اکسپریا Z5 Premium با نمایشگر 4K معرفی شد

Xperia Z5 Premium 3

مدت‌هاست که سایت‌های خبری برای پوشش زنده معرفی گوشی بزرگ و با کیفیت سونی یعنی اکسپریا Z5 Premium، منتظر هستند. حال این گوشی با یک نمایشگر 4K و دوربین بهبودیافته معرفی شده است.

سونی اکسپریا Z5 Premium دارای پنل IPS بوده و از رزولوشن تصویر 3840 در 2160 پیکسل برخوردار است. استفاده از چنین نمایشگری، باعث شده تا در هر اینچ از نمایشگر 5.5 اینچی آن، 806 پیکسل را شاهد باشید. اکسپریا Z5 Premium از یک دوربین 23 مگاپبکسلی با سنسور جدید  1/2.3 اینچی Exmor RS برای ثبت تصاویر استفاده می‌کند.Xperia Z5 Premium 2

دوربین اکسپریا Z5 Premium، می‌تواند فیلم‌هایی با وضوح 4K ضبط نماید. سونی برای دوربین پرچم‌دار جدید خود، از یک حالت هوشمند فعال و لرزش‌گیر دست بهبودیافته استفاده کرده است. بنابراین، می‌توانید فیلم‌های خوبی را در شب و روز ضبط نمایید. ISO فیلم‌ها نهایتا به 3200 رسیده و برای تصاویر، این مقدار تا 12800 افزایش می‌یابد.

دوربین این گوشی، سریع‌تر از آنکه شما پلک بزنید، می‌توانید فوکوس نماید. سونی مدعی است که دوربین اکسپریا Z5 Premium، تنها در عرض 0.03 ثانیه برروی سوژه دلخواه شما فوکوس می‌کند. سنسور و لنز بهبودیافته که در این گوشی استفاده شده، باعث خواهد شد تا تصاویری واضح‌تر را در شب به‌ثبت برسانید. لازم‌ به‌ذکر است که به کمک دوربین اکسپریا Z5 Premium، می‌توانید تا 5 برابر برروی جزئیات بدون هیچ‌گونه افت کیفیتی زوم نمایید.

ثبت تصاویر سلفی به کمک یک دوربین 5 مگاپیکسلی با سنسور Exmor R صورت می‌پذیرد. این دوربین، دارای یک لنز زاویه‌باز 25 میلی‌متری است و می‌تواند با وضوح FHD فیلم‌برداری نماید. سونی، هم‌چنین برروی کیفیت و بلندی صدای این گوشی، توجه ویژه‌ای داشته است. سیستم صوتی این گوشی، به‌گونه‌ای است که می‌تواند آهنگ‌ها را با فرکانس صوتی بالا برای تجربه شنیدن یک صدای واضح پخش نماید. برای اینکه تجربه شما کامل شود، سونی یک هدست سازگار با نام MDR-NC750 را به قیمت 93 یورو عرضه کرده است که می‌تواند صداها را با کیفیت بالا برای شما پخش نماید. همچنین در این هدست، از یک فناوری حذف نویز قدرتمند استفاده شده است که بنابر گفته‌ سونی، می‌تواند تا 98 درصد از نویز اطراف شما را حذف نماید.

Xperia Z5 Premium

برای اتصال به هدست‌های بلوتوث، کدک LDAC، وعده بهبود 3 برابری کیفیت صوتی خروجی را به شما می‌دهد. در نهایت، باید گفت که برروی این گوشی از بلندگوهای قدرتمندی استفاده شده است تا صدای واضح و بلندی را از پخش آهنگ‌های موردعلاقه‌تان، تجربه نمایید.

بدنه اکسپریا Z5 Premium از فولاد ضد زنگ (برخلاف اکسپریا زد 5 و زد 5 کامپکت که از آلومینیم ساخته شده‌اند) پوشانده شده است و سونی، قصد دارد تا این گوشی را در رنگ‌های سیاه، کروم و طلایی ارایه دهد. هم‌چنین، اکسپریا Z5 Premium در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات صورت گرفته در سری اکسپریا Z5 نسبت به نسل‌های قبلی، اضافه‌شدن سنسور اثر انگشت به کلید پاور باز‌ طراحی شده آن، است. این سنسور، از استاندارد FIDO جهت پرداخت‌های آنلاین نیز پشتیبانی می‌کند.

برروی اکسپریا Z5 Premium، از نسخه 5.1 سیستم‌عامل اندروید گوگل با رابط‌کاربری اختصاصی سونی استفاده شده است و قلب پردازشی آن را یک تراشه 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 810 و 3 گیگابایت رم تشکیل می‌دهد. فضای ذخیره‌سازی درنظرگرفته شده برای این گوشی، 32 گیگابایت است که می‌توانید در صورت تمایل، آن را به 200 گیگابایت با استفاده از یک کارت‌حافظه افزایش دهید.

اکسپریا Z5 Premium در ماه نوامبر، عرضه خواهد شد و قیمت آن در همان زمان مشخص می‌شود. این گوشی، در دو نسخه تک‌ سیم‌کارته و دو سیم‌کارته با پشتیبانی از Cat. 6 LTE در دسترس خواهد بود.

39 در مورد “اکسپریا Z5 Premium با نمایشگر 4K معرفی شد”

  1. خوبه سونی 3 تا گوشی معرفی کرده. خب اگه اینو نمیخواااای برو z5 معمولی بگیر. سونی فقط اینو زده ک بقیه شرکتا فکر نکنن سونی نمیتونه

  2. من از همه چیز این گوشی ها سر در آوردم بجز جنس بدنه اش مگه Z5 شیشه ای نیست میگن آلومینیمیه؟؟ مگه این شیشه ای نیست میگن فولاد اصلا فولاد چیه؟ لطفا جواب منو بدین دارم گیج میشم

  3. اقای ali
    نه من گوشی رو دستم گرفتم نه شما اما بنابر متن این مقاله بدنه فولاد ضد زنگ هست. رم 4 گیگابایت هم کاملا برای این اسمارتفون نیازه!چون با وجود صفحه نمایش اولترا اچ دی و سخت افزار زد3 پلاس عملکرد گوشی و نمرات بنچمارک بسیار پایین خواهد امد.
    اقای ابوالفضل
    خوشحالم که با حرف های من موافقید. ممنون.

  4. اقای Mr reza
    بعید میدونم با وجود بدنه فلزی و اسناپدراگون810 و پردازش میلیون ها پیکسل بتونن به همین راحتی و کامل گرما رو کنترل کنن! زد3 پلاسی که از صفحه نمایش فول اچ دی استفاده میکرد دماش تا 150 درجه سانتیگراد هم میرسید! حالا این دیگه….
    اقای رضا ز
    عزیزم من اس6 ندارم و اصلاً هم حاضر به پرداخت یه همچین مبلغ هنگفتی بابت این اسمارتفون رو ندارم! خیلی وقتم هست میخوام یه میت7 بخرم ولی منتظر بررسی سی5 اولترام.
    اقای مهدی
    با عرض سلام.
    به کیفیت نمایشگر توجه کنید! به نظرتون یه نمایشگر با یه همچین کیفیتی نباید یه رم 4 گیگابایت داشته باشه؟
    اصلا مگه این گوشی نسل جدید سری زد نیست؟پس چرا سخت افزارش همون زد3 پلاسه؟ یعنی تو ظاهر که هیچ تغییری نکرده،تو سخت افزارم نباید تغییر کنه؟ حالا خدا به داد باتری برسه!
    فکر نکنم یه رم4 گیگابایت رو پرچمدارای جدید سونی چیز زیادی باشه!
    ممنون.

    1. زد 5 پشتش شیشست ولی طوری طراحی شده که شبیه فلز در ضمن رابط کاربری سونی بسیار سادست و اصلا نیازی برای رم چهار نیست.

        1. سونی تشخیص داد که رم 4 استفاده نکنه الان به تو چه ربطی داره که داری میسوزی؟
          شما باید فکوس فوق سریع و زوم 5 برابر و بدون افت کیفیت رو تو خوابم نمیبینید بهتره برید از همون هوآوی استفاده کنید که فقط بلده از سونی و اپل کپی کنه.

        2. وای خدایا خیلی حالم گرفته شد اگه با این صتح علمی شما دانشمندا کسی به منفی و مثبت احمیت بده بای بره بمیره
          منفی و مثبت برای شما ها محمه من فقط اطلاع رسانی میکنم

        1. ربط داره هر چی رابط کاربری سنگین تر و برنامه های بیش تری داشته باشه رم بیش تری میخواد الان من خود که زد 3 دارم یک گیگ و خورده ایش خالیه

    2. اقا ارمین حرفات لایک داشت.
      منم موافقم ک سخت افزار و ظاهرش هیچ فرقی نکرده ..
      و شک نکنید داغ کردن گوشی حتمی خواهد بود.
      با تشکر از ای تی رسان.
      “|

  5. سلام
    شمایی که میگید انتظار رم ۴ را داشتید،به نظر من نیاز به رم ۴ و سخت افزار بالا تر نیست،مگه میخواین با گوشی چیکار کنید? ( نظر شخصی خودم را گفتم)

    1. خب برو بگیرش
      شما ها فقط تعریف بلدید وگر نه خودتون هم حاظر به خرید این محصولات گرون و بی ارزش در مقابل پول نمیشید فقط زورتون تو منفی دادن و نظر دادن میرسه موقع عمل جا میزنید ولی سامسونگیا و هواوی خا و ال جی ها این جوری نیستن چون میدونن وقتی یک محصول معرفی میشه از کمپانیشون چیزیه که هر شب میخوای بخریش
      البته من متعصفانه میتو نتونستم بخرم از پی 8 شاهکارم راضیم ولی اگه حسگر اثر انگشت تو پی 9 بزاره عالی میشه

      1. آراد علیخانی

        عزیز من. ینی هر کس از هر گوشی تعریف می کنه باید بره بخرتش. بله من با جرئت تمام می گویم که این گوشی هاز هر نظر فوق العاده است و البته زیبا. اما نمی خواهم بخرمش چون از s6 edge plus که دیروز خریدم و iphone 6s plus سر تر نیست. اما برای s6 edge رقیب سرسخت است. در کل عالیست . عاااالی . تو هم برو عقلت رو درس کن . با عرض معذرت . چون تو تو همه کامنت های من دخالت می کنی.

        1. اولا که خب نمیخوای حرف بشنوی نظر بی ربط و دروغین نزار بزار این گوشی بیاد تا بفهمی چه چیز نا امید کننده ایه
          بعدشم هی نمیخوام چیزی بگم ولی…
          اس 6 اج پلاس از 6 پلاس بهتر نیست خخخخخ
          واقعا که اس 6 اج پلاس از تقریبا هر جهتی یک سرو گردن از 6 پلاس بهتره خب با لین ماشالا اطلاعاتتون من چی کار کنم بشینم نگاه کنم
          خب اطلاع رسانی میکنم دیگه

  6. حداقل انتظار رم4 گیگابایت رو ازش داشتم.
    در ضمن هنوز میزان باتری مشخص نشده!
    بدنه اش جذاب و با کیفیته.
    داغی گوشی هم با وجود پردازش 801 پیکسل در هر اینچ و صد البته پردازنده 810 اسناپدراگون که سابقه اش تو تبدیل گوشی به بخاری بسیار خوبه، حتمیه!
    کلا سونی امسال اقدام خیلی مهمی انجام نداد و فقط زد5 کامپکت نظرمو جلب کرد.
    ممنون.

    1. یذره سایتهای دیگه رو هم بخون ببین که چجوری گرما کامل کنترل شده و نمرات بنچمارک بسیار بالا رفته

    2. کامپکتای سونی کولاکن ولی پرمیوم که منو یاد پر…. انداخت 🙂
      ولی گزشته از اون صفحه 4 کا از سونی بعید بود همچین کاری بی کلاس و بی اصلو نصبی انجام بده
      هر بار میگم بد تر از این نمیشه هی بد تر میشه
      زد 5 هم که نه طراهیش فرق کرده نه رابط کاربریش کلا سامسونگ گلکسی اس 6 تو و پی 8 منو عشقه داداش

  7. خاک تو سر سونی خاک تو سر سونی خاک تو سر سونی خااااک بد بخت بیچاره به جای این که طراحی و رابط کاربری زو پیشرفت بده خودشو به با لا رفتن صحم فروش فروخت کی بود که میگفت تا زمانی که نتونیم کیفیت خارقالعاده ای رو اجرا کنیم از کواد اچ دی استفاده نمیکنیم اونوقت الان اومده 4 کا زده برای فروش
    به حرف سونی نمیشه اعتماد کرد حرف خودش رو هم میفروشه اینم که میگه از دنیای موبایل بیرون نمیریم زهی خیال باطل مثل داستان استفاده نکردن از کواد اچ دیه الان با این یک بار فروشش میره بالا مثل جی 3 که بخواطر نقطه ضعفش فروش کرده صفحه نمایشش
    صفحه نمایش جی 3 کنتراست کم نیت کم داشت و پر مصرف بود که قاطل باطری هم شده بود و اینم به نقطه ضعفش بدل کرده بود اما چرا فروش کرد اونم زیاد؟
    مشکل کمبود اطلاعات مردمه دیروز با بابام بحث کواد اچ دی و فول اچ دی بود بعد بابا سر من متخصص داد میزنه که حرف مفت نزن کواد اچ دی بهتره 😐
    نصو بیشتر مردم معتقدند که کواد اچ دی لازمه بعد اونوقت چرا یک کمپانی که حرث فروش چی نی ها رو هک میزنه وارد این عرصه نشه
    فقط برات متعصفم سونی که خودتو به دو تا فروش بیشتر فروختی هواوی شرف داره بهت که حاظره فروش کمتر کنه اما با چیز هایی مثل کواد اچ دی سر مردمو شیره نماله در عوض رو عملکرد گوشی کار میکنه تو هم عرضه نداشتی طراهی و رابط کاربری رو تغییر بدی اومدی با این کار فروشتو بالا ببری سگ سامسونگو ال جی و هواوی بهت میارزه یک ملاک خوب باطری رو هم از بین بردی قیمت دو میلیونی رو هم لابد براش گزاشتی البته بعدا وقتی با این فشار دیدن اجرای بازی از ایفون هم کم فریم تره و باتری هم نابود شده حالیشون میشه تازه رابط کاربری هم لگ دار میشه و گوشی بیش از قبل داغ میکنه و…. کلا قراره که خیلی بخندیم 🙂
    ولی از این ناراحتم که مردم نا دون اینو بخواطر 4 کا بودنش میخرن
    اینم بگم که اصلا منفی ها رو چهار رقمی کنید زد 5 پرمیوم همینه که هست خلاصه که حالم بد شد نصوه شبی 🙁
    اه اه اه با بگید کمپانی اصیل اخه کمپانی اصیل چنین خود فروشی بزرگی میکنه؟
    یک لحظه بهش فکر کنید آیا میکنه؟

    1. عمو جان ! لوازم التحریر هاتو خریدی؟ دوم دبستان در انتظارته . عافرین عمو جون .. زود بخواب ک ازمدرسه جا نمونی 😐 همچنین بیشتر رو املاهات دقت کن بزرگ شی یه نقطه ضعف میشه برات

      1. از عصبانیت زیاده که قلط مینویسم
        بعضی وقت ها هم کیبورد کوچیکه شصتم بزرگه اشتب میشه خب
        مقلا من نفهمیدم که تو آفرین رو عافرین نوشتی بعد داری از من ایراد میگیری فن سونی هستی دیگه کاریت نمیشه کرد سواد و اطلاعاتت در این جده عمو حالا خاله بازی مون تموم شد برو بخواب که فردا میری پیش دبستانیتو
        فقط اونجا زیادی نمک نریزی همو چون مقل اینجا ضایع میشی 🙂 🙂

        1. مثلا همین جا خط اخر مثل رو مقل نوشتم این دو تا بقل همن اتفاقیه اما فکر نمیکنم کسی اتفاقی آفرین رو عافرین بنویسه
          چیز دیگه ای پیدا نکردی به قلط املایی گیر دادی
          برو داداش توبه کن توبه

    2. سونی گوشیاش رو برای طرفدارایی که لیاقتشو دارن میزنه، شمام لیاقت اصلا در حد سونی نیست، در همین حده که از سامسونگ یه گوشی بی کیفیت با دوربین بیرون زده از بدنه بگیری 😐

      1. باشه تو برو این اشغالو با باطری افتضاح و بخاری نفتی و هنگی (بخواطر صفحه 4 کا ) بخر دو ملیون و دویست هم بده فکر پن گوشیت شاخه ما که حالمون رو از گوشیامون میبریم ولی دلم برای این حماقتاتون میسوزه مردم اچ تی سی رو شناختن شما سونی رو نشناختین چه پدر سوخته ایه تا سامسونگو ال جیو هپاوی هست مگه دیوونه ازذاین برند خود فروش خرید کنم الان فقط ضد آبه دو ولاک دیگه هم داشت یعنی اصالت و باطری که هر دوش رو در این پرمیوم از بین برد خدا رو شکر زد 5 فول اچ دیه

    3. تو چرا حرص میخوری ؟؟
      خب به تو چه که صفحه نمایش 4k استفاده کرده
      خوشت نمیاد نخر و تو خبرای مربوط به سونی کامنت نذار

    1. تو بازار که نه ولی در برابر میت اس و نوت 5 و حتی 6اس پلاس و نکسوس هواوی بعد میدونم شکست نخوره مخصوصا لا این مایشگر فاجعه
      یعنی اگه هواوی همچین نمایشگری میزد که عمر باطری و قدرت سخت افزار و روون بودن و فریم در بازی و دمای گوشی رو نابود کنه و در عوض من نتونم پیکسلی ببینم فقط بهواطر فروش بیشتر فورا از طرفداریش استفا میدادم
      یعنی یک چینی بی اصلو نصب (به قول شما ها) حاظره فروش بیشتر نکنه ولب کواد اچ دی نزنه که روی گوشی لازم نیست اما سونی جان اصیل و نجیب زاده و یک دونه از اسمون افتاده شما حاظره برای فروش بیشتر 4 کی رو صفحه نمایش بزنه
      سونی به کجا داری میری تو

        1. بله میکنم گوشیم هم پی 8 هست اما خب بتور ندارید خودتون تحقیق کنید هواوی به شدت با کواد اچ دی مخالفه و حق هم داره چیه این بازار رقابت
          بعدشم با اصلو نصب به کسی میگن مثل اپل که بخواطر فروش بیشتر نمیاد کواد اچ دی بزنه یا مگاپیکسلو بیشتر کنه با همین چیز هایی که کافیه حال همه رو میگیره اما سونی نمایشگر 4 کا خخخخخخ
          منفی بدید بیشتر بدید چون آدم از حماقت دیگران خندش میگیره منم عاشق خندیدنم خخخخخ

    1. قبلا که سامسونگ کواد اچ دی میزد (که من قبولش ندارم) میگفتید اعدادو ارقامه و عملکرد محمه خلا همه میان میگن نهههه لازمه 4 کی از نون شب واجب تره 🙂
      هر روز بد تر از قبل تنها فرق اسکنر انشت و باطری چهار برابر بد تر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH