کورتانا سال 2016 به ایکس باکس وان می‌آید

اوایل سال جاری میلادی بود که برنامه ریزی برای تغییر سیستم عامل ایکس باکس وان شروع شد. از طریق این به‌روز‌ رسانی مشکلات قبلی در این محصول از بین می‌رود و البته ویژگی‌های جدیدی نیز با کمک ویندوز ۱۰ به آن اضافه می‌شود. چندی پیش تیزر ویندوز 10 بر روی ایکس باکس وان منتشر شد و انتظار می‌رود که کاربران از ماه نوامبر بتوانند دستگاه خود را به نسخه جدید به‌روز رسانی کنند.

cortana

در نسخه جدید شاهد کارایی بیشتری در این محصول خواهیم بود و گفته می‌شود که دستیار صوتی مایکروسافت با نام کورتانا نیز در ایکس باکس وان قابل استفاده خواهد بود. تاکنون از طریق دستورات صوتی کاربران می‌توانستند تنها در رابط کاربری دستگاه حرکت کنند اما انتظار می‌رود که قابلیت‌های آن ارتقا یابد و از دستورات بسیار بیشتری پشتیبانی کند.

نسخه آزمایشی این سیستم عامل برای کنسول مایکروسافت به اندازه کافی پایدار نیست و امروز مدیر بخش برنامه نویسی ایکس باکس لایو (Live) با نام Larry Hryb اعلام کرده است که دستیار صوتی کورتانا تا سال 2016 برای این کنسول عرضه نخواهد شد. بر اساس گفته Hryb نسخه تست کورتانا که در واقع جدیدترین نسخه به حساب می‌آید، در آغاز سال جدید میلادی عرضه خواهد شد و البته انتظار می‌رود که شاهد پایداری بیشتری در آن باشیم. پس با این اوصاف باید سه ماهه اول سال 2016 منتظر حضور کامل کورتانا در ایکس باکس وان باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH