صاحب یک دقیقه‌ای دامنه Google پاداشش را به خیریه بخشید

sanmay_ved_story

چندی پیش در Itresan خواندیم که فردی توانسته دامنه گوگل را به قیمت 12 دلار برای یک دقیقه به‌نام خود ثبت کند، حال خبری منتشر شده است که این فرد پاداشی که از گوگل برای بازگرداندن دوباره دامنه گرفته‌ را به خیریه‌ای در هند اهدا کرده است.

در اوایل ماه فردی به‌ نام Sanmay Ved توانست به‌طور اتفاقی مالیکت دامنه Google.com را از آن خود کند، او که از کارمندان سابق گوگل است هنگامی که مشاهده کرد دامنه وب‌سایت Google.com برای فروش به قیمت 12دلار گذاشته شده‌ است آن‌را خرید و به‌این ترتیب توانست محبوب‌ترین دامنه دنیا را بخرد و حتی ایمیل‌هایی مبنی بر تغییر مالکیت دریافت‌ کرد، یک‌ هفته پس از بازگرداندن دامنه به گوگل، کمپانی محبوب گوگل تصمیم گرفت وی را جز افرادی قرار دهد که ایرادات امنیتی گوگل را کشف می‌کنند و به همین دلیل پاداشی به این مرد داد. اما وی بر پیشنهاد گوگل دست‌رد زد و این پاداش را به یک موسسه خیریه بخشید، او در مصاحبه‌ای که با Bostonian داشت بیان‌کرد که پول اصلا برایش مهم نیست.

“پول هرگز مدنظر من نبوده‌است، قصد من این بود که مثالی از افرادی باشم که فقط می‌خواهند مشکلات را پیدا کنند و پول برایشان اهمیتی ندارد.”

این پول به موسسه خیریه هنر زیستن هندوستان (The Art of Living India) اهدا می‌شود که در زمینه تامین امکانات آموزشی برای مناطق فقیر نشین فعالیت می‌کند. هرچند تاکنون مبلغ این پاداش مشخص نشده‌ است اما گفته می‌شود این پاداش بیش از 10 هزار دلار است. با این مقدار پاداش می‌توان امکانات آموزشی، حمل و نقل، بهداشتی و تغذیه حداقل 64 دانش‌آموز را برای یک‌سال تامین کرد.

4 در مورد “صاحب یک دقیقه‌ای دامنه Google پاداشش را به خیریه بخشید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH