سامسونگ با ساخت یک تبلت خاص به جنگ با سرفیس مایکروسافت می‌رود!

سامسونگ بهتر از هرکسی می‌داند که اکنون دنیا در حال کوچ از لپتاپ‌های سنگین و بزرگ به تبلت‌های سبک و جمع و جور با سخت‌ افزار قوی است. به همین دلیل، این غول تکنولوژی کره جنوبی قصد دارد که تبلتی “سرفیس گونه‌” بسازد و به جنگ با سرفیس ‌پرو 4 مایکروسافت که قرار است به زودی معرفی شود، بفرستد.
Samsung-Tabletپیش از این نیز اخباری منتشر شده بود مبنی بر این که سامسونگ قصد دارد تبلتی 18.4 اینچی را روانه بازار کند. این نشان می‌دهد که سامسونگ، بازار تبلت‌های بزرگ را که هر لحظه شکاف بین خود و لپتاپ‌ها را کمتر کرده و خود را بیشتر به لپتاپ‌ها نزدیک می‌کند، هدف‌ گرفته است. گرچه این تبلت ظاهرا برای رقابت با سرفیس پرو 4 به بازار می‌آید، اما مشخصات آن اصلا به مشخصات وعده داده شده برای سرفیس پرو 4 شبیه نیست! چرا؟ چون هر عقل سلیمی می‌داند که چیپ اگزینوس 7580 سامسونگ، اصلا با پردازنده اسکای‌لیک اینتل که در سرفیس پرو 4 استفاده شده است قابل قیاس نیست!
البته هنوز امید به قدرتمندتر شدن تبلت سامسونگ هست. سامسونگ می‌تواند تا هنگام معرفی این تبلت، تغییرات مثبتی را در آن به وجود آورده و آن را محبوب‌تر کند. مثلا سامسونگ می‌تواند پیش از معرفی رسمی این تبلت، یک کیبورد قابل جدا شدن نیز برای آن در نظر بگیرد تا از این لحاظ محدودیت چندانی در مقایسه با سرفیس نداشته باشد. همچنین سامسونگ می‌تواند با قرار دادن یک قلم برای این تبلت، همانند سری نوت بدان جایگاهی ویژه بخشیده و مشتریان بسیاری را به خود جذب کند.

در این مورد باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ چه سورپرایزی برای ما در نظر گرفته است. اگر شما مشتری این تبلت باشید، بدون شک از آن برای کارهای بزرگ استفاده خواهید کرد. کارهایی فراتر از بازی و گوش دادن به موسیقی! مطمئنا این تبلت برای بسیاری از افراد به عنوان یک “ماشین مولد” برای برنامه نویسی و … مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از آن جا که این دستگاه شما را محدود به سیستم عامل اندروید می‌کند، احتمال شکست خوردن آن در مقابل سرفیس پرو 4 زیاد است. بنابراین اگر سامسونگ با ارایه این تبلت قصد رقابت با سرفیس پرو 4 مایکروسافت را دارد، باید بسیار هوشیارانه و محتاطانه قدم بردارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH