اسنپدراگون 820 در برابر اسنپدراگون 810: بنچمارک‌ها حکایت از بهبود دارند!

بر اساس اخباری که همه روزه به گوش می‌رسد، ظاهرا کمپانی آمریکایی کوالکام، به شدت در حال تلاش برای بهبود و بهینه‌سازی پرچم‌دار بعدی چیپست‌های خود یعنی اسنپدراگون 820 است. آخرین خبر یا بهتر بگوییم، آخرین شایعه‌ای که در مورد این چیپ قدرتمند منتشر شد، این نکته را ذکر می‌کرد که یکی از ورژن‌های آن با نام V3X شناخته شده و در ماه اکتبر معرفی خواهد شد.
حال امروز سندی فاش شد که در آن، مقایسه‌ای بسیار جامع بین بنچمارک چیپ‌های اسنپدراگون 810 و دو مدل از تراشه‌های اسنپدراگون 820 انجام گرفته است. بنچمارک‌های یکی از این مدل‌های اسنپدراگون 820، قبلا در یک سایت چینی قرار گرفته بود و حالا در این‌جا، به عنوان نسخه قدیمی‌تر این تراشه قرار گرفته است. نمودار مذکور را در شکل زیر می‌بینید:

Qualcomm-Snapdragon-820-benchmarkدر این نمودار، اسنپدراگون 810 با رنگ سبز، مدل قدیمی اسنپدراگون 820 (که با نام اسنپدراگون 820 A مشخص شده است) با رنگ نارنجی و مدل جدید آن با رنگ قرمز نشان داده شده است. همان گونه که در نمودار بالا ملاحظه می‌کنید، امتیازات کسب شده توسط نسخه جدید و اصلاح شده تراشه اسنپدراگون 820، اغلب بسیار بهتر از نمرات نسخه قدیمی آن و یا نمرات چیپ اسنپدراگون 810 بوده است. گفته می‌شود که نسخه جدید اسنپدراگون 820 توانسته در بنچمارک معتبر AnTuTu، از مرز 70000 بگذرد و اگزینوس 7420 سامسونگ را پشت سر بگذارد. با توجه به شایعه‌ای که به تازگی در مورد آزمایش یک نسخه از گلکسی S7 مجهز به اسنپدراگون 820 منتشر شده بود، کسب این امتیاز بسیار بالا از این چیپ قدرتمند اصلا بعید نیست.
نمی‌توان با قطعیت گفت که این مدل از تراشه اسنپدراگون 820 که با نام 820B شناخته می‌شود، همان 3X است که در ماه اکتبر رونمایی می‌شود، اما به نظر می‌رسد که یک مورد کاملا بهینه‌سازی‌ شده از این چیپ قدرتمند است.
شما چه فکر می‌کنید؟ آیا کوالکام می‌تواند لکه ننگی را که به خاطر شایعات مبنی بر داغ شدن اسنپدراگون 810 بر دامنش نشست، با ارایه اسنپدراگون 820 پاک کند و دوباره حاکم بلامنازع دنیای تراشه‌های موبایل گردد یا نه؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

2 در مورد “اسنپدراگون 820 در برابر اسنپدراگون 810: بنچمارک‌ها حکایت از بهبود دارند!”

  1. امیدوارم تغییر بنیادین در معماری باشه!
    و اگر بهبود عملکرد فقط به واسطه افزایش فرکانس باشه نیاز به افزایش ولتاژ چیپ هست و به دنبال خودش افزایش دما و مصرف رو به دنبال داره!

    نسل جدید پردازنده های اتم شرکت اینتل موسوم به x7-Z8700 هم قدرت فوق العاده ای دارند که در حال حاضر فقط بر روی تبلت سورفیس 3 بکار گرفته شده…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH