این هتل را پرینترهای سه‌بعدی می‌سازند!

3d-printed-suite-640x480

فناوری چاپ سه‌بعدی بدون‌شک مهم‌ترین و جالب‌ترین فناوری سال‌های اخیر است. از پرینترهای سه‌بعدی تاکنون در ساخت وسایل کوچک زیادی استفاده شده‌است، اما حال زمان آزمایش بزرگتر فرا رسیده است.

Lewis Yakich مهندسی است که تاکنون خانه‌های زیادی را در ایالات متحده به‌وسیله پرینترهای سه‌بعدی ساخته است، پروژه بعدی او ساخت یک مجموعه هتل در فلیپین است که قرار است کاملا توسط پرینترهای سه‌بعدی انجام پذیرد. این مجموعه که ۱۵۰۰فوت‌مربع وسعت دارد شامل یک اتاق‌خواب بزرگ، یک اتاق نشیمن و جکوزی است که البته تماما توسط پرینترهای سه‌بعدی پرینت گرفته‌ شده‌است.

درحال حاضر پرینت یک خانه توسط پرینترهای سه‌بعدی کار آسانی نیست بلکه نیازمند طراحی و برنامه‌ریزی دقیقی است تا خروجی کار به شکل مطلوب درآید، سیم‌کشی برق و لوله‌کشی نیز از مواردی هستند که هنوز  پرینترهای سه‌بعدی قادر به انجام آن نیستند و باید به شکل سنتی انجام بگیرند، علاوه بر این ساخت مصالح مورد نیاز پرینتر خود امری وقت‌گیر است. البته می‌توان امیدوار بود در آینده پرینترهای سه‌بعدی به درجه‌ای از فناوری برسند که بتوان مراحل ساخت یک ساختمان را تماما به آن‌ها سپرد.

استفاده از پرینترهای سه‌بعدی می‌تواند تا ۶۰درصد در کاهش هزینه‌های ساختمان سازی موثر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH