پیش بینی پایین ماندن سود سامسونگ در 3 ماهه سوم امسال!

با توجه به تحلیل‌هایی که تحلیلگرانی از کره جنوبی ارایه داده‌اند، انتظار می‌رود که سود سامسونگ در 3 ماهه سوم سال 2015 نیز همچنان کمتر از حد انتظار باشد. این تحلیلگران، عملکرد نه چندان جالب بخش موبایل سامسونگ را سرزنش می‌کنند و آن را مقصر می‌دانند. باور کنید اگر تلویزیون و ماشین لباسشویی نبود، شاید حالا سامسونگ هم سرنوشتی مشابه اچ‌تی‌سی پیدا کرده و کاسه گدایی به دست گرفته بود!
گرچه واحد موبایل سامسونگ، در 3 ماهه اول سال 2015 سودی معادل 2.34 میلیارد دلار و در 3 ماهه دوم امسال نیز 2.36 میلیارد دلار سود کسب کرد، پیش بینی می‌شود که سود این بخش، در 3 ماهه سوم به کمتر از 1.7 میلیارد دلار کاهش یابد. یعنی در بهترین حالت، حدود 28درصد افت نسبت به میانگین 3 ماهه اول و دوم سال، آن هم تنها در 3 ماه!
samsung-sign-bgrگرچه میزان تولید و صادرات تلفن‌های هوشمند این کمپانی کره‌ای در 3 ماهه سوم امسال نسبت به 3 ماهه اول و دوم افزایش یافته اما هیچ گاه این نکته را فراموش نکنید که فروش بالاتر همیشه به معنای کسب سود بیشتر نیست! در واقع این میزان فروش پرچم‌داران یک کمپانی است که سود نهایی آن را تعیین می‌کند، وگرنه فروش گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده که سود چندانی عاید شرکت نمی‌کند. شاید حالا متوجه شده باشید که دلیل سود وحشتناک اپل و یا سود بخور و نمیر 50 میلیون دلاری شیائومی چیست!
میزان فروش پرچمداران سامسونگ یعنی گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge، در 3 ماهه سوم امسال افت کرده است و کمپانی سامسونگ نیز به خاطر همین، بیش از 600 میلیون دلار از سود بخش موبایل خود را از دست داده است! در ماه جولای پیش بینی شده بود که سامسونگ بتواند 6.02 میلیارد دلار سود کسب کند، اما حالا تحلیلگران معتقدند که سود سامسونگ در این 3 ماه، چیزی حدود 5.64 میلیارد دلار خواهد بود. با این اوضاع و احوال، چه بر سر بخش موبایل سامسونگ خواهد آمد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH