5 بازی جذاب در سبک پازل که باید آن‌ها را تجربه کنید! (لینک دانلود)

puzzle-pieces [800x600]

بازی‌های پازل همواره از پرطرفدارترین بازی‌های موبایلی بوده‌اند. بازی‌هایی که برای عبور از هر مرحله آن نیاز دارید تا قدرت تفکر و منطق خود را به‌چالش بکشید. بازی‌هایی با هیجان نه چندان بالا که برخلاف اغلب بازی‌های سه‌بعدی نیازی نیست در تمام طول بازی به نمایشگر خیره شوید؛ به همین دلیل می‌توانید این دسته از بازی‌ها را هر زمان و در هر مکانی انجام دهید. امروز ما قصد داریم تا 5 مورد از بهترین عناوین بازی‌های پازل را به‌شما معرفی کنیم.

با یک نگاه به گوگل‌پلی با هزاران بازی در سبک پازل مواجه خواهید شد که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد، اما در عین حال ممکن است کمی برای انتخاب و تصمیم‌گیری گیج شوید. ما در انتخاب لیستی از بهترین بازی‌های سبک پازل، ملاک‌هایی نظیر تعداد دفعات دانلود بازی و همچنین میزان محبوبیت آن‌ها را نزد کاربران در نظر گرفتیم و انتخاب‌هایمان را به همین 5 موردی که در ادامه خواهید دید محدود کردیم؛ پس مطمئن باشید که هرکدام از بازی‌های زیر را که دانلود و روی تلفن هوشمند خود نصب نمایید، بسیار از آن لذت خواهید برد.

Candy Crush Soda Saga

Candy-Crush-Soda-Saga [800x600]

قطعا هر لیستی که به معرفی بازی‌های سبک پازل اختصاص داشته باشد؛ باید با عنوان Candy crush آغاز شود. یک بازی فوق‌العاده محبوب ساخت کمپانی بازی‌سازی King که توانسته طرفداران بسیاری بین کاربران تلفن‌های هوشمند پیدا کند. آخرین نسخه از سری بازی‌های این کمپانی Candy Crush Soda نام دارد که از همان خط گیم‌پلی دوست‌داشتنی و ساده نسخه‌های گذشته پیروی می‌کند.

وظیفه اصلی شما در این بازی این است که سه آب‌نبات هم‌رنگ را در کنار یکدیگر قرار دهید تا ناپدید شوند و این کار را بارها انجام خواهید داد تا سرانجام به هدف اصلی که بازی برای شما در آن مرحله معین کرده است دست پیدا کنید. اما یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های سری بازی‌های Candy Crush علاوه بر گیم‌پلی ساده و جذاب، همین ماموریت‌هایی است که در ابتدای هر مرحله بر دوش بازیکن قرار می‌گیرد. این اهداف و ماموریت‌ها، بازی را از حالت خسته‌کننده “امتیاز بیشتر کسب کن” خارج می‌کند. اگر با یک حرکت بتوانید بیشتر از سه شکلات را نابود کنید، جوایزی به شما تعلق می‌گیرد که در ادامه بازی بسیار به‌کارتان خواهد آمد. ممکن است در ابتدا و با دیدن گرافیک رنگارنگ بازی، تصور کنید که این بازی ویژه کودکان طراحی شده است، اما به شما قول می‌دهیم که با رد کردن چند مرحله ابتدایی این بازی به شدت به آن اعتیاد پیدا خواهید کرد. با توجه به 140 مرحله‌ای که هر ماه به بازی اضافه می‌شود، می‌توانید مطمئن باشید که تا مدت‌ها آب‌نبات‌هایی برای منفجر کردن خواهید داشت.

badge-g

Paperama

Paperama [800x600]

این بازی یکی از ساده‌ترین بازی‌های سبک پازل است که به‌خصوص اجرای آن روی نمایشگر بزرگ تبلت‌ها بسیار لذت‌بخش است، اما درعین‌حال انجام این بازی روی تلفن‌های هوشمند نیز خالی از لطف نیست و مدت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد.

در ابتدای بازی یک تکه کاغذ ساده و مربع شکل در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید با خم‌کردن بخش‌های مختلف آن شکل‌هایی مشابه با آن‌چه بازی از شما خواسته است ایجاد نمایید. شما تعداد حرکات محدودی در اختیار دارید و همان‌طور که بازی ادامه پیدا می‌کند، در مراحل بعدی ساخت شکل مورد نظر با توجه به تعداد حرکت‌های محدود به نوعی چالش دشواری را برای کاربر ایجاد می‌کند.

اما در کنار هیجانی که از رد کردن مراحل مختلف بازی احساس خواهید کرد، می‌توانید همه آن‌چه را که در محیط بازی تجربه‌ کرده‌اید در دنیای واقعی و روی یک تکه کاغذ ساده اجرا کنید و اطرافیانتان را شگفت‌زده کنید!

badge-g

Flow

Flow

Flow یکی از بهترین بازی‌های سبک پازل است که می‌توانید با آن مغزتان را به چالش بکشید و ساعت‌ها سرگرم شوید. تنها لازم است تا لوله‌ها را از روی کاشی‌های هم‌رنگ عبور دهید تا از نقطه ابتدایی به نقطه نهایی و مشخص شده برسانید.

مراحل اولیه بازی از محیطی شطرنجی با ابعاد 5 در 5 شروع می‌شود. پس از مدتی که با روال بازی آشنایی پیدا کردید و با عبور از مراحل اولیه این محیط بزرگ‌تر خواهد شد و چالش‌های جدیدی پیش روی بازیکن قرار خواهند گرفت. زمانی که به محیط شطرنجی با ابعاد 9 در 9 برسید؛ در خواهید یافت که همان وظایف ساده اوایل بازی چقدر می‌توانند چالش برانگیز و دشوار باشند! مراقب باشید که لوله‌ها از روی یکدیگر و یا از روی خودشان عبور نکنند که در این صورت خواهند شکست.

badge-g

Unblock Me

Unblock-Me [800x600]

یکی از نوستالژیک‌ترین بازی‌های دوران ما که چه اسباب‌بازی‌های فیزیکی آن و چه بازی رایانه‌ایش طرفداران بسیاری داشته و همه ما حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌ایم، بازی‌های به سبک جابه‌جا کردن بلوک‌ها برای باز شدن راه بوده است. در این بازی‌ها شما باید با توجه به یک یا دو فضای خالی که برای جابجایی بلوک‌ها دارید؛ راه‌ را برای عبور جسم مورد نظر باز کنید.

همین شیوه بازی به اندازه کافی سخت و چالش‌برانگیز هست؛ اما توسعه‌دهندگان بازی Unblock Me پا را از این هم فراتر گذاشته و برخلاف معمول، بلوک‌ها فقط می‌توانند در جهت محورشان جابجا شوند. برای مثال بلوک‌های عمودی فقط می‌توانند در جهت بالا و پایین جابه‌جا شوند و امکان جابه‌جا کردن آن در جهت‌های چپ و راست وجود ندارد. همین نکته ساده توانسته درجه سختی بازی و دشواری چالش‌های مراحل مختلف را به‌شدت افزایش دهد.

دو حالت برای بازی کردن وجود دارد. حالت اول که همان Free mode یا حالت آزاد نام دارد؛ دقیقا همان‌ چیزی است که انتظار دارید و باید با جابه‌جایی بلوک‌ها راه را برای عبور سبد تخم‌مرغ باز کنید. اما در بخش Challenge mode تعداد حرکت‌هایی که قبل از حل شدن پازل انجام می‌دهید مهم هستند و هر چه با تعداد جابه‌جایی‌های کم‌تر مرحله را به پایان برسانید امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد.

badge-g

Puzzle Retreat

Puzzle-Retreat [800x600]

در این بازی باید سوراخ‌ها را با قالب‌های یخ پر کنید. اما به این سادگی‌ها هم موفق به انجام این ماموریت نخواهید شد و در هر مرحله باید استراتژی‌های ویژه‌ای را به‌کار بگیرید که نیاز به تمرکز و تفکر فراوان دارد.

تعداد زیادی مرحله در بازی وجود دارد که می‌تواند ساعت‌ها و روزها شما را سرگرم نماید. مراحل اولیه بازی بسیار ساده طراحی شده‌اند تا شما بیشتر با محیط بازی آشنا شوید و با پیش رفتن مراحل، سطح دشواری آن نیز بالاتر خواهد رفت.

badge-g

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH