اچ‌تی‌سی گزارش مالی سه ماهه سوم خود را منتشر کرد؛ وضعیت بدتر از همیشه است!

theprojectco

اچ‌تی‌سی یکی از کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده تلفن‌های هوشمند در جهان است که مدت‌هاست نامش با سیستم‌عامل اندروید گره خورده؛ اما چندی است که روزهای خوب این کمپانی تایوانی که زمانی پرچمدار تولیدکنندگان تلفن‌های اندرویدی بود به سر آمده است. بعد از انتشار گزارش مالی چند ماه پیش که خبر از ضررهای مالی بزرگ برای اچ‌تی‌سی داشت؛ حالا این کمپانی گزارش دخل‌ و‌ خرج خود را در سه ماهه سوم سال 2015 منتشر کرده است که هیچ نکته امیدوار کننده‌ای در آن وجود ندارد. اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که در سه ماهه گذشته و تا پایان ماه سپتامبر؛ چیزی بالغ بر 151 میلیون دلار ضرر کرده است. همچنین درآمد کل این کمپانی با کاهشی 367 میلیون دلاری به 655 میلیون دلار رسیده است.

رقابت در بازار امروز تلفن‌های هوشمند بسیار دشوارتر از قبل شده است و ورود کمپانی‌های ارزان‌ساز چینی بلای جان بسیاری از معتبرترین برندهای سازنده تلفن‌های جهان، از جمله اچ‌تی‌سی شده است. درآمدهای اچ‌تی‌سی نسبت به سال گذشته تقریبا نصف شده است. سقوط شاخص‌های مالی اچ‌تی‌سی از زمان معرفی جدیدترین پرچمدار تلفن‌های هوشمندش شروع شد. زمانی که خریداران انتظار داشتند یک تغییر اساسی در طراحی تلفن M9 اچ‌تی‌سی ببینند، اما این کمپانی تصمیم گرفت تا همان طراحی قدیمی را با سخت‌افزاری به‌روزتر راهی بازار کند. مشکل داغ کردن پردازنده اسنپدراگون 810 و کیفیت پایین تصاویر ثبت شده با دوربین این تلفن از عوامل دیگر عدم موفقیت آن در بازارهای جهانی بوده است. از آن زمان تاکنون درآمدهای اچ‌تی‌سی تا 35% کاهش را تجربه کرده است. همه این آمارها نشان می‌دهند که اچ‌تی‌سی محبوبیت خود را بیشتر از هر زمانی از دست داده است.

اما بوی تغییر از این کمپانی تایوانی به مشام می‌رسد. شنیده می‌شود اچ‌تی‌سی قصد معرفی محصول جدیدی را با طراحی متفاوت‌تر از گذشته دارد تا شاید بتواند بار دیگر دل هوادارانش را به‌دست آورد. این تلفن هوشمند جدید A9 Aero نام خواهد داشت که قرار است به پردازنده هشت هسته‌ای مدل اسنپدراگون 617 ساخت کمپانی کوآلکام مجهز باشد. همچنین از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این تلفن می‌توان به حافظه رم 2 گیگابایتی، نمایشگر 5 اینچی با کیفیت فول اچ‌دی با فناوری AMOLED و همچنین 16 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. اما در کنار مشخصات سخت‌افزاری مناسب، قرار است قیمت این تلفن هوشمند نیز کاملا رقابتی در نظر گرفته شود. شنیده می‌شود A9 Aero به یک دوربین 13 مگاپیکسلی نیز مجهز خواهد بود و احتمالا از همان ابتدا با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید 6.0 مارشمالو راهی بازار می‌شود.

هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا معرفی یک تلفن هوشمند جدید می‌تواند کمپانی بزرگی مانند اچ‌تی‌سی را از این وضعیتی که به آن دچار شده است نجات دهد یا خیر؛ اما چیزی که مشخص است این که اچ‌تی‌سی باید تلاش‌های بیشتری انجام دهد تا بتواند سال آینده وضعیتی بهتر از امسال داشته باشد. مدت‌هاست زنگ خطر برای کمپانی اچ‌تی‌سی به‌صدا در آمده است و سهم تایوانی‌ها از بازار تلفن‌های هوشمند هم‌اکنون به کم‌تر از 2 درصد رسیده است. باید دید این کمپانی که زمانی تولیدکننده اول تلفن هوشمند اندرویدی در جهان بود؛ برای بازگشت به روزهای اوجش چه برنامه‌‌ای خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH