تبلت‌هایی که باید و نباید بخریم! (به روز رسانی: 93/3/21)

از آنجایی که بحث بایدها و نبایدها در خرید بسیار است، بر آن شدیم تا یک مشاوره خرید تبلت را نیز ایجاد کنیم و در آن به سئوالات عزیزان پاسخ داده و هر چند وقت یک‌بار، تبلت‌هایی که نسبت به قیمتشان ارزش خرید دارند و آن‌هایی که چنین ارزشی را ندارند به شما معرفی کنیم. پس قبل از خواندن این مطلب اول از همه به تاریخ آپدیت آن نگاه کنید و اگر سوالی هم درباره خرید تبلت دارید در انجمن مطرح کنید تا بهترین پاسخ‌ها را بگیرید.

مدل‌هایی که بایستی الان خرید!

ASUS Fonepad 7 ME175CG Dual SIM – 8GB

این تبلت ایسوس را می‌توان یکی از خوش قیمت‌ترین و در عین حال با ارزش‌ترین تبلت‌های بازار دانست که نسبت به مبلغ پرداختی کمتر از 600 هزار تومان، امکانات بسیار خوبی را نصیب کاربر می‌کند. نمایشگر ۷ اینچی فون‌پد از وضوح تصویر اچ‌دی بهره گرفته و با فناوری IPS عرضه می‌شود. ضمن اینکه پردازنده ۲ هسته‌ای و توانمند اینتل، قلب تپنده آن است. این تبلت قابلیت نصب سیم‌کارت و مکالمه را نیز داراست و یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که به صحبت کردن با تبلت و سیم کارت خور بودن آن، اهمیت زیادی می‌دهند.

asus-fonepad7

 

Lenovo Ideapad A1000- 8GB

این تبلت هیچ نکته خاصی در طراحی یا سخت‌افزارش ندارد که بخواهد شما را مجذوب خویش سازد! یک مدل ساده ۷ اینچی با پردازنده ۲ هسته‌ای مدیا تک و رم ۱ گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 8 گیگابایت که قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه جانبی را دارد، چیزی است که این روزها خیلی می‌توان در بازار یافت! اما وقتی به تگ قیمتی آن نگاهی بیندازید و برند لنوو را نیز حک شده بر پیشانی‌اش ببینید، متوجه خواهید شد قیمت 350 هزار تومان برای چنین مدلی، برگ برنده‌ای است که شما را به خریدنش ترغیب خواهد کرد.

Lenovo-A1000

ASUS MeMO Pad 10 ME102 – 8GB

اگر به تبلت‌های 7 اینچی علاقه چندانی ندارید و از سوی دیگر، دوست ندارید تا هزینه زیادی بابت یک تبلت 10 اینچی پرداخت کنید، ممو پد 10 ایسوس یک گزینه ایده‌ال برای شما خواهد بود. این دستگاه که از نمایشگری 10 اینچی با وضوح تصویر اچ‌دی و کیفیت قابل قبول بهره می‌برد پردازنده‌ای 4 هسته‌ای داشته و با قیمتی در حدود 800 هزار تومان، یک انتخاب مناسب برای کسانی است که دوست دارند تبلت 10 اینچی آن‌ها، از یک برند معتبر باشد.

asus-memo-pad-10-me102a-szary-me102-1a022a

Acer iconia A1-810 16GB

بسیاری هستند که نه اندازه بزرگ تبلت‌های ۱۰ اینچی را می‌پسندند و نه علاقه‌ای به سایز ۷ اینچی‌ها دارند. شاید بهترین اندازه برای این افراد، مدل‌های ۸ اینچی باشد. اما از طرفی هزینه پرداختی هم از اهمیت زیادی برخوردار است. پس بایستی به دنبال یک تبلت خوش قیمت با برندی معتبر بود. ایسر چنین دستگاهی را برای شما فراهم آورده است. نمایشگر ۸ اینچی با وضوح اچ‌دی، پردازنده ۴ هسته‌ای مدیا تک، دوربین ۵ مگاپیکسلی و حافظه داخلی، تنها در حدود ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده تا مطلوب بسیاری از خریداران باشد.

Acer_Iconia_A1_810

مدل‌هایی که نبایستی الان خرید!

MSI Primo 93

MSI-Primo-93

این کمپانی تایوانی بیشتر از هر چیزی در بحث فروش سخت‌افزار و لپ‌تاپ شهره است و البته مدل‌های زیادی نیز در دنیای تبلت‌ها دارد که Primo 93 به طور حتم یکی از بهترین‌ها نیست! این تبلت 9.7 اینچی نسبتا سنگین وزن، حتی وضوح تصویرش به اچ‌دی نیز نمی‌رسد (1024 در 768 پیکسل) و با این حال به خودش جسارت داده تا بیش از 950 هزار تومان قیمت داشته باشد! در کل امکانات این دستگاه در قبال مبلغ درج شده در جلویش، سبب می‌شود تا شما را از خریدش بسیار دور سازد.

iGREEN Genesis Tab-2 10.1

Tablet-iGREEN-GENESIS-Tab-2-101-3G720788

واقعیت این است که نمی‌شود برندی با این نام را چندان جدی گرفت! اسم کوچکش از سری آی‌پد (پسوند کوچک i) الهام گرفته شده است و در پایان مانند گلکسی تب‌های سامسونگ نام‌گذاری شده است! اما چون برند گرین در بخش پاور و کیس در کشور ما شهرت نسبتا خوبی دارد، پس بر آن شدیم تا پرده از برخی حقایق بگشاییم! بهتر است در نگاه اول جذب مشخصات سخت‌افزاری این تبلت نشوید (اگرچه GPS هم ندارد)، چرا که ایرادات ریز و درشتی داشته و نمایشگر که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید برای یک تبلت است، کیفیت مورد دلخواه شما را ارایه نمی‌دهد و نورش از حد معمول پایین‌تر است.
راستی، این همه برند خوب و معتبر در بازار است، چرا بایستی به سراغ یک نام غیر معتبر و به اصطلاح درج شده بر روی محصولات چینی برویم و نزدیک به 900 هزار تومان برایش پول بدهیم؟!

Samsung Galaxy Tab 3 7.0 Kids SM-T2105 – 8GB

Samsung-galaxy-tab-kid

تنوع تبلت‌های سامسونگی در بازار بسیار زیاد است، به طوری که می‌توان به جرات گفت تنها برندی است که می‌تواند همه نوع نیازی را با یکی از محصولاتش پاسخ بدهد. دستگاه پیش روی نیز یکی از همین مدل‌هاست که برای نیاز به درخواست کودکان جهت بازی با تبلت وارد بازار شده و رسما با دادن رنگ و لعابی به گلکسی تب 3 نسخه 7 اینچی با پوسته‌ای مخصوص به کودکان، این قشر از جامعه را هدف گرفته است. اما چرا می‌گوییم آن را نخرید؟! به دلیل اینکه در حدود 300 هزار تومان (قیمت تبلت در حدود 800 هزار تومان) نسبت به گلکسی تب 3 نسخه 7 اینچی گران‌تر است، بدون آنکه از نظر سخت‌افزاری برتری خاصی داشته باشد! پس توصیه می‌کنیم همان تب 3 را بگیرید و به جای این هزینه اضافی، یک کاور رنگارنگ با قیمتی بسیار کمتر برایش تهیه نمایید.

Microsoft Surface Pro 2 – 512GB

SURFACE-PRO2

این تبلت را بایستی یک غول به تمام معنای ویندوزی دانست که مشخصات سخت‌افزاری عالی و شاید بتوان گفت بی‌نظیری دارد. پس چرا ما آن را وارد لیست خودمان کرده‌ایم؟! تنها یک واژه: قیمت! شما برای داشتن این محصول مایکروسافت بایستی نزدیک به 6.500.000 تومان بپردازید، رقمی که حتی با آن می‌شود یک لپ‌تاپ گیمینگ خریداری کرد! ضمن اینکه سرفیس پرو 3 این کمپانی نیز چندی پیش معرفی شد و دیگر دلیلی برای پرداخت چنین هزینه نجومی برای نسخه قدیمی‌تر آن وجود ندارد.

[divide style=”2″]

«برای دریافت بهترین پاسخ‌ها و یک مشاوره رایگان، سوالات خودتان را در انجمن آی‌تی‌رسان مطرح کنید»

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنیم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

2,116 در مورد “تبلت‌هایی که باید و نباید بخریم! (به روز رسانی: 93/3/21)”

  1. سلام من مخوام یک تبلت بخرم مارکشم Life هست میشه لطفا راهنماییم کنین که مارک خوبی هست یا نه؟ البته یه مارک دیگه ای هم هست میشه بگین مارک کدوم بهتره؟ ASUS MeMO Pad 7 ME572CL Tablet – 16GB

    1
    1
  2. فرشته امام

    سلام ،خسته نباشید، من به دنبال ثلتی ام که کیفیت نمایش عالی، دوربین عالی ۸، سرعت خوب برای اینترنت و فیلم، سیمکارت خور، usb، قلم خوب برای طراحی ،حافظه زیاد، داشته باشه
    بازی اصلا برام مهم نیست،کیفیت عکس و نمایش و سرعت بالا و کند نبودن مهمه برام و بزرگ بودن صفحه ۱۲ اینچی
    آیا رو تبلت با نرم افزار سنگینی مثل ۳dmax می شه کار کرد؟!
    برای طراحی روی تبلت نرم افزار خوبی هست؟ ممنون

    1. اگر به دنبال تبلتی برای اجرای برنامه‌های سنگین چون ۳DMAX هستید، بایستی به سراغ نسخه‌های پروی سرفیس مایکروسافت بروید، تبلت‌های معمولی چنین قابلیت‌هایی را ندارند.

  3. باسلام من تبلت 7اینچ لنوودارم و هرگاه که به اینترنت متصل می شوم تبلتم خاموش می شودوبعدازاساعت روشن وشارژاوکم می شود لطفا راهنماییم کنید که چه کارکنم که خاموش نشه.باتشکر

  4. سلام ببخشید میشه تبلتی با کارایی های زیر به من ارائه کنید؟حافظه داخلی بالای 16 گیگ
    سیستم عامل اندروید
    یا 10 اینچ یا بالاتر
    داشتن قدرت مکالمه
    نازک
    دوربین بالای 10مگاپیکسل
    قیمت در حدود یک میلیون تا دو میلیون که هرچه کمتر باشد بهتر

    1. سعید میرزاپور

      دوست عزیز سلام، این مطلب هر هفته یک بار به‌روز می‌شود. می‌توانید قیمت‌های به‌روز شده را روز شنبه از سوی آی‌تی‌رسان مشاهده کنید!
      شاد باشید!

      1. سلام اقای سعید میرزاپور
        قیمت هارو خودم هر هفته میبینم
        این تبلت های تو این بخش قدیمی شدند
        لطفا تبلت های جدید با امکانات خوب معرفی کنید
        ممنون

  5. سلام وقت بخیر
    من قصد خرید تبلت را دارم در واقع تا حدی دنبال جایگزین لب تاب هستم برای انجام امور دانشجویی یعنی سرچ های گسترده ی علمی ، دانلود کتاب و مقاله و تا حدی هم قابلیت کار با آفیس ، ورد و پاورپوینت را داشه باشه
    قیمت هم چندان برام مهم نیست اما خب دیگه زیاد هم نجومی نشه!!!!چه برند و سایز و مشخصاتی رو پیشنهاد میدید؟با تشکر

  6. من جدیدا لنوو خریدم عالیه پیشنهاد میکنمءبعد خاهرم سامسونگ گرفت ١ سال پیش سامسونگ اونم باقیمت ١۵۵٠ تا الان دوتا دردیمش تعمیر ۴٠٠ خرجش کرده و مدامم هنگه ءچرا میای الکی تبلیغ میکنین خاهشا وجدان داشته باشین

  7. فرق تبلت نوت 4 با مدل پرو ان غیر از قلمش چیه که اینقدر تفاوت قیمت داره لطفا سریع تر به من جواب بدید ممنون

  8. سلام اقای گلکار خسته نباشید راجب تبلت 12.2 نوت گالاکسی سامسونگ نظرتون چیه چه از لحاظ قیمتی و چه از لحاظ کارایی . ایا با صرف این هزینه گزینه بهتری به نظر شما هست در بازار .

  9. پسر 2 ساله دارم و مدام گریه می کند و تبلت می خواد و من تصمیم به خریدن تبلت گرفتم از شما راهنما می خوام که چه تبلتی بخرم

    1. سهیل اسکندری

      شما می توانید سری مدل های قابل قبول و عالی سامسونگ گلکسی تب 3kids با قیمت نزدیک به 720 تا 820 را در بازار خریداری نمایید. این تبلت با شکل و طراحی جالب و حیرت انگیز کودکانه اش نظر فرزندتان را جلب خواهد کرد. برای توضیحات بیشتر در گوگل سرچ کنید. با تشکر.

  10. سلام ممنون میشم که بهم جوابمو بدین .من میخوام تبلتی بخرم که بتونه کارای لپتاپو انجام بده قیمتشم در حده یکو خوردی شما چی پیشنهاد میکنین؟؟؟؟؟ 

  11. حسین قنبری

    با سلام.یه سوال داشتم.
    سوالم این بود که بین تبلت های asuse memo pad 7 2014(me175cg) و lenovo a3500 کدوم بهتره اخه تو چند جا خوندم که کیفیت تاچ لنوو خیلی بده و آمار خرابیش زیاده ممنون میشم راهماییم کنید

  12. سلام آقای گلکار ممنون میشم اگه من رو کمک کنید
    من یک لپ تاپ سونی وایو مدل SVE14125CXWدارم ولی مسافرت های بین شهری دارم و نیازی به اجرای بازی های سنگین ندارم میخواستم لپ تاپم را بفروشم و به جای آن یک تبلت گالکسی تب اس یا آیپد مینی بگیرم ولی نمی دانم کار درستی هست یک راهنمایی خواستم که اول اینکه لپ تاپ را به چه قیمتی باید به فروش برسانم و ایا اینکه در کل کار درستی هست یا خیر
    با تشکر

    1. پیمان گل‌کار

      شما استفاده‌های اصلی خودتون را نفرمودید! برای بازی، مشکلی نیست اما برنامه‌هایی که یک لپ‌تاپ به خصوص نسخه ویندوز اجرا می‌کند، در سطح بالاتری نسبت به تبلت‌های اندرویدی قرار دارد

      1. ممنون
        من مطمئن هستم که نیاز های من رو بر طرف میکنند این تبلت هایی که عرض کردم
        فقط نمی دانم فروختن لپ تاپ کار درستی است
        و اگر هست نمی دانم از کجا قیمت لپ تاپ دست دومم رو تشخیص بدهم که به همان قیمت بفروشم نه ارزانتر
        بازهم مرسی.

  13. با سلام
    آقای گلکار لطفا راهنمایی کنید تبلت
    Lenovo Miix 2 – 8 inch – 64GB تبلت خوبی هست نظر شما در موردش چیه ؟آیا در رنج قیمت 1.5 ملیون تبلت بهتر از اینم هست که الان در بازار موجود باشه 10 اینچ یا 8 اینچ فرق نداره خواهش میکنم راهنماییم کنید خیلی سردرگمم با سپاس فراوان

    1. پیمان گل‌کار

      اگر تبلت اندرویدی بخواهید، سامسونگ نوت هم ورژن 8 و هم 10 اینچی‌اش در بازار هست که تبلت‌های خوبی هستند و حداقل از لنوو برند بهتریه!

  14. سهیل اسکندری

    با سلام. پسر خاله ی من می خواهد یک تبلت اندرویدی عالی و بی نقص البته با رم خوب و باتری معقول و قلم بخرد.گمحدوده قیمتشم مهم نیست. شما چه تبلتی رو بهش پیشنهاد می کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH