم که مطلبتونا خوندم رفتم همه جارا زیرا رو کردم ولی تو مشخصات xperia spنوشته مادون قرمز ننننداردددد

  13. ممنون اقای گلکار خسته نباشید
    مصاحبه خوبی بود البته که مرد خوش اخلاقی بود خوشم اومد ازش
    البته انتظار هم نداشتم بگه ماست من ترشه
    طراهی و رابط کاربری رو که قبول نکرد و گفت که پیشرفت داشته بعد وان پلاس 2 و نوت 5 این بار زد 5 قراره نداشته باشه منظورش از لازم نشدنش این بود البته خب بعضی از کار های مشابه رو میتونه ان اف سی انحام بده ولی خب مثلا کنترل وسایل الکتریکی که جی 4 درش به خد کفایی بزرگی رسیدع رو نمیتونه انجام بده چرا همه این گزینه محم رو حذف میکنن نمیدونم 🙁
    امیدوارم طراهی زی 5 یک فرقی کرده باشه تا فرئشش بیشتر بشه ئلیرشیش ما یک بار پرچمدار اراعه دادن سونی رو از خواص بودن در اورده اینم یک تشتباهه که حاظر نیستن بپزیرن
    در کل ممنپن از زحماتتون اقای گلکار

  14. ما سه نماینده و شریک تجاری در ایران داریم که آن‌ها دارای سرویس سنتر هستند.
    میشه بپرسم کجا و چطوری سوالاتمونو ازشون بپرسیم تا جواب بدند و بجای سونی مارا پشتیبانی کنند؟؟؟

  15. با اینکه جواب خیلی از سوالاتم رو نگرفتم ولی بازم ممنون.
    بی صبرانه منتظر بررسی سی5 اولترا هستم.در ضمن لطفا تو بررسی از رنگ مشکی استفاده کنید نه سفید.
    با تشکر.

    1. آقای گلکار ای کاش پیشنهاد میدادید سونی
      اون تراشه DVB-T2 رو که مخصوص پخش تلویزیون هست در گوشی های پرچمدار به کار ببره . اینجوری سهم قابل توجهی در ایران بدست میاره .
      من به سونی قول میدم 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH