با اسمارت فون امن آرکاس Granite Phone آشنا شوید

granitephone-1

حفظ حریم‌خصوصی برای شما مهم است؟ اگر پاسختان به این پرسش مثبت است کمپانی Archos برایتان یک هدیه ویژه دارد، این کمپانی فرانسوی با همکاری Sikur تلفن‌همراهی را تولید کرده که مختص شماست، این تلفن‌همراه Granite Phone نام‌دارد که البته کمی گران است و خرید آن 849 دلاری پول می‌خواهد. البته اگر به فکر سخت‌افزار قدرتمند هستید این گوشی نمی‌تواند کمکتان کند چون مشخصات سخت‌افزاری آن نشان می‌دهد تنها یک میان‌رده است.

کمپانی آرکاس که پیش‌تر این تلفن‌همراه را در کنگره جهانی موبایل به‌نمایش گذاشته بود، امروز مراسم معرفی رسمی این تلفن‌همراه را برگزار کرد و قابلیت‌ خرید Granite Phone به‌صورت آنلاین و پیش از ارایه به بازار را برای دوست‌داران حفظ حریم‌خصوصی مهیا کرد.

بدون شک قیمت 849 دلاری برای یک تلفن‌همراه گران است اما به نظر شما چرا این تلفن‌همراه این‌قدر گران قیمت است؟ پاسخ در سیستم‌عامل این دستگاه نهفته است که نسخه‌ای مبتنی بر اندروید است با این تفاوت که کلیه تماس‌ها و پیام‌های شما را پیش از ارسال رمزگذاری می‌کند.

granitephone-3-840x393

از مشخصات Granite Phone می‌توان به پردازنده Snapdragon 615، دو گیگابایت رم و حافظه‌داخلی 16 گیگابایتی اشاره کرد، هم‌چنین این گوشی مجهز به دوربین 8 مگاپیکسلی و صفحه‌نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1080p است. شاید لقب ضعیف گذاشتن برروی این تلفن‌همراه کمی اغراق باشد اما گوشی‌هایی هم‌چون آلکاتل Idol 3، ایسوس زنفون و حتی Moto G همین کارایی را باقیمتی کمتر از 250دلار به شما می‌دهند.

پس همان‌طور که گفتم مهم‌ترین ویژگی این تلفن‌همراه استفاده از سیستم‌عاملی امن است که تمامی فعالیت‌های شما را رمزگذاری می‌کند و با ایجاد چند لایه حفاظتی خیال شما را از بابت حفظ حریم‌خصوصی راحت می‌کند. البته کمپانی Sikur نیز امکان استفاده از فضای ابری ایمن خود را برای ذخیره‌سازی اطلاعات در این گوشی فراهم کرده‌است.

granitephone-2-840x443

اما این تلفن‌همراه یک رقیب جدی دارد که با همین ویژگی‌ها و با قیمیتی کمتر (610دلار) و سخت‌افزاری قدرتمندتر معرفی شده است هرچند ظاهر زیبایی ندارد، نام این رقیب Turing است.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم ARCHOS و Sikur در فروش این تلفن‌همراه موفق عمل می‌کنند یا نه؟ هرچند طرفداران این نوع تلفن‌ همراه بسیار محدود هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH