سهام سامسونگ برای پنجمین ماه متوالی افت کرد

سهام سامسونگ، 8.1 درصد دیگر افت کرده است. این کمپانی با این افت، 12 میلیارد دلار از دست داده! این واقعا رقمی غیر قابل چشم پوشی است. ارزش سامسونگ از ماه آوریل تاکنون بیش از 44 میلیارد دلار کاهش یافته است.
تحلیلگران معتقدند که تقاضای کم برای اسمارتفون‌های جدید این شرکت و وجود رقبایی تازه نفس همچون وان‌پلاس، عامل اصلی این افت است. از آن‌جایی که پرچمداران اندرویدی همه کمپانی‌ها از قو‌ی‌ترین سخت افزار و جدیدترین نسخه سیستم عامل‌ اندروید بهره می‌برند، تفاوت چندانی بین آن‌ها وجود ندارد و این فاکتور قیمت است که در موفقیت یک اسمارتفون حرف اول را می‌زند. علی‌رغم وجود لبه‌های خمیده، کاربران حاضر نیستند برای پرچمداری همچون گلکسی S6 Edge پول زیادی بدهند. چون به عقیده آن‌ها این ویژگی اصلا به کار کسی نمی‌آید. در نظر کاربران، گوشی ارزان‌تر، بهتر است.
samsung-unpacked-2015-nyc-06به شخصه با پرچمداران سامسونگ کار کرده‌ام و باید بگویم که حس فوق‌العاده‌ای از کار کردن با آن‌ها داشتم، اما هرکسی حاضر نیست برای “حس” بهایی گزاف بپردازد. هنوز هم گلکسی S5 و S4 و حتی S3 می‌توانند کار کاربران را راه بیندازند و بسیاری از افراد نیازی نمی‌بینند که گوشی خود را عوض کنند. این مورد یکی از آن مشکلاتی است که بلای جان سامسونگ شده است.
بسیاری از کمپانی‌های بزرگ از جمله اپل، در چند هفته گذشته شاهد افت سهام خود بوده‌اند، اما باز هم باید تاکید کنم که سامسونگ 5 ماه است که در این گرداب افتاده است. حالا که گوشی‌های هوشمند تبدیل به کالاهایی فراگیر شده‌اند و قیمت در این بازار عامل اصلی فروش است، سامسونگ بازنده این میدان است. وقتی در بازاری، قیمت پایین عامل اصلی فروش شود، کمپانی‌های حاکم بر بازار تضعیف خواهند شد. این اتفاق برای اچ‌تی‌سی، سونی و ال‌جی افتاد و حالا ظاهرا نوبت سامسونگ است!

9 در مورد “سهام سامسونگ برای پنجمین ماه متوالی افت کرد”

  1. خوشحال شدیم.
    سرنوشت کمپانی های کثیف همینه.
    به امید روزی که نامی از سامسونگ باقی نمونه.
    علت پایین اومدن قیمت سهام اپل هم بخاطر عرضه 6s هست.

  2. وقتی هواوی میتونه همچین گوشی عالی با این قیمت بده چرا بقیه برند ها این کارو نمیکنن؟حاضر نیستن بخاطر مشتری هاشون قیمت رو کاهش بدن و میخوان بیشترین سود رو به جیب بزنن(سامسونگ و سونی و اچ تی سی)

  3. آیا بعد از وضع بد HTC. سونی، شرکت بعدی سامسونگ است، آیا سامسونگ نیز در گرداب بلای شرکتهای سیاستمدار چینی خواهد افتاد؟

  4. خدا کنه سامسونگ مثل اچ تی سی و سونی نباشه و قیمت اسمارت فوناشو یکم کاهش بده تا به سرنوشت اون دو شرکت دچار نشه!
    ممنون.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH