لیست اسمارت فون‌های اچ‌تی‌سی که اندروید 6.0 را دریافت خواهند کرد

روز گذشته یک پروفایل توئیتر با نام LlabTooFeR@ لیستی از اسمارت فون‌های اچ‌تی‌سی را که به اندروید 6.0 یا مارشمالو به‌روز رسانی خواهند شد، منتشر کرد و در این لیست گفته می‌شود که دستگاه‌های مذکور نسخه 7 از رابط کاربری سنس (Sense) را نیز دریافت خواهند کرد.

AH-2015-HTC-LOGO-Chris-Sept-8-1600x1067

بر اساس این لیست گفته می‌شود که کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی دستگاه‌های موجود در لیست را به آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید به‌روز رسانی خواهد کرد. در سری دیرایز اچ‌تی‌سی دستگاه‌های مدل 816، 820 و 826 به چشم می‌خورد و در سری وان نیز M9، M9+، ME، E9 و E9+ به نسخه جدید آپدیت خواهند شد و در سری Butterfly نیز نسخه‌های 2 و 3 به‌روز رسانی خواهند شد.

البته LlabTooFeR در پست خود این نکته را نیز گوش زد کرده است که این لیست فعلا مقدماتی است و ممکن است دستگاه‌هایی که حافظه داخلی نسبتا پایینی دارند (نظیر دیزایر 816) آپدیت اندروید M را دریافت نکنند. با این اوصاف باید منتظر بیانیه رسمی اچ‌تی‌سی در خصوص دستگاه‌هایی که این به‌روز رسانی را دریافت خواهند کرد، باشیم.

برای افرادی که اطلاعات زیادی در خصوص اندروید 6.0 یا مارشمالو ندارند باید بگوییم که این یک سیستم عامل است که آخرین نسخه از اندروید به حساب می‌آید و دستگاه‌هایی نظیر اسمارت فون‌، فبلت و تبلت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. نسخه قبلی این سیستم عامل نیز اندروید لالی‌پاپ یا 5.0 نامیده می‌شد و توانست موفقیت خوبی را نیز کسب کند. بر اساس گفته گوگل این سیستم عامل در بخش‌های مختلفی اصلاح شده است و یکی از این اصلاحات شامل مجوز‌های رابط کاربری می‌شود. در نسخه جدید اندروید، بخش سنسور اثر انگشت نیز به‌روز رسانی شده و این سنسور به عنوان Fingerprint API شناخته می‌شود و در این نوع اعتماد بیشتری می‌توان به آن کرد. در این نسخه شما می‌توانید از طریق نوار ابزار نیز اسکرین شات‌های غیرمنظره‌ای را که ثبت شده‌اند، پاک سازی کنید و دیگر نیازی به این اقدام از طریق گالری نیست. ویژگی قابل توجه دیگر در این به‌روز رسانی به بخش مدیریت رم باز می‌گردد و از طریق قابلیت بازگردانی تنظیمات شبکه نیز می‌توانید تمام تاریخچه شبکه‌های غیر ضروری نظیر وای‌فای، بلوتوث و اندروید Pay را پاک سازی کنید.

در این نسخه از اندروید، تم کلی سیستم عامل سفید است همچنین در آن اغلب اپلیکیشن‌های گوگل می‌‌توانند بسیار سریع‌تر اجرا شوند.

اچ‌تی‌سی سنس 7 نیز یک به‌روز رسانی نرم افزاری است که به عنوان رابط کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها دستگاه‌های این کمپانی می‌توانند از آن استفاده کنند. نسخه قبلی این رابط کاربری نیز سنس 6 نامیده می‌شود. در سنس ۷ قابلیت‌هایی افزوده شده است که نسخه‌های قبلی از آن بی‌بهره هستند. برخی تغییرات جزیی در این نسخه وجود دارد، آیکون‌های صفحه اصلی تغییراتی را به خود دیده‌اند و امکان قرار دادن آیکون‌های بیشتر در نوار نوتیفیکیشن وجود دارد و برای دسترسی سریع به تنظیمات نیز کافی است که انگشت خود را دو بار از بالا به پایین صفحه بکشید. قابلیت چراغ قوه نیز به این نسخه اضافه شده است و می‌توانید در صورت نیاز به سادگی به آن دسترسی داشته باشید.

3 در مورد “لیست اسمارت فون‌های اچ‌تی‌سی که اندروید 6.0 را دریافت خواهند کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH