نرم افزاری جدید برای افزایش عمر باتری!

عمر باتری، مهم‌ترین موضوعی است که هر کاربری را در مورد گجت همراهش نگران و حساس می‌کند. با روند تکامل فناوری، این موضوع نیز روز به روز بهبود یافته و برخی کمپانی‌های تولید کننده توانسته‌اند با به کار بردن سیستم‌های جدید هواداران خود را راضی نگه دارند؛ اما به جز افزایش ظرفیت باتری، بهره گیری از نرم افزارهایی که برای این حوزه طراحی شده‌اند نیز این روزها، مشتریان زیادی دارد.

cover

آیا می‌دانید در حدود 46 درصد از ظرفیت باتری، هنگامی که صفحه نمایش اسمارت فون شما خاموش است، کم می‌شود؟! این یک عدد بزرگ است که با توجه به افزایش روز افزون ظرفیت باتری‌ها، در صورت کاهش آن می‌تواند عمر مفید آن‌ها را افزایش داد. معمولا تولید کنندگان سعی می‌کنند سیستم محصولشان را طوری طراحی کنند که در هنگام خاموش بودن صفحه نمایش گوشی، مصرف باتری به صفر برسد؛ اما وجود برخی از نرم افزارها این روند مختل شده و شرایط را معکوس می‌کند.

البته وجود این شرایط گاها مهم است و ما نیاز داریم که برخی از برنامه‌ها حتی در حالت استند بای گوشی نیز فعال باشند! ولی این عملکرد مورد نیاز ما با طراحی اشتباه و یا حتی وجود نرم افزارهای بدرد نخور دیگر مختل می‌شود. آمار نشان می‌دهد که این برنامه‌ها تا 28.9 درصد عمر باتری شما را در هنگام خاموش بودن صفحه نمایش بدون هیچ عملکردی مصرف می‌کنند.

IMG_7616-710x473

اما چگونه این موضوع را بررسی کرده و مشکلات آن را بر طرف کنیم؟ با این که ما هنوز نمی‌دانیم آیا تمام مشکل تخلیه باتری اسمارت فون‌ها به این موضوع مرتبط است یا خیر؟! محققین دانشگاه Purdue با ایجاد یک نرم افزار به نام Hush این موضوع را اثبات کرده‌اند.

در واقع این ابزار، سعی می‌کند تا به گوشی شما بیآموزد که چگونه عادات بد خود را در زمینه تخلیه باتری کنار گذاشته و به طرز صحیحی عمل کند! این نرم افزار تمامی برنامه‌های فعال در پس زمینه گوشی را کنترل کرده و آن‌ها را مدیریت می‌کند.

نرم افزار Hush تمامی نرم افزاری‌هایی که ممکن است به باتری شما آسیب برسانند را بسته و کاری می‌کند تا در زمانی که صفحه نمایش گوشی شما خاموش است، آن‌ها نیز به خواب روند؛ اما این نرم افزار با تمامی برنامه‌ها این کار را نکرده و کاملا هوشمند عمل می‌کند. این نرم افزار از سرویس‌هایی که شما بیشترین استفاده روزانه از آن دارید محافظت کرده و به سراغ برنامه‌های بلا استفاده و مضر می‌رود. البته شما باید برای درست عمل کردن این نرم افزار دسترسی‌های لازم همانند مدیریت وای فای و یا سیستم‌های دیگر را به او بدهید.

Smartphone-Battery-Life

بعد از نصب این نرم افزار بر روی گوشی‌های مورد تست توسط این دانشگاه، محققین توانستند در حدود 15.7 درصد از عمر باتری را باز گرداند که این خود عدد قابل توجهی است. شاید این موضوع در حد یک کشف بزرگ برای اسمارت فون‌ها به شمار نرود، اما این کار می‌تواند درب‌های تحقیق بیشتر در حوزه‌های نرم افزاری باز می‌کند. بالاخره شاید 16 درصد هیچ چیز نباشد، اما خب به درد بخور است!

این نرم افزار هم اکنون قابل دانلود است و شما می‌توانید به طور رایگان از آن بهره گیرید! لطفا در صورت تست حتما نتایج آن را با ما در میان بگذارید!

 

5 در مورد “نرم افزاری جدید برای افزایش عمر باتری!”

  1. آقای بهمنی لطفا لینک بزارید من گشتم اما چیزی پیدا نکردم اگه لینک دانلود رو بزارید ممنون میشم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH