بررسی تخصصی اچ‌تی‌سی دیزایر 820G پلاس: بزرگ و آرام!

عرضه آخرین پرچم‌دار کمپانی تایوانی HTC به هیچ وجه نتوانست انتظارات این کمپانی را برآورده سازد و باعث شد که ضرر زیادی متوجه اچ‌تی‌سی شود. حال این کمپانی در نظر دارد تا راهی برای بازگشت به بازار پیدا کند تا بتواند سهم از دست رفته خود را بازیابد.

full-820

یکی از راه‌هایی که اچ‌تی‌سی برای مشتریان خود باز کرده است، عرضه میان رده‌های خوش قیمت است تا شاید کاربران جهانی راضی شوند باز هم به سراغ این محصولات بروند. سری دیزایر را همگی می‌شناسیم؛ محصولاتی با بدنه پلاستیکی و البته سخت افزاری ضعیف‌تر که با قیمتی مناسب‌تر از پرچم‌داران اچ‌تی‌سی وارد بازارهای جهانی شده‌اند و البته برخی از مدل‌های آن با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده است.

Desire 820G را می‌توان نسل جدید Desire 816 دانست که در بدو ورود خود به بازار، با توجه به سایز بزرگ و امکانات مناسبش مورد توجه کاربران واقع شد و توانست فروش خوبی را تجربه کند. حال اچ‌تی‌سی با بهره‌گیری از تجربه قبلی خود، نسل جدید این محصول را با نامی طولانی وارد بازار کرده است. این گوشی Desire 820G PLUS Dual Sim نام دارد.

با ما باشید تا کمی با این اسمارت فون کار کرده و آن را برای شما تشریح کنیم.

طراحی و کیفیت ساخت

پس از باز کردن جعبه این گوشی، اولین موضوعی که توجه شما را جلب می‌کند، سایز صفحه نمایش و بزرگی این اسمارت فون است. دیزایر 820 از یک بدنه کاملا پلاستیکی بهره برده است که همین موضوع باعث سبکی آن می‌شود.

back-full

استفاده از اسپیکرهای جلویی، ظاهر این محصول را کمی به پرچم‌داران و اسمارت فون‌های گران قیمت اچ‌تی‌سی نزدیک می‌کند. هرچند که این طراحی دیگر برای تمامی محصولات این کمپانی تبدیل به یک امضا شده است. این اسمارت فون از بدنه یکپارچه‌ای بهره می‌برد که در آن امکان تعویض باتری توسط کاربر وجود ندارد. قاب پشتی از جنسی کاملا پلاستیکی طراحی‌ شده است که متاسفانه با اینکه نمونه در حال تست ما رنگی تیره داشت، اما کاملا جاذب اثر انگشت بوده و به سرعت اثر تمامی انگشتان شما پشت این اسمارت فون غول پیکر جا خوش می‌کند.

به طور کلی نمی‌توان این اسمارت فون را از لحاظ طراحی خیلی خاص و یا عجیب دانست و باید آن را یک دنباله ساده از مدل قبلی یعنی 816 نامید. البته با توجه سایز بزرگ این گوشی، احتمالا مشتریان این اسمارت فون بیشتر از آقایان باشند تا خانم‌ها!

در قسمت بالایی گوشی شاهد لنز دوربین سلفی هستیم و در کنار آن نیز سوراخ‌های مربوط به اسپیکر کاملا خودنمایی می‌کند.

front-desire-820

همین شرایط در قسمت پایین صفحه نمایش نیز وجود دارد و سوراخ‌های اسپیکر در زیر آرم htc بیشتر به چشم می‌آید.

down-desire-820-g

سمت راست دیزایر 820G مزین به کلیدهای فیزیکی افزایش و کاهش صدا و در زیر آن دکمه پاور است.

right-desire-820

سمت چپ نیز تنها یک کاور دیده می‌شود که با برداشتن آن اسلات‌های مربوط به دو سیم کارت و رم میکرو اس‌دی به وضوح دیده می‌شود.

cover-820

البته اچ‌تی‌سی در طراحی کمی سلیقه به خرج داده و با کشیدن یک نوار سفید رنگ دور تا دور صفحه نمایش کمی زیبایی به این گوشی غول پیکر بخشیده است.

sim-820

اگر به پشت گوشی مراجعه کنید، قطعا از طراحی این کمپانی تعجب خواهید کرد. وجود یک دوربین با قابی بزرگ و سفید رنگ حرکت عجیبی است که معلوم نیست اچ‌تی‌سی برای هماهنگ سازی با چه چیزی این حرکت را انجام داده است.

desire-820-back-lenz

زیر این عدسی عجیب و غریب که شبیه به یک ذره بین است، تک فلش ال‌ای‌دی دیده می‌شود. البته لوگوی hTc نیز همانند همیشه در وسط قاب جا خوش کرده است.

back-820

لازم به ذکر است که در قسمت بالایی این گوشی جک 3.5 میلی‌متری استاندارد و یک میکروفون وجود دارد.

up-desire-820

قسمت پایین نیز تنها میزبان پورت میکرو یواس‌بی این محصول است.

down-back-820

دیزایر 820 جی پلاس با ابعاد 157.7 در 78.7 میلی‌متر تولید شده و ضخامت آن 7.7 میلی‌متر است. همچنین وزن این اسمارت فون پلاستیکی برابر 154.5 گرم است.

صفحه نمایش

اسمارت فونی که از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی برخوردار باشد، مشتریان خاص خود را دارد. بازی، تماشای فیلم و… در این چنین صفحه نمایشی لذت خاصی دارد. حال اگر این نمایشگر وضوح HD نیز داشته باشد، کاربر خیالش از همه چیز راحت می‌شود.

web

چگالی صفحه نمایش دیزایر 820 جی پلاس 267 پیکسل در هر اینچ است که به دلیل سایز بزرگ صفحه نمایش طبیعی به نظر می‌رسد و البته ذکر این موضوع ضروری است که به هیچ وجه کم نیست و مشکلی بابت نمایش تصاویر HD و حتی Full HD وجود ندارد.

webgardi

compare

 سخت افزار

وقتی نام یک اسمارت فون را میان رده می‌گذاریم، نباید توقع همه چیز را از آن داشته باشیم. اچ‌تی‌سی برای دیزایر 820 جی پلاس، به سراغ کمپانی مدیاتک رفته است و یکی از چیپست‌های 8 هسته‌ای آن را برگزیده است. MT6592 پردازنده‌ای با قدرت 1.7 گیگاهرتز Cortex-A7 که از رابط گرافیکی Mali-450MP4 بهره می‌برد.

البته که کاربران حرفه‌ای می‌دانند یکی از دلایل انتخاب پردازنده‌های مدیاتک، کاهش قیمت نهایی اسمارت فون است. میان رده‌ها نیز برای اینکه بتوانند با بهایی مناسب با هم رقابت کنند، ناچارا باید یا به سراغ مدل‌های کمی قدیمی کمپانی کوالکام رفته و یا به سمت قرارداد با مدیاتک روی بیاورند. در این میان مدیاتک توانسته است با تولید چیپست‌هایی قدرتمند و خوش قیمت گوشی سبقت را در این حوزه از کوالکام برباید.

sife-full

اچ‌تی‌سی در کنار این پردازنده از 1 گیگابایت رم بهره گرفته است که با توجه به شرایط موجود و پیشرفت فناوری، به نظر می‌رسد که دیگر باید دور این میزان رم را برای اسمارت فونی 5.5 اینچی خط قرمز کشید!

حافظه داخلی پیش فرض 820جی پلاس 16 گیگابایت است که البته از طریق رم میکرو اس‌دی تا 32 گیگابایت قابل افزایش است. متأسفانه این میزان ساپورت حافظه نیز کمی دور از انتظار بود و شاید اچ‌تی‌سی این رقم را باید تا 64 گیگ افزایش می‌داد.

خب برای این سخت‌افزار بیش از این نمی‌توان چیزی نوشت! به سراغ آزمایشگاه رفته و دیزایر 820جی پلاس را برای رفتن به زیر تیغ بنچمارک‌ها بی‌هوش می‌کنیم. مانند همیشه به سراغ نرم افزار بنچمارک AnTuTu می‌رویم.

انتوتو پس از یک بررسی کوتاه امتیاز 32870 را به دیزایر 820جی پلاس اعطا کرد. امتیازی که آن‌چنان چنگی به دل نمی‌زند!

antutu

آمار مقایسه‌ای این محصول را می‌توانید در نمودار زیر ببینید:

بنچمارک پی نیز با ثبت امتیاز 262 همین نظر را داشت و با قدرت ضعف آن را به رخ ما کشید! (این عدد هرچه کمتر باشد، بهتر است)

pi

کمی بعد به سراغ Bonsai رفتیم تا گرافیک این پردازنده نیز سنجیده شود. ثبت امتیاز 2404 حاکی از نتیجه‌ای متوسط است.

bonsai

بنچمارک GeekBench در حالت تک هسته‌ای امتیاز 439 را داده و در حالت چند هسته‌ای نیز به امتیاز 2340 بسنده کرد.

geek-bench

نهایتا به سراغ نرم افزار تست حرفه‌ای Quadrant رفتیم که می‌توانید آمار آن را در نمودار زیر ببینید:

دوربین

خب طبق معمول می‌رسیم به حوزه دوربین! دیزایر 820جی دوربین‌هایش در حد یک پرچم‌دار ظاهر شده است. این کمپانی برای دوربین اصلی از یک نمونه 13 مگاپیکسلی قدرتمند بهره گرفته است که قطعا نیازهای شما در این حوزه را بر طرف می‌کند.

camera-desire820

دوربین اصلی موجود در حالت اتوماتیک تصاویر خوبی را ثبت می‌کند. البته تنظیمات آن در حال دستی آن‌چنان پیشرفته نبوده و بهتر است که به همان اتوماتیک اکتفا کنید. نکته عجیب اینجاست که در تنظیمات دوربین، قدرت دوربین پشتی تنها 8 مگاپیکسل بوده و خبری از وضوح 13 نبود؛ که البته به هیچ وجه دلیل آن را نفهمیدم!

camera-menu

همچنین دوربین اصلی این محصول قادر است با وضوح Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز فیلم‌برداری کند. حجم یک فیلم یک دقیقه‌ای با وضوح Fine حدود 95 مگابایت شد که نسبت به دوربین‌های هم رده خود کمتر است.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که در تنظیمات وضوح فیلم‌برداری نیز خبری از انتخاب وضوح نبوده و به انتخاب گزینه‌هایی چون Low ،medium ،High و Fine بسنده شده است. قبلا این مورد را در دوربین‌های Vga یا 2 مگاپیکسل دیده بودم!

دوربین دوم دیزایر 820 جی پلاس، قدرتی 8 مگاپیکسلی داشته و از کیفیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری خوبی برخوردار است. این دوربین می‌تواند با وضوح Full HD فیلم‌برداری کند.

با هم تصاویری که با این دوربین ثبت شده است را می‌بینیم:

dar
تاریکی مطلق
HDR-620
حالت HDR
IMG_20150929_231725
دوربین سلفی

desire-820 desire-820-2 desire-820-3

نرم افزار، رابط کاربری و …

دیزایر 820جی پلاس متأسفانه با اندروید کیت کت عرضه شده و از نسخه 4.4.2 بهره می‌برد. خب با توجه به وجود اندروید لالی پاپ و البته مارشمالو که به تازگی عرضه شده، داشتن این نسخه اندروید بر روی اسمارت فون کمی ناامید کننده است. با توجه به شرایط این گوشی و میان رده بودنش، شاید آپدیت شدن آن به نسخه‌های بالاتر این سیستم عامل محبوب نیز کمی بیش از حد خوش بینانه باشد. پس کاربر باید با همین اندروید قدیمی بسوزد و بسازد!

android

این میان رده تایوانی از رابط کاربری Sense 6.0 استفاده می‌کند که متأسفانه این مورد نیز قدیمی است و معلوم نیست که چرا اچ‌تی‌سی خساست به خرج داده است. در هنگام کار با منوها، برنامه‌های همزمان و … هیچ گونه لگ زدنی مشاهده نشد و این سیستم عامل با رم 1 گیگابایتی موجود به راحتی ست شده و در اختیار کاربر قرار گرفته است.

ui

پخش چند رسانه‌ای

یکی از قسمت‌هایی که قطعا هیچ کمبودی در آن مشاهده نخواهید کرد، همین جاست. بهره‌گیری از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی همراه وضوح HD در کنار اسپیکرهای استریو در جلوی گوشی، شما را وسوسه می‌کند که به تماشای فیلم بپردازید.

همانند اکثر محصولات اندرویدی، پلیر پیش فرض گوشی توانایی پخش فرمت‌های زیادی را نداشته و قطعا برای بهره‌گیری از فرمت‌های مختلفی نظیر Mkv و … و البته زیر نویس از نرم‌افزارهای جانبی و کدک‌های مخصوص استفاده نمایید. خوش‌بختانه این دستگاه هیچ مشکلی با پخش فیلم‌های Full HD ندارد.

همچنین کیفیت صدای پخش شده از هدفون‌ها نیز بسیار قابل قبول بوده و شفافیت آن قابل تحسین است.

باتری

دیزایر 820جی پلاس از یک باتری 2600 میلی آمپری بهره می‌برد. طبق گفته این کمپانی، باتری به کار گرفته شده در این محصول می‌تواند تا 600 ساعت در شبکه 3G در حالت استندبای باقی مانده و در همین شبکه نیز حدود 12 ساعت مکالمه را برای شما پشتیبانی کند. این میزان مکالمه در شبکه 2G حدود 32 ساعت است.

در صورت یک استفاده عادی از این محصول، باتری دیزایر 820جی پلاس در حدود یک روز و نیم می‌تواند در کنار شما دوام بیاورد.

سایر امکانات

این گوشی از امکاناتی عادی همچون Wifi، بلوتوث نسخه 4.0، GPS و … بهره می‌برد. پشتیبانی از دو سیم کارت نانو نیز از دیگر مشخصات این گوشی است. متأسفانه این فبلت توانایی پشتیبانی از شبکه 4G LTE را نداشته و از این جهت دارای نقص نسبتا بزرگی است.

سخن پایانی

با توجه به شرایط کلی دیزایر 820جی پلاس، این محصول را نمی‌توان ادامه موفق و متفاوتی بر دیزایر 816 دانست. اسمارت فونی میان رده و ساده با امکاناتی حداقلی، همراه با دو دوربین قدرتمند و البته صفحه نمایشی خوب! قطعا اگر هدف شما خرید یک فبلت 5.5 اینچی است، می‌توانید به گزینه‌های دیگر بازار نیز نگاهی بی اندازید.

13 در مورد “بررسی تخصصی اچ‌تی‌سی دیزایر 820G پلاس: بزرگ و آرام!”

  1. سلام من گوشیم HTC820 هست ولی باطریش همش خرابه راضی بودم ازش ولی همش ارور میزنه و خاموش بشه روشن نمیشه اعصابمو ریخته بهم

  2. الان گوشی من HTC 820 هستش حدود ۱۰ ماه پیش خریدم ..خوبه بد نیست ولی برای کسایی ک فیلم زیاد تماشا می کنن عالیه چون هم صفحه اش بزرگه هم وضوحش ب نسبت خوبه…از ی نظر دیگه هم خوبه که هنگ نمیکنه خداروشکر…تا الانکه ۳تا گوشی عوض کردم همشون هنگ میکردن

  3. با سلام .من htc 820 دارم . هنگام زنگ خوردن از اسپیکر بالایی صدا نمیاد و فقط از پایین میاد. و در ضمن یک بار دادم بیرون یه رام زدن الان مثل قبل نیست یه سایت میخوام که رام خوب از انجا دانلود کنم

  4. با سلام از دیدگاه دوستان و فیلم های ک در مورد ۸۲۰ مشاهده کردم … نمیدونم تصمیم چی بگیرم تو چه رده از پرچم دار htcبزارمش… با تشکر

  5. با سلام
    دوربین پشتی گوشی 820 جی پلاس 13 مگاپیکسل میشود فقط باید اندازه تصویر را 4 در3 بگذارید

  6. سلام ؛ سری دیزایر 820 چهار مدل داره بسته ب کارای خودتون داره کدومو انتخاب کنید بهترینش 820 معمولی ک پردازندش کوالکامه ؛ گوشی خیلی عالی هست دوربین پشتیشم تو تنظیمات نگاه کردم 13مگاپیکسل داره کلا گوشی خوبیه تمام بازی های سنگین مثه ماست وانتد ۲۰۱۲ رو مثه اب خوردن اجرا میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH