اپل چگونه از آیفون 6S یک تلفن‌همراه مقاوم در برابر آب ساخت؟!

iPhone-6s-Rose-Gold-9-1280x855

همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های آیفون 6S و 6S Plus به‌عنوان گوشی‌های مقاوم‌ دربرابر آب عرضه نشده‌اند، اما آزمایشاتی که برروی این گوشی‌ها انجام پذیرفه نشان دهنده مقاومت خوب این دستگاه‌ها در برابر آب است، به‌تازگی کالبدشکافی روی این دو تلفن‌همراه انجام شده که نشان می‌دهد اپل اقداماتی را روی آن‌ها انجام داده‌ که آسیب دیدگی در برابر آب را کاهش دهد.

شروع این خبر از جایی بود که فیلم‌هایی از آیفون 6S منتشرشد که آن‌را یک‌ساعت غوطه‌ور در آب به نمایش گذاشت بدون این‌که آسیبی ببیند! انتشار این ویدیو بسیار تعجب برانگیز بود چون تاکنون اپل هیچ اشاره‌ای به ضدآب بودن محصولات جدید خود نداشته است. بنابراین کارشناسان وب‌سایت iFixit اقدام به رمزگشایی این اتفاق کردند.

iPhone-6s-frame-seal

کارشناسان iFixit می‌گویند: اپل علاوه بر چسب‌زدن اطراف صفحه‌نمایش، کناره‌های گوشی را درزبندی می‌کند، هم‌چنین اپل با بزرگ‌تر کردن قاب دستگاه به اندازه 0.3میلی‌متر اندازه کافی برای عایق‌کاری بین صفحه‌نمایش و بدنه گوشی را ایجاد کرده‌ است. آن‌ها اضافه کردند که اپل تمامی اتصالات را به‌وسیله سیلیکون عایق‌بندی کرده‌ است.

البته راه‌های نفوذ آب در این دستگاه کم نیستند که از میان آن‌ها می‌توان به اسلات سیم‌کارت، جک‌هدفون و بلندگو اشاره‌کرد که به‌نظر نمی‌رسد اپل کاری را برای عایق‌بندی آنها انجام داده باشد چون قطعات مورد استفاده کاملا مشابه نسل‌های قبل هستند.

به لطف تغییرات انجام‌شده توسط اپل این دو تلفن‌همراه بیش‌تر از نسل‌های قبلی دربرابر آب مقاومت نشان می‌دهند اما بازهم به‌هیچ وجه توصیه نمی‌شود تلفن‌همراه خود را زیر آب فرو ببرید، اما اگر اتفاقی گوشیتان در آب افتاد می‌توانید امید بیشتری به زنده ماندنش داشته باشید.

4 در مورد “اپل چگونه از آیفون 6S یک تلفن‌همراه مقاوم در برابر آب ساخت؟!”

  1. اینجا هم اپل از تکنولوژى هاى مرسوم براى ضد آب کردن استفاده نکرده که یک پوشش روى همه درگاه ها میزارن که بسیار زشت هم هست.به این میگن پیشرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH