قابلیت Hey Cortana به نسخه اندرویدی دستیار صوتی مایکروسافت افزوده شد

Cortana

مایکروسافت، نسخه آزمایشی دستیار صوتی کورتانا خود را در ماه آگوست برای سیستم‌عامل اندروید منتشر کرد؛ نسخه‌ای با قابلیت‌های بسیار محدود که کورتانا را از رقابت با دستیار صوتی آماده‌ به‌کار گوگل محروم نگه‌داشته است. اگر بخواهیم نگاهی به این محدودیت‌ها داشته باشیم، می‌توان به‌عدم بازشدن کورتانا با فرمان صوتی، عدم بازشدن برنامه‌ها از طریق کورتانا و یا تغییر در تنظیمات اشاره داشت. با این‌حال، به‌روزرسانی عمده جدید نسخه اندرویدی دستیار صوتی کورتانا، قابلیت‌های آن را برای رقابت با Google Now افزایش داده است.

هم‌اکنون، کاربران اندرویدی می‌توانند با گفتن جمله “Hey Cortana”، دستیار صوتی ویندوز را فعال نمایند. این یک قدم رو به‌جلو برای کورتانا به‌حساب می‌آید اما هنوز، برای استفاده از این دستیار صوتی باید گوشی خود را آنلاک کنید. این نقص، تنها به نسخه اندرویدی کورتانا محدود است و کاربران ویندوزی، می‌توانند از کورتانا همواره استفاده نمایند. با گفتن “Hey Cortana” در محصولاتی با سیستم‌عامل ویندوز فون، کورتانا می‌تواند دستورات صوتی شما را حتی هنگامی که دستگاه شما قفل است، انجام دهد. در مقابل، دستیار صوتی گوگل برای خدمت‌رسانی به کاربران سیستم‌عامل اندروید همواره حاضر و آماده است. این نقطه ضعف، باعث خواهد شد تا کورتانا در رقابت با دستیار Goolge Now، حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد.

به‌نظر می‌رسد به‌زودی، جنگ تمام عیاری را در بین دستیارهای صوتی شاهد باشیم؛ اگر کورتانا بتواند قابلیت‌های خود را به دستیار صوتی Google Now نزدیک نماید، زمان انتخاب میان آنها فرا می‌رسد.

نسخه اندرویدی کورتانا هنوز به مرحله عرضه رسمی نرسیده است و مایکروسافت براساس بازخوردهای دریافتی از کاربران براساس نسخه آزمایشی این دستیار صوتی، به توسعه آن ادامه می‌دهد. با این به‌روزرسانی، برخی انتظار دارند که نسخه نهایی کورتانا مایکروسافت در آینده‌ای بسیار نزدیک عرضه شود. شما چقدر از دستیار صوتی Google Now استفاده می‌کنید و آیا با عرضه نسخه‌نهایی کورتانا، مایل هستید تا به این دستیار صوتی مهاجرت نمایید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH