ال‌جی برای توسعه چیپ‌های تلفن همراه خود با اینتل همکاری می‌کند!

بسیاری از قطعات به کار رفته در گوشی‌های دو شرکت سامسونگ و ال‌جی، ساخت خود آن‌هاست. در این بین سامسونگ در تولید چیپ‌های مورد نیازش نیز به خوبی عمل کرده است اما ال‌جی با وجود تمایل بسیار هنوز موفقیتی به دست نیاورده. سال گذشته اعلام شد ال‌جی خط تولید چیپ‌های اختصاصی خود را که Nuclun نام دارد، راه اندازی کرده اما خبرها بیانگر شکست اولین نمونه در مدیریت مصرف و عملکرد هستند.

NUCLUN-Octa-Core-1

بر اساس شایعاتی که در کره جنوبی منتشر شده، ال‌جی برای تولید چیپ‌های اختصاصی خود قصد همکاری با کمپانی اینتل را دارد و این دو شرکت از اوایل امسال در حال مذاکره هستند. متاسفانه در این شایعات به میزان و نحوه همکاری این دو شرکت اشاره نشده و ما تمایل داریم بدانیم حاصل این همکاری چیپ نوکلون ۲ خواهد بود یا این دو شرکت سری جدیدی را تولید می‌کنند.

بر اساس شایعات دیگری که مدتی قبل منتشر شد، ال‌جی در حال تولید سری دوم چیپ نوکلون است که از اگزینوس ۷۴۲۰ ساخت سامسونگ قوی‌تر است و تاخیر در عرضه آن به دلیل استفاده ال‌جی از مودم LTE-A ساخت اینتل (با نام XMM-7360) و فناوری ۱۴ نانومتری اینتل یا ۱۶ نانومتری کمپانی TSMC در ساخت آن است. این چیپ، هشت هسته پردازشی دارد که دو چهار هسته‌ای مجزا از نوع  Cortex-A72 با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز و دیگری با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز هستند و از معماری big.LITTLE در ساخت آن استفاده می‌شود.NUCLUN-Octa-Core-2

در تصویر زیر می‌توانید بنچمارک این چیپست را درمقایسه با اگزینوس ۷۴۲۰ مشاهده کنید:

16-150Q6201347-51

اما اینکه ال‌جی تولید را به اینتل واگذار خواهد کرد یا فقط از فناوری‌های اینتل در این زمینه بهره می‌برد، مشخص نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH