اچ‌تی‌سی A9‌ با یک پردازنده 10 هسته‌ای در راه است

HTC-Aero-concept-renders-by-Hasan-Kaymak (1) [800x600]

نیمه اول سال جاری میلادی، برای کمپانی تایوانی HTC امیدوار کننده نبوده است. این کمپانی، امسال آخرین پرچم‌دار خود با نام اچ‌تی‌سی وان M9 را معرفی کرد. در حقیقت، این گوشی آن چیزی نبود که پیش از آن در شایعات درباره‌اش شنیده بودیم؛ همین باعث شد تا امید بسیاری به ناامیدی تبدیل شود و در نتیجه، این گوشی کم‌تر از پیش‌بینی‌های HTC به فروش برسد. این باعث شد که کمپانی اچ‌تی‌سی، در سال 2015 از نظر شرایط مالی در وضعیت بسیار بدی قرار گیرد.

به‌همین منظور و برای جبران درآمد پایین، اعلام شد که اچ‌تی‌سی تصمیم گرفته تا پرچم‌دار دیگری را تا قبل از پایان سال معرفی نماید. حتی، مدیر عامل این کمپانی، خانم شر وانگ، از پرچم‌دار آینده اچ‌تی‌سی با عنوان “Hero” نام برد. پس از آن، گمانه‌زنی‌های بسیار زیادی پیرامون پرچم‌دار آینده اچ‌تی‌سی مطرح شد که گوش‌دادن به آن، تنها شما را گیج خواهد کرد!

بسیاری احتمال می‌دادند که این مدل در ماه اکتبر معرفی خواهد شد. با این‌حال، چند روز پیش، شایعه دیگری مطرح شد مبنی بر آن‌که اچ‌تی‌سی از نام O2 (به‌نظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی از نام‌گذاری سنتی سابق خود فاصله گرفته است!) برای پرچم‌دار آینده خود استفاده می‌کند. البته شایعه تازه، از زمان عرضه این گوشی چیزی نگفته بود و تنها به فاش‌نمودن برخی از مشخصات آن نظیر استفاده از چیپ‌ست جدید کوالکام اسنپ‌دراگون 820 بسنده کرده! این خود می‌تواند عرضه پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی را تا  سه ماهه نخست سال 2016 میلادی به تعویق بیاندازد.

با این‌حال، شایعاتی درباره گوشی دیگر اچ‌تی‌سی با نام HTC Aero وجود دارد که نمی‌توان به آن‌ها بی‌توجه بود. در آخرین شایعات، بخشی از مشخصات سخت‌افزاری آن فاش شده که قابل توجه به‌حساب می‌آید؛ اگرچه اطلاعات چندانی را از آن درز نداده است. بسیاری از منابع، مدعی هستند که این گوشی تا پایان امسال ارایه خواهد شد. به‌ این ترتیب، امکان ندارد که چیپ‌ست کوالکام 820 پردازنده آن باشد. در عوض، با توجه به مشکلاتی که برای پردازنده اسنپ‌دراگون 810 پیش‌آمده، می‌توان حضور آن را در HTC Aero یا به‌گفته برخی منابع، HTC A9 منتفی دانست. منابعی که نام دقیق‌ این گوشی را فاش نموده‌اند، احتمال می‌دهند که اچ‌تی‌سی در A9 از پردازنده 10 هسته‌ای MediaTek Helio X20 استفاده خواهد کرد. به‌همین ترتیب، منابع خبری مدعی هستند که طراحی این گوشی کاملا حرفه‌ای است؛ یک بدنه تمام فلزی با نمایشگر 2.5 بعدی خمیده! در نهایت، گمان می‌رود که HTC A9 در دو رنگ طلایی و خاکستری تیره با قیمتی در حدود 3 تا 4 هزار یوآن (حدود 470 تا 620 دلار) به‌بازار عرضه شود.

2 در مورد “اچ‌تی‌سی A9‌ با یک پردازنده 10 هسته‌ای در راه است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH