اسن‍پدراگون 820 دوبرابر سریع‌تر و قدرتمندتر از نسل‌های پیشین است!

qualcomm-snapdragon-640x426

اسن‍پدراگون 810 بدون شک نقطه‌سیاهی در کارنامه کوالکام بود، پردازنده‌ای که با مشکل گرم‌شدن بیش‌از حد خود باعث شد تعدادی از تولیدکنندگان مطرح دنیا از جمله ال‌جی و وان‌پلاس عطایش‌ را به‌ لقایش ببخشند و سراغ نسخه کم‌حاشیه‌تر آن یعنی اسن‍پدراگون 808 بروند، کم‍پانی‌هایی نظیر سونی و اچ‌تی‌سی نیز که ریسک استفاده از آن را به جان خریدند بازخورد خوبی دریافت نکردند.

کوالکام به‌تازگی بیان کرده‌ است که اسنپدراگون 820 تمامی رقبا را کنار می‌زند و با قدرت خارق‌العاده‌ خود پا به میدان می‌گذارد. این شرکت در ستایش فضایل پردازنده جدید خود بیان کرد که در اسنپدراگون 820 شاهد دو برابر شدن سرعت و قدرت خواهیم بود علاوه بر اینها مصرف این پردازنده به نصف کاهش پیدا کرده‌ است.

این افزایش قدرت به لطف استفاده از هسته‌های Kyro است که توسط پردازنده‌ گرافیکی آدرنو 530 همراهی می‌شود. البته چیپ کمک پردازشی به کار رفته در اسنپدراگون 820 با نام Hexagon 680 با مدیریت بهینه پردازش‌ها بار اضافی وارد بر پردازنده اصلی را کاهش داده و هم‌چنین موجب افزایش دوام باتری می‌شود.

دلیل بعدی این افزایش قدرت استفاده از تکنولوژی 14nm FinFET که سرعت کلاک‌پردازنده‌ را تا 2.2 گیگاهرتز افزایش می‌دهد.

استفاده از این پردازنده در تلفن‌های‌همراه می‌تواند جهش بسیار بزرگی را در آن‌ها شکل دهد و از هم‌اکنون می‌توان منتظر تلفن‌همراه‌هایی با قدرت‌ پردازشی فوق‌العاده در سال آینده باشیم. تاکنون شایعاتی مبنی بر استفاده سامسونگ گلکسی S7 و همچنین اچ‌تی‌سی O2 از این پردازنده منتشر شده‌است اما هنوز هیچ‌کدام تایید نشده‌اند.

3 در مورد “اسن‍پدراگون 820 دوبرابر سریع‌تر و قدرتمندتر از نسل‌های پیشین است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH