احتمالا ویندوز 10 برای برخی از دستگاه‌های پایین‌رده عرضه نخواهد شد!

زمانی که خبر انتشار ویندوز 10 برای اسمارت فون‌ها به بیرون درز کرد مایکروسافت تاحدودی همه را مطمئن کرده بود که این به‌روزرسانی برای همه لومیا‌هایی که از ویندوزفون 8 استفاده می‌کنند، عرضه خواهد شد. با وجود اینکه گفته مذکور تاحدود زیادی درست بود اما اکنون می‌خواهیم به این موضوع در خصوص اسمارت فون‌های ویندوزی سایر کمپانی‌ها و البته نسخه‌های ارزان قیمت بپردازیم که اغلب مورد بی‌رحمی در زمینه انتشار به‌روزرسانی‌ها قرار می‌گیرند.

Kazam

انتظار همگان به این صورت بود که سیستم عامل جدید برای همه موبایل‌های ساخته شده توسط نوکیا/مایکروسافت و سایر تولید کنندگان عرضه خواهد شد اما در این بین دستگاه‌هایی که 4 گیگابایت حافظه داخلی دارند این اتفاق شیرین را تجربه نمی‌کنند و صفحه مایکروسافت در آلمان نیز این موضوع را تایید کرده است و ویندوز 10 بر روی اسمارت فون‌هایی نصب می‌شود که حداقل 8 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشند.

برخی از دستگاه‌ها قادر نیستند تا در سرویس Insider Preview ثبت نام کنند و کاربران این محصولات بر این باور بودند که دستگاه آن‌ها نیز به ویندوز 10 به‌روزرسانی نخواهد شد و گویا این ترس چندان هم غیر منطقی نبوده است.

گفته می‌شود که احتمالا اسمارت فون‌هایی که در لیست زیر قرار دارند به‌روزرسانی مذکور را دریافت نخواهند کرد:

  • سری آلکاتل وان تاچ Pixi 3
  • نوکیا لومیا 530
  • اچ‌تی‌سی 8S
  • Blu Win JR و JR LTE
  • Yezz Billy 4
  • Karbonn Titanium Wind W4
  • Kazar Thunder 340W
  • Thunder 450 و 450WL

دلیل این موضوع یک مثال ساده است: دستگاه‌هایی که حافظه داخلی کمی دارند نمی‌توانند فضای مورد نیاز برای نصب سیستم  عامل جدید را ارایه دهند و البته مایکروسافت به دنبال این بود که ویندوز 10 را برای همه دستگاه‌های خود عرضه کند و باید بدین نکته نیز توجه داشت که حجم سیستم عامل جدید نسبت به نسخه قبلی آن یعنی ویندوزفون 8 افزایش داشته و به همین دلیل در دستگاه‌های این چنینی کار نمی‌کند.

قابل انکار نیست که بیشتر این اسمارت فون‌ها غیر لومیا هستند و این تاحدودی تعهد مایکروسافت نسبت به محصولاتش را نشان می‌دهد و البته نام محصول نسبتا جدید مایکروسافت با نام لومیا 530 نیز در این لیست دیده می‌شود که قادر به دریافت به‌روزرسانی ویندوز 10 نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH