اولین ساعت هوشمند ماژولار جهان به‌زودی رونمایی خواهد شد

blocks

یک کمپانی انگلیسی مدتی است در حال طراحی ساعت‌های هوشمند ماژولاری است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا با کنار هم چیدن بلوک‌های سخت‌افزاری مختلف یک ساعت هوشمند مطابق با نیاز و سلیقه‌اش داشته باشد. امروز این کمپانی اعلام کرد که در تاریخ 13 اکتبر یک کمپین برای جذب مشارکت در وب‌سایت کیک استارتر راه‌اندازی خواهد کرد و کسانی که برای به راه افتادن این پروژه مبلغی را کمک می‌کنند در آینده یک نسخه از این ساعت هوشمند را نیز دریافت خواهند کرد.

این گجت پوشیدنی به‌صورت نمونه پیش تولید در نمایشگاه CES سال 2013 در لاس‌وگاس آمریکا رونمایی شد که در همان موقع نیز نظرهای بسیاری را به سمت خود جلب کرد. اما تیم توسعه دهنده این ساعت در طول دو سال گذشته با قدرت روی ساخت گجتشان کار کرده‌اند و همین چند روز پیش بود که خبری منتشر شد مبنی بر شروع همکاری این تیم با کمپانی بزرگ کوآلکام تا در آینده بتوانیم پردازنده‌های قدرتمند این کمپانی را روی ساعت هوشمند ماژولار Blocks ببینیم. گفته می‌شود پردازنده‌ای که برای این ساعت در نظر گرفته شده است مدل اسنپدراگون 400 خواهد بود که برای یک ساعت هوشمند کاملا کافی به‌نظر می‌رسد.

برای کسانی که تازه با این پروژه آشنا شده‌اند؛ چیزی که این ساعت را از سایر نمونه‌های بازار متمایز می‌کند، آزادی عمل بالای خریداران در شخصی‌سازی گجتشان است. به این صورت که هر شخص می‌تواند با توجه به نیاز خود، قابلیت‌های متفاوتی را به ساعتش اضافه کند. برای مثال اگر کسی به GPS نیاز دارد می‌تواند با خرید یک بلوک مجهز به GPS و قرار دادن آن در بند ساعت خود از این فناوری بهره‌مند شود. این امکان را می‌توانیم در مورد قابلیت‌های دیگری مثل حسگر ضربان قلب و دوربین نیز داشته باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH