گیگابایت از 4 گوشی ارزان‌ و جدید پرده برداشت

شرکت تایوانی گیگابایت، به‌تازگی 4 اسمارت فون خوش‌قیمت را معرفی کرد؛ گیگابایت کلاسیک، گیگابایت کلاسیک لایت پلاس، گیگابایت Essence و گیگابایت Essence 4. هر چهار گوشی از نسل سوم پشتیبانی کرده و دو سیم‌کارته هستند. قیمت آن‌ها نیز کم‌تر از 100 یورو است. در ادامه، به‌بررسی جزئیات هر 4 گوشی جدید معرفی‌شده گیگابایت خواهیم پرداخت. همراه آی‌تی‌رسان باشید.

گیگابایت کلاسیک

Gigabyte Classic

این گوشی نسبت به 3 مدل دیگر، بهترین مشخصات‌فنی را در خود جای داده است. با این‌حال، گیگابایت کلاسیک یک مدل ارزان‌قیمت به‌شمار می‌رود. در این گوشی خوش‌قیمت، یک نمایشگر 5 اینچی HD جای گرفته و تراکم‌پیکسلی 294ppi را ارایه می‌دهد.

گیگابایت کلاسیک، نازک‌ترین گوشی در بین چهار گوشی تازه‌ معرفی‌شده از سوی گیگابایت است و تنها 8.6 میلی‌متر ضخامت دارد. نسخه 5.1 سیستم‌عامل اندروید لالی‌پاپ به‌همراه چیپ‌ست Spredtrum با چهارهسته Cortex A7، یک گیگابایت رم و تراشه‌ گرافیکی Mali 400 می‌تواند قیمت اندک گیگابایت کلاسیک را توجیه نماید.

گیگابایت کلاسیک، از یک دوربین عقب 8 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد. 8 گیگابایت حافظه‌داخلی این گوشی به‌وسیله یک کارت‌حافظه میکرو SD تا 32 گیگابایت قابل ارتقا است. هم‌چنین یک باتری 2000 میلی‌آمپری، وظیفه تامین انرژی گوشی گیگابایت کلاسیک را برعهده دارد.

همان‌طور که در ابتدا ذکر شد، گیگابایت کلاسیک یک گوشی دو سیم‌کارته است؛ در یکی از اسلات‌ها، میکرو سیم‌کارت و در دیگری نانو سیم‌کارت قرار می‌گیرد. پشتیبانی از نسل سوم ارتباطات با حداکثر سرعت 21Mbps، وای‌فای Wi-Fi b/g/n، بلوتوث 2.1، A-GPS و رادیو مشخصات ارتباطی این گوشی را تشکیل می‌دهند.

گیگابایت کلاسیک لایت

Gigabyte Classic Lite

گیگابایت کلاسیک لایت، یک گوشی 5 اینچی است که رزولوشن صفحه آن 854 در 480 پیکسل بوده و چگالی پیکسلی 196ppi را ارایه می‌دهد. چیپ‌ست به‌کارگرفته شده در این مدل، همانند SOC گیگابایت کلاسیک بوده و تنها فرکانس کاری هسته‌های آن برروی مقدار کم‌تری، کلاک شده‌ است. به‌علاوه، مقدار حافظه‌ رم آن به 512 مگابایت کاهش یافته است. بنابراین، گیگابایت کلاسیک لایت در اجرای اکثر بازی‌های گرافیکی با مشکل مواجه خواهد شد.

این کمپانی ترجیح داده است برروی نسخه “لایت” گیگابایت کلاسیک، از اندروید 4.4 کیت‌کت استفاده نماید. دو دوربین به‌کارگرفته شده در این گوشی، 5 و 2 مگاپیکسلی هستند. این مدل 8 گیگابایت فضا برای ذخیره‌سازی فایل در اختیار کاربران می‌گذارد البته می‌توانید این مقدار حافظه را تا 32 گیگابایت، به‌وسیله یک کارت حافظه‌جانبی افزایش دهید.

میزان ظرفیت باتری برخلاف سایر مشخصات‌فنی، روند صعودی داشته و 2100 میلی‌آمپر است. با این‌حال، نباید انتظار داشت میزان عمر باتری در گیگابایت کلاسیک لایت با نسخه اصلی این گوشی، تفاوت چندانی داشته باشد. این گوشی قرار است با قیمتی در حدود 75 یورو عرضه شود.

گیگابایت Essence

Gigabyte Essence

گیگابایت Essence را می‌توان یک گوشی عادی با قیمتی مناسب دانست. این مدل، یک نمایشگر 4.5 اینچی با رزولوشن 854 در 480 پیکسل (218ppi) را در خود جای داده است و از همان چیپ‌ست، دو مدل قبلی بهره می‌برد.

سیستم‌عامل اندروید 4.4، گیگابایت Essence را همراهی خواهد کرد و از دوربینی مشابه با برادران خود بهره‌مند است. ضخامت و وزن گیگابایت Essence در مقایسه با کلاسیک لایت، مناسب‌تر است؛ این مدل برخلاف کلاسیک لایت که یک گوشی 145 گرمی با ضخامت 9.4 میلی‌متری است، تنها 8.8 میلی‌متر ضخامت دارد و به‌دلیل وزن 120 گرمی آن، برای استفاده بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. میزان ظرفیت باتری گیگابایت Essence، در مقایسه با دو مدل قبلی کم‌تر بوده و 1600 میلی‌آمپر است. قیمت این گوشی در حدود 70 یورو خواهد بود.

گیگابایت Essence 4

Gigabyte Essence 4

این مدل، ارزان‌ترین گوشی است که می‌توانید در بین 4 مدل معرفی‌شده، پیدا کنید. برخی از مشخصات‌فنی گیگابایت Essence 4 با گیگابایت Essence مشترک است و در برخی مشخصات نیز نظیر اندازه نمایشگر، با یک‌دیگر متفاوت هستند. اندازه صفحه‌نمایش این گوشی به 4 اینچ (رزولوشن 480 در 800 پیکسل) رسیده است. کاهش اندازه نمایشگر، سبب شده تا تراکم‌پیکسلی نسبتا مناسب 233ppi را از گیگابایت Essence 4 شاهد باشیم.

دوربین و چیپ‌ست، بخش دیگری از تفاوت‌های گیگابایت Essence 4 با Essence را تشکیل می‌دهند. این مدل ارزان‌قیمت، یک دوربین عقب 2 مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی آن، تنها 0.3 مگاپیکسل است. گیگابایت به‌خاطر کاهش قیمت Essence 4، از یک پردازنده 2 هسته‌ای مدیاتک برروی این گوشی استفاده کرده و میزان حافظه‌ذخیره سازی آن را به نصف، یعنی 4 گیگابایت کاهش داده است. با این‌حال، می‌توانید با استفاده از یک کارت‌حافظه میکرو SD حافظه‌ بیشتری را جهت ذخیره فایل‌های مدنظرتان در اختیار داشته باشید. لازم به‌ذکر است که باتری گیگابایت Essence 4، تنها 1300 میلی‌آمپر ظرفیت دارد.

کدام‌یک از گوشی‌های فوق را برای خرید، مدنظر قرار داده‌اید؟!

3 در مورد “گیگابایت از 4 گوشی ارزان‌ و جدید پرده برداشت”

  1. ســـــــــــــــــــام

    همه دیگه دارن گوشی میسازن

    پس فردا اگه کمپانی های بی ربط تر هم ساختن نباید تعجب کرد

    1. وقتی قیمت مناسب باشه و تو رنج قیمتی بی رقیب مطمئن باش خریدار زیاد داره!
      شما یه و یه سری دوستان فکر می کنید گوشی حتما باید غول باشه تا خریدار داشته باشه ولی بدونید که عمده فروش شرکت ها روی میان رده هاشون هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH