عینک هوشمند Vuzix، رقیب جدی گوگل!

شاید شما تا به حال از پروژه عینک واقعیت افزوده گوگل باخبر شده‌اید؛ اما به تازگی شرکت Vuzix از یک هدست نمایشگر با نام Vuzix Smart Glasses M100 رونمایی کرده که می‌تواند به نوعی رقیب محصول گوگل نیز لقب بگیرد. ما ویژگی‌های عینک Vuzix را برای شما بازگو می‌کنیم و تصور اینکه این عینک چه قدر در تسریع کارها و راحتی در انجام آن‌ها به شما کمک خواهد کرد، دیگر با خودتان.
آیا واقعیت افزوده ما را در کارهایمان یاری خواهد رساند یا باعث می‌شود انسان‌ها یک قدم دیگر از ارتباطات مستقیم با یکدیگر فاصله بگیرند؟! نظر شما چیست؟ قدم به قدم برای شما خواهیم گفت که این عینک چه دارد (و البته چه ندارد!).

در ظاهر این عینک با آن عینک‌ها (طبی و دودی) متفاوت است و تا اینجا رنگ‌های عرضه شده سیاه و سفید هستند. اما وارد مرحله هوشمندی عینک که بشویم باید یادوری کنیم که اساس کار این عینک صفحه نمایش آن است که با وضوح 240×400 پیکسل و نسبت تصویر 16:9 که همانند تصویر 4 اینچی (هر اینچ 2.54 سانتی‌متر) گوشی‌های هوشمند درمقابل چشم کاربران عمل می‌کند و تا فاصله 14 اینچ قابل مشاهده است. این صفحه نمایش برای نمایش و پردازش تصاویر به یک پردازنده نیاز دارد. Vuzix از یک پردازنده OMAP4430 1GHz که با ۱ گیگابایت حافظه از ان پشتیبانی می‌شود، استفاده کرده است. سیستم عامل به کار رفته در عینک، نسخه سفارشی اندروید 4.0 ساندویچ بستنی (ICS) است. شاید با به میان آمدن نام اندروید امکانات آن به ذهنتان آمد، بله این عینک مجهز به ردیاب، ژیرسکوپ، GPS، و قطب نمای دیجتال است. دوربین با قابلیت ضبط ویدیو با وضوح 1280×720 پیکسل که تصاویر در یک کارت حافظه داخلی با گنجایش ۸ گیگابایت ذخیره می‌شود و قابلیت‌های دیگر آن می‌توان به سیستم‌های ناوبری بصری، مرور وب، SMS، هندزفری و عکس‌برادری اشاره کرد.

انتظار می رود این عینک در اوایل بهار 2013 عرضه شود، اما هیچ اطلاعی از قیمت این عینک در دست نیست.

[divide style=”2″]

با شرکت در مسابقه بزرگ آی‌تی رسان، شانس خود را برای بردن دو گوشی هوشمند امتحان کنید: شرکت در مسابقه

همچنین می‌توانید نخستین شماره از مجله الکترونیکی آی‌تی‌رسان را به طور مستقیم و رایگان از لینک زیر دریافت کنید.

[download id=”15″]

2 در مورد “عینک هوشمند Vuzix، رقیب جدی گوگل!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH