جشن تولد اندروید!

از آنجایی که سالگرد تولد 5 سالگی اندروید است، تصمیم گرفتیم آلبوم عکس‌های اندروید کوچولو را مرور کنیم و خاطراتمان را با شما در میان بگذاریم.
در ابتدا بد نیست اشاره کنیم که اندروید یک سیستم عامل متن باز و مبتنی بر لینوکس است که در گوشی‌های هوشمند از آن استفاده می‌شود، جایی که اکثر مدل‌های امروزی به این سیستم عامل موفق گوگل تجهیز شده‌اند.

حالا نوبت مرور خاطراته!

Android 1.0

با این نسخه اندروید متولد شد و اولین گوشی که همراه با آن عرضه گردید، HTC Dream نام داشت که کمترین شباهت را با اندورید این سال‌ها دارد اما اساس اندروید همین نسخه بود که سال 2008 به دنیا آمد.

(Cupcakes away (1.5

نسخه Cupcakes away یا 1.5 در آوریل 2009 عرضه شد که قابلیت‌های جدیدی داشت، مثل ویجت‌ها (widgets) و رفع اشکالات (bugfixes) …

(Donut (1.6

نان شیرینی(Donut) از صفحه نمایش با وضوح بالاتر پشتیبانی می‌کرد و قابلیت‌هایی نظیر ارتقای data موبایل و اتصال Wi-Fi و… را با خود به همراه آورد که در سپتامبر 2009 عرضه شد.

(Eclair (2.0/2.1

شیرنی خامه‌دار (Eclair) گوگل که آغازگر دوران جدیدی برای اندروید بود، فقط یک ماه پس از نسخه 1.6 یعنی دراکتبر 2009 همراه با Motorola Droid عرضه شد و به بالا بردن مشخصات عمومی اندروید به میزان قابل توجهی کمک کرد.

(Froyo (2.2

Froyo در ماه می 2010 عرضه شد. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به پشتیانی از فلش, USB, قابلیت hotspot و چند پیشرفت در عملکرد اندروید مثل just-in-time compilation (اصطلاحی است که در شیوه پردازش کدهای نوشته شده در یک زبان برنامه نویسی به زبان قابل فهم سخت افزار اتلاق می‌شود) اشاره کرد.

(Gingerbread (2.3

نان زنجفیلی (Gingerbread) در دسامبر 2010 عرضه شد که با توجه به آمار خود گوگل، بیشترین استفاده را در دستگاه‌های اندرویدی دارد و قابلیت‌های جدیدی مثل NFC به آن اضافه شد.

(Honeycomb (3.0

لانه زنبوری (Honeycomb) یک نسخه کاملا جدید نیست و این نسخه تلاش گوگل برای اندرویدی است که کاملا متمرکز بر تبلت‌ها بود که البته این کار را به همراه رابط کاربری “Holo” که هنوز هم استاندارد نسخه جدید اندروید است، به کار گرفت. لانه زنبوری در فوریه 2011 منتشر شد.

(Ice Cream Sandwich (4.0 

ساندویچ بستنی (Ice Cream Sandwich) تلاش گوگل برای اتحاد تبلت ‌ها و گوشی‌های هوشمند است که در اکتبر 2011 منتشر شد؛ این نسخه علاوه بر قابلیت‌های قبل، قابلیت‌هایی همچون face unlock (باز کردن قفل تلفن همراه با شناسایی چهره) و Chrome browser sync را در میان بسیاری توانایی‌های جدید دیگر به همراه دارد.

(4.1/4.2) Jelly Bean 

تابستان امسال بود که ابنبات پاستیلی را دیدیم، گوگل تمرکز زیادی برروی عملکرد و استفاده از ویژگی‌هایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها در قالب پروژه‌ای با نام (Project Butter) یا پروژه کره اجرا می‌شود که طبق آن، هدف اصلی گوگل در اندروید 4.1، افزایش چشمگیر سرعت سیستم عامل نسبت به نسخه‌های پیشین است. طبق این پروژه محدودیت فریم سیستم عامل از 30 به 60 افزایش یافته است. این کار سرعت رابط کاربری را بسیار روان می‌کند. نسخه 4.2 اندروید نیز با همین نام و به تازگی با گوشی ال‌جی نکسوس ۴ معرفی شده است.

Key Lime Pie

درحالی که گوگل اندروید 4.2 را به تازگی و با همان نام قبلی معرفی کرد، معلوم نیست که نسخه بعدی چه زمانی معرفی خواهد شد اما با توجه به خبرهای درز شده، به نظرمی‌رسد نام این نسخه Key Lime Pie (شیرنی لیمویی) باشد.

[divide style=”2″]

با شرکت در مسابقه بزرگ آی‌تی رسان، شانس خود را برای بردن دو گوشی هوشمند امتحان کنید: شرکت در مسابقه

همچنین می‌توانید نخستین شماره از مجله الکترونیکی آی‌تی‌رسان را به طور مستقیم و رایگان از لینک زیر دریافت کنید.

[download id=”15″]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH