بررسی هواوی میت اس (Mate S): با من بزرگی کن!

Huawei mate s 23

اگر از شما بپرسند که نظرتان درباره برند هواوی چیست، چه می‌گویید؟ یک برند چینی؟ سازنده گوشی‌های مقرون به صرفه؟ متخصص در امور ارتباطات؟

اما اگر از من بپرسید، الان می‌گویم: جاه طلب و خلاق! شاید این دو واژه با بسیاری از محصولات چینی که با آن کار کرده‌اید، سنخیت درستی نداشته باشد، چرا که به طور معمول کیفیت اجناس چینی در مقابل رقبای کره‌ای، ژاپنی، اروپایی و آمریکایی پایین‌تر است اما وقتی صحبت از هواوی به میان می‌آید، شاید نیاز به یک تغییر نظر اساسی باشد، چرا که این کمپانی در بسیاری از موارد، فعل خواستن را تبدیل به توانستن کرده است.

حال چه شده که من این همه از هواوی تعریف می‌کنم؟ آیا قرار است گنجی به ما بدهند یا ما را به سفر دور دنیا بفرستند؟ خیر! تنها اتفاقی که افتاده، ورود جدیدترین پرچم‌دار این گوشی یعنی هواوی میت S به آزمایشگاه آی‌تی‌رسان است، جایی که محل ورود و خروج بهترین و جدیدترین گوشی‌های دنیاست و به همین خاطر می‌توان با لمس محصول جدید هواوی، این همه تعریف و تمجید نثارش نمود.

کیفیت را در دست بگیر

به خاطر دارم زمانی که برای نخستین باری میت اس را در دست گرفتم، هم‌زمان مشغول کار کردن با یکی از گوشی‌های جدید اچ‌تی‌سی با نام E9‌ پلاس هم بودم که اتفاقا از نظر سایز نمایشگر و مشخصات، تا حدی به یکدیگر شباهت داشتند. لحظه‌ای هر دو را در دست گرفته و یک نگاه به گوشی اچ‌تی‌سی و نگاهی دیگر بر قامت میت S انداختم. باورش برایم سخت بود که یک کمپانی پر سابقه چون اچ‌تی‌سی، اینچنین در مقابل محصول سازنده تازه کارتر که برچسب چینی بودن هم بر رویش خورده است،‌ تا این حد ناتوان به نظر برسد. همین جا بود که برایم تا حد زیادی روشن شد که چرا اچ‌تی‌سی رو به سقوط است و هواوی در حال اوج گرفتن! از آنجایی هم که قرار نبود به بررسی شرایط این دو سازنده در بازار بپردازم، E9 پلاس را بر روی زمین گذاشتم و در احوالات میت اس کمی دقیق‌تر شدم.

یک گوشی تمام فلزی و خوش ساخت که رنگ و جنس بدنه‌اش،‌ تا لحظاتی شما را فریفته خود می‌کند. هنگامی که گوشی را در دست می‌گیرید، اگر سایز دستان‌تان متوسط رو به بالا باشد، آن را محصولی خوش دست خواهید دانست و به نسبت هر چه سایز دست شما کوچک‌تر شود، از این مقدار خوش دستی کاسته خواهد شد که البته همه این‌ها به دلیل نمایشگر ۵.۵ اینچی است که دست طراح را برای کوچک‌تر شدن دستگاه می‌بندد. نکته جالبی که در این بین بایستی به آن توجه کرد، کاهش نیم اینچی اندازه Mate جدید نسبت به مدل قبلی است و این مورد نشان می‌دهد که هواوی تلاش کرده تا به جای ساخت یک فبلت صرفا بزرگ با طرفداران محدود، به سراغ اندازه‌ای محبوب‌تر و قاعدتا طرفداران بیشتر بیاید، امری که به نظر من یک حرکت هوشمندانه تلقی می‌شود چرا که این روزها بر خلاف گذشته، کاربران نیز به دنبال یک سایز بزرگ‌تر در آپدیت جدیدتر محصولات نیستند و به طور معمول سایز‌های دوست داشتنی بین ۴.۵ تا ۵.۵ اینچ دنبال می‌شود.

حاشیه‌های بالا و پایین دستگاه از جلو به طرز ماهرانه‌ای مناسب درست شده و البته سازنده می‌توانست حتی مقداری از حاشیه پایین را کم کند. در جلو، شیشه مستحکم گوریلا گلس ۴ با ظرافت بر روی میت کشیده شده که احساس لوکس بودن را بهتر به کاربر القا می‌کند. در سمت راست کلید یک‌پارچه صدا به همراه دکمه پاور دیده می‌شود که این آخری، این روزها کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد. می‌پرسید چرا؟ برای آنکه روش‌های ورود به گوشی دست‌خوش تغییرات زیادی شده است. مثلا بسیاری از مدل‌ها با سیستم ناک ناک (ضربه بر روی نمایشگر) از خواب بیدار می‌شوند و در مدل‌های بالاتر، سنسور اثر انگشت تا حد زیادی وظیفه پاور را برعهده گرفته است. در میت اس، هر دو حالت برای ورود به دستگاه امکان پذیر است که همین امر از کارایی کلید پاور تا حد زیادی کم می‌کند، اگرچه هنوز هم پرکاربردترین دکمه است.

Huawei mate s 5

با برگرداندن هواوی به پشت، همچنان زیبایی و ظرفت دستگاه، چشم را می‌نوازد و شما تا حدی متعجب که چگونه این کمپانی در این مدت زمان نسبتا کوتاه به چنین حد از پیشرفتی رسیده است. لنز مربعی شکل دوربین برآمدگی کمی از سطح گوشی دارد و در پایین‌تر، حفره مربعی شکلی دیده می‌شود که محل سنسور اثر انگشت است و هماهنگی خوبی با ظاهر لنز دارد. در پایین هم نام هواوی با فونت نسبتا کوچکی درج  شده تا کمی شکسته نفسی در خلق چنین شاهکاری را شاهد باشیم.

Huawei mate s 4 Huawei mate s 9

جک ورودی هدفون نیز در بالای گوشی تعبیه شده است و در پایین، در دو طرف محل اتصال شارژر، حفره‌های اسپیکر دیده می‌شود. اگر به خاطر داشتن بلندگوی استریو بر روی میت اس لبخند بر روی لبان شما آمده است، توصیه می‌کنم که آن را محو کنید چون تنها از بلندگوی سمت راست صدا بیرون می‌آید و آن یکی محل تعبیه میکروفن است و برای خروجی صدا، نقش دکور را بازی می‌کند!

Huawei mate s 7

سایزی که عالی‌ست!

در بالا اشاره کردم که سایز نمایشگر به ۵.۵ اینچ کاهش یافته تا میت اس در قلب کاربران بیشتری بتواند جایی برای خودش بیابد. اگر به سری تولیدی Mate تا به امروز نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم هواوی رویه معکوسی در اندازه نمایشگر و دستگاه اتخاذ کرده است. جایی که با اندازه ۶.۱ شروع کرد، پارسال به ۶ اینچ رسید و حال با ۵.۵ اینچ آن را به تکامل رسانده است. البته به احتمال زیاد شاهد سایز ۶ اینچی در مدل میت ۸ خواهیم بود اما چیزی که امروز می‌بینیم، سایز ۵.۵ با وضوح فول اچ‌دی است که برای نخستین بار از فناوری AMOLED در آن استفاده شده تا رسما متفاوت‌ترین Mate تولیدی این کمپانی را شاهد باشیم. همچنین روکشی از آخرین نسخه گوریلا گلس یعنی شماره چهارم که از فناوری 2.5D هم بهره می‌برد، بر روی دستگاه کشیده شده است و حالت انحنای بسیار کم در گوشه‌ها سبب می‌شود تا لذت استفاده از میت برای کاربر فزونی یابد.

اگر از رو‌به‌رو به چهره میت بنگرید، کیفیت بسیار خوبی دارد و خوانایی آن در زیر نور خورشید هم لذت بخش است اما در نگاه از کناره‌ها، کمی دچار رنگ پریدگی می‌شود. برای مقایسه بهتر، نمایشگر این گوشی را در کنار دو مدل اچ‌تی‌سی وان E9‌ پلاس و سونی اکسپریا Z5 برایتان به مقایسه گذاشته‌ایم. در دو تصویر نخست، میت اس در سمت راست قرار دارد و در عکس سوم و چهارم، یواشکی به سمت چپ رفته است!

Huawei mate s 2 Huawei mate s 1 Huawei mate s 16 Huawei mate s 17

به احتمال زیاد در خبرها خوانده بودید که هواوی اولین کمپانی بود که از فناوری فورس تاچ (یا همان 3D Touch اپل) بر روی میت اس استفاده کرد. اما اگر فکر می‌کنید این گوشی از چنین فناوری بهره می‌برد، سخت در اشتباهید! چرا که طبق اعلام کمپانی هواوی، تنها نسخه ۱۲۸ گیگابایت از این تکنولوژی استفاده می‌کند و مدل‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایت نسبت به میزان فشار، از خود حساسیتی نشان نمی‌دهند. در واقع به نظر می‌رسد که هواوی با معرفی فورس تاچ بر روی میت اس، تنها خواسته بود که لقب نخستین را با خودش به یدک بکشد و هنوز به آن سطح از توانایی در تولید انبوه این محصول دست نیافته است.

سیلیکونی که چندان سفت نیست!

هواوی به قدری در این سال‌ها در کارش خبره شده، که بر روی پرچم‌دارانش همچون محصولات سامسونگ و اپل، از چیپست اختصاصی خودش استفاده می‌کند. به همین خاطر دیگر نه از داغ شدن اسنپدراگون می‌ترسد و نه هراسی از ضعف مدیاتک دارد؛ چون هرچه که دارد، دست‌پخت خودش است.

بر روی میت اس هم یکی از محصولات «های‌سیلیکون» با نام HiSilicon 935 استفاده شده که از ۴ هسته با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۴ هسته با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز بهره می‌برد و واحد گرافیکی مالی T628 در کنار ۳ گیگابایت رم را در کنار خودش می‌بیند. این چیپست را پیش از این در گوشی P8 هم دیده بودیم و بایستی اذعان کرد که در مقایسه با پرچم‌داران فعلی، نمی‌تواند چندان قد علم کند و ای‌کاش هواوی در این قسمت کمی برای پرچم‌دار جدیدش بیشتر مایه می‌گذاشت. های‌سیلیکون ۹۳۵ از معماری هسته‌های کورتکس A53 استفاده می‌کند که تا حدی قدیمی شده و فناوری ۲۸ نانومتری که در ساخت این چیپست به کار گرفته شده است، آن چنان چنگی به دل نمی‌زند (برای بررسی توانایی پردازنده‌های موبایل، این مقاله را مطالعه کنید).

برای آنکه توانایی این سخت‌افزار اختصاصی را بهتر بتوانیم بسنجیم، آن را وارد آزمایشگاه کرده و چندین تست را از گوشی گرفتیم که در ادامه نتایج آن را مشاهده خواهید کرد.

در آزمون نخست که مربوط به محاسبه عدد پی بود، رقم ناامید کننده ۲۵۳ میلی ثانیه ثبت شد، مقداری که تنها برای یک گوشی میان رده قابل قبول است.

Huawei mate s 13

در آزمون Geek Bench 3 هم اوضاع چندان بهتر نبود و امتیازات خیلی خوبی به گوشی داده نشد. نتیجه و نمودار مقایسه را در ادامه مشاهده می‌کنید.

Huawei mate s 15

پس از آن از جدیدترین نسخه برنامه Vellamo استفاده کردیم که سه آزمون متفاوت را از میت اس به عمل می‌آورد و در پایان نتیجه گرفته شده را با سایر دستگاه‌ها می‌سنجد. تصویر زیر و سپس نمودارهای مقایسه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، به خوبی بیانگر همه داستان است! Huawei mate s 24Screenshot_2015-10-26-17-16-45 در پایان نیز به سراغ بررسی اختصاصی واحد گرافیکی رفتیم و با آنکه نمایشگر وضوح فول اچ‌دی دارد و به همین خاطر نسبت به نمایشگر QHD فشار کم‌تری به بخش گرافیک وارد می‌شود، اما امتیاز به‌دست آمده همچنان برای یک پرچم‌دار، چنگی به دل نمی‌زد. Huawei mate s 14

۱۳ برای من نحس نیست!

یکی از بخش‌هایی که هواوی تمرکز بسیار زیادی بر روی آن گذاشته، بحث دوربین است و اگر با پرچم‌دار قبلی این کمپانی یعنی P8 کار کرده باشید، به طور حتم به آن ایمان خواهید آورد؛ چرا که آن مدل توانست در مقایسه‌ای که بین غول‌های فناوری انجام شد، رتبه بسیار خوبی را به‌دست بیاورد. از سوی دیگر Mate S آمده تا ادامه دهنده راه موفقیت آمیز P8 باشد. نکته جالب توجه درباره این مدل، سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دوربین پشت است که از ابتدای سال ۲۰۱۳ و معرفی نخستین میت تا به امروز، تغییری پیدا نکرده تا هواوی نشان دهد به جای بالا بردن تعداد پیکسل‌ها، بر روی افزایش کیفیت آن‌ها تمرکز کرده است؛ سیاستی که ما را تا حد زیادی به یاد کمپانی سیب نشان می‌اندازد!

Huawei mate s 19

برای این دوربین از یک سنسور با چهار پیکسل RGBW استفاده شده که به گفته هواوی، سبب می‌شود تا به واسطه حضور پیکسل سفید، در تاریکی عکس‌های روشن‌تری ثبت شده و رنگ‌ها نیز بهتر به نمایش در بیایند. همچنین حضور لرزش‌گیر اپتیکال تا حد زیادی لرزش دست شما را در هنگام عکاسی جبران کرده و از دست تار شدن‌های پیاپی خلاص‌تان می‌کند.

سطح روی لنز با شیشه بسیار مستحکم سفایر پوشانده شده تا از هر گونه خط و خش در امان باشد و وجود فلش دو گانه که از نور سفید و زرد استفاده می‌کند، روشنی بخش محفل‌های تاریک شماست!

اگر نگاهی به رابط کاربری دوربین بیندازیم، به راستی با یکی از بهترین و گویاترین نمونه‌ها روبه‌رو هستیم که امکانات زیادی را نیز در دل خود جای داده است. به شخصه اینترفیس دوربین را بسیار می‌پسندم و تنها یک ضعف را در آن می‌بینم که یک واژه نسبتا نام آشناست: تقلید! این رابط کاربری به قدری شبیه به آی‌فون است که خود هواوی هم بعید است آن را کتمان کند. حتی ظاهر کلید عکس و یا سوئیچ بین حالت‌های مختلف یک کپی برداری آشکار از iOS است و ای‌کاش هواوی که تا حد زیادی توانسته به هویت و شخصیت مستقل برای خودش دست یابد، در این بخش نیز تجدید نظری می‌کرد.

Huawei mate s 20

بگذریم؛ برای شما در حالت عکس‌برداری اتوماتیک ۹ جلوه خاص وجود دارد که به سهولت نیز در دسترس‌تان قرار می‌گیرد. اگر وارد حالت Pro‌ یا حرفه‌ای بشوید، تنظیمات بسیار خوبی پیش روی‌تان و آن هم در یک منوی زیبا و گویا ظاهر می‌شود که با آن می‌توانید عکس‌هایی با سلیقه شخصی‌تان بگیرید؛ گزینه‌ای که برای فیلم‌برداری هم وجود دارد اما کمی محدودتر است.

Huawei mate s 21

در ادامه چندین تصویر که با دوربین گوشی شکار کرده‌ایم را با هم مرور می‌کنیم.

Huawei mate s 25 Huawei mate s 27 Huawei mate s 28 Huawei mate s 29 Huawei mate s 31

از آنجایی که تب عکاسی سلفی در جامعه بسیار بالاست، هواوی هم توجه ویژه‌ای به این بخش کرده است و از نمونه ۸ مگاپیکسلی با کیفیتی قابل قبول بهره گرفته و یک نکته ویژه هم دارد! حضور یک لامپ LED‌ که البته مانند فلش عمل نمی‌کند و می‌توان با تنظیم سطح روشنایی آن، در محیط‌های تاریک یک دستیار ویژه داشت.

Huawei mate s 8 Huawei mate s 30

در بخش فیلم‌برداری، هواوی هم‌چنان پایش در یک کفش است که وضوح تصویر 4K به درد نمی‌خورد و تا حداکثر رزولوشن فول اچ‌دی به ضبط تصاویر می‌پردازد؛ حالا چه دوربین جلو باشد و چه عقب! البته شاید الان که اپل اقدام به ارایه 4K کرده است، شاهد تجدید نظر هواوی نیز باشیم! در کل آن میزان از توجهی که هواوی به عکاسی می‌کند، در فیلم‌برداری دیده نمی‌شود و حتی خبری از اسلوموشن نیز نیست. در کلیپ یک دقیقه‌ای که در وضوح فول اچ‌دی گرفتم، حجم فیلم تنها ۷۰ مگابایت شد که نشان می‌دهد آن‌قدرها هم نبایستی انتظار جزئیات دقیقی را در تصویر کشید، اگرچه سرعت فوکوس خوب و بالانس نوری (در محیط‌های با روشنایی مناسب) قابل تحسین است.

من را دوست بدارید

در خیلی از مقالات خواندم که رابط کاربری هواوی را یکی از ضعف‌های آن قلمداد می‌کنند. اما واقعا چرا؟ شاید یکی از دلایل اصلی این امر، عدم استفاده از گزینه منوی مجزا برای EMUI باشد که شما را مجبور می‌کند همچون گوشی آی‌فون، در همان صفحات اصلی دستگاه به دنبال اپلیکیشن‌های خودتان بگردید؛ امری که به مذاق دوست‌داران اندروید چندان خوش نیامده و آن را بیشتر از آنکه تقلید هواوی از آی‌فون بدانند، پایین آوردن شخصیت ربات سبز اندروید در برابر سیب گاز زده اپل می‌دانند و برای همین چشم را بر روی بسیاری از امکانات این رابط کاربری بسته و تنها لب به ناسزاگویی باز می‌کنند!

اما اگر کمی در اینترفیس گوشی دقیق شویم، با دنیایی از امکانات روبه‌رو می‌شویم که نشان از توجه ویژه هواوی به این بخش و همچنین پیشرفت شگرف آن در طی این سال‌ها دارد. حال شما یک سنسور اثر انگشت در پشت نیز دارید که به‌راستی دقیق و سریع است! تنها کافی است که انگشت خودتان را بر روی آن قرار دهید تا در کسری از ثانیه قفل نمایشگر باز شده و وارد منوها شوید. البته هواوی با زیرکی هرچه‌ تمام‌تر، از این سنسور استفاده‌هایی دیگر همچون حرکت بین عکس‌ها در گالری و یا سوایپ کردن در صفحات وب را افزوده تا فقط یک درگاه امنیتی صرف نباشد.

Huawei mate s 18

از سوی دیگر، حرکات بسیار جالبی را می‌توان در اینترفیس پیاده سازی نمود. به عنوان مثال شما اگر حرف C را با استخوان انگشت خودتان بکشید، به سرعت وارد دوربین می‌شود، اگر M را بنویسید به موسیقی می‌رود و با نوشتن W آب و هوا را نمایش می‌دهد. جالب اینجاست که این گزینه قابلیت شخصی سازی خوبی هم دارد و بسیار سریع و دقیق است. نکته بسیار مهم در این بین، استفاده کاربر از استخوان اتصال بند انگشت است و من هرچه‌قدر تلاش کردم؛ با خود انگشتم موفق به کشیدن این Gesture نشدم که این حساسیت فوق‌العاده باعث می‌شود تا در هنگام لمس، شما هیچ خطایی را مرتکب نشوید. از سوی دیگر، هوای یک قابلیت فوق‌العاده دیگر به نام کراپ کردن تحت هر شرایطی را به گوشی افزوده که دقت آن من را بسیار متعجب کرد. کافی است در هر برنامه، بازی، فیلم، موسیقی، وب و خلاصه هر جایی که هستید با پشت انگشت خود یک کادر بسته، مانند مربع بکشید. تصویر در همان جا استاپ شده و یک کراپ از اسکرین شات به شما تحویل داده می‌شود که می‌توانید ادیت‌های مختلفی را بر رویش اعمال کنید.

Huawei mate s 22

قابلیت‌های EMUI نسخه 3.1 را نمی‌توان در چندین سطر توضیح داد و تلفیق آن با اندروید نسخه ۵.۱، یک اینترفیس متفاوت را در پیش روی شما قرار می‌دهد که اگر چشمان خود را بر برخی از الگوبرداری‌های آن ببندید، به راستی که یک رابط کاربری جذاب است.

پلیر را عوض کن

اگر میت اس را برای تماشای ویدئو و گوش دادن به موسیقی مدنظرتان قرار دادید، توصیه می‌کنم که پلیرتان را عوض کنید! البته کارایی و رابط کاربری پلیر گوشی خوب است اما خبری از ساپورت زیرنویس برای آن نیست و تنظیمات چندانی هم ندارد. کیفیت تصویر البته در حد بسیار مطلوبی قرار دارد و تک اسپیکر گوشی از صدای نسبتا بلندی برخوردار بوده که بایستی مراقب باشید تا دست‌تان در هنگام تماشای کلیپ بر رویش قرار نگیرد. هواوی در جعبه دستگاه، یک هدفون با ظاهر زیبا و بسته بندی آشنا (یعنی شبیه به کدام کمپانی؟!) قرار داده که کیفیت قابل قبولی را در هنگام گوش دادن به موسیقی ارایه می‌دهد. همچنین وجود سه میکروفن بر روی این اسمارت فون، أن را برای ضبط صدا تبدیل به یک گزینه حرفه‌ای می‌کند.

Huawei mate s 12

میلی‌آمپرهایم را پس بده!

میت اس باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی از این رده است که تا به حال توسط هواوی تولید شده اما هر زیبایی، بهایی دارد! ظاهرا این بها را باتری پرداخته که در یک سقوط آزاد، از اعدادی که همیشه بالاتر از ۴۰۰۰ در سری‌های قبلی میت بودند، به ۲۷۰۰ سقوط کرده تا نشان دهد که همه چیز را با همدیگر نمی‌توان داشت! در روزگاری که گوشی‌هایی با نمایشگرهای کوچک‌تر، باتری پرحجم‌تری دارند، حداقل انتظار می‌رفت که یک نمونه بالاتر از ۳۰۰۰ میلی‌آمپر را شاهد باشیم، چرا که یکی از آپشن‌های همیشگی رده میت تا به امروز، باتری پرتوانش بوده است.

Huawei mate s 3

بهتر است که خیلی هم ته دلتان را خالی نکنم چون این مدل اولین نمونه با نمایشگر AMOLED است که مصرف پایین‌تری نسبت به نمونه‌های پیشین دارد و از طرفی هواوی تلاش بسیار زیادی کرده تا مصرفی بهینه را برای آن رقم بزند. درست است که نبایستی انتظار کارکردی همچون میت ۷ با آن باتری پرتوان ۴۱۰۰ میلی‌آمپری را داشت اما نتایج آن چنان هم دور نیست و بر روی توانایی دستگاه حداقل تا یک روز می‌توان حساب باز کرد. ضمن اینکه هواوی از فناوری شارژ سریع نیز بهره گرفته و با ۱۰ دقیقه شارژ، می‌توان تا ۲ ساعت مکالمه را انجام داد.

دو سیم می‌خواهی یا کارت حافظه؟

میت اس به صورت پیش فرض توانایی پشتیبانی از دو سیم‌کارت، آن هم فعال در شبکه 4G را دارد، به شرط آنکه نخواهید از کارت حافظه جانبی استفاده کنید. در صورتی‌که تصمیم به این کار بگیرید، باید قید سیم کارت دوم را بزنید چون در این داستان مشترک هستند. محصول هواوی در سه حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‌شود و توانایی فورس تاچ تنها برای ورژن آخر یعنی ۱۲۸ گیگابایت فراهم آمده است.

Huawei mate s 10

همچنین در داخل جعبه شیک میت اس، یک کاور مخصوص که هم رنگ با گوشی شماست قرار گرفته و شما را از خرید آن به صورت مجزا و با قیمت‌های رنگارنگ و سازندگان تقلبی راحت می‌کند. این گوشی با سه رنگ به بازار عرضه می‌شود و در حال حاضر در حدود ۱.۹۰۰.۰۰۰ تومان قیمت دارد که شاید کمی تند به نظر برسد.

Huawei mate s 11

سخن پایانی

گوشی Mate S را می‌توان اوج تکامل هواوی در داخل یک گوشی زیبا و فلزی دانست که توانایی رقابت با برترین پرچم‌داران بازار را نیز در خود می‌بیند. شاید هنوز افراد زیادی باشند که خرید یک گوشی بالا رده از هواوی را با دیده تردید بنگرند اما اگر میت اس را از نزدیک لمس کرده و با آن روزهایی را بگذرانید، حتما می‌فهمید که با میت اس نیز می‌توان بزرگی کرد!

Huawei mate s 6

لبخند

طراحی زیبا و شکیل
نمایشگر با کیفیت
دوربین عکاسی خوب با رابط کاربری گویا
سنسور اثر انگشت حساس و دقیق
امکانات بسیار بالا و متنوع در رابط کاربری
پشتیبانی هر دو سیم‌کارت از شبکه نسل چهارم

اشک

سخت‌افزاری که شایسته یک پرچم‌دار نیست
فیلم‌برداری در سطح عکاسی قرار ندارد
کاش میلی‌آمپرهای باتری بیشتر بود

57 در مورد “بررسی هواوی میت اس (Mate S): با من بزرگی کن!”

  1. سلام دوستان هواوی میت اس یه برنامه ای داره
    که روی صفحه حروف اول برنامه رو روی صفحه مینوسی میاد اون برنامه
    میت ۷ هم این برنامه رو داره
    خواهشا جواب بد

  2. سلام
    ممنون بابت نقد و بررسیه عالیتون
    یه سوال داشتم میخواستم بدونم بین گوشیhuawei mate sو گوشیLG G4 کدوم رو برای بازی بهتر میدونین؟
    ممنون

  3. محمد سنایی

    از آقای گل کار سوال داشتم این که بین نوت 4 و این کدوم بهتره ؟
    با توجه به این که من زیاد اهل بازی با گوشی نیستم و بیشتر تو شبکه های اجتماعیم ، آهنگ گوش میدم ، زیبایی گوشی و سرعش برام مهمه.

  4. سلام ببخشید می خواستم ببینم هنگ نمی کنه وسخت افزار قوی داره یا نه.اصلابرند برام مهم نیست برام کیفیت مهمه به نظرتون گوشی خوبی. مرسی

  5. مرسی از نقد و بررسی فوق العاده کامل تون.
    دوستانی که نوت 4 رو با میت اس مقایسه میکنن باید بگم به نظر میرسه نوت 4 صحفه نمایش بهتری داره ولی کنتراست رنگ ها از زاویه های مختلف در هر دو گوشی عالیه و از نظر صحفه نمایش هر دو گوشی بی نقص هستن از نظر دوربین نوت 4 کیفیت بالایی داره ولی میت اس توی نور کم خیلی بهتره عمل میکنه در کل توی بازار قیمت هر دو تقریباً یکی ان کسی هم بخواد بین این دو یکی رو به سلیقه مربوط میشه ولی از نظر من ترجیح میدم پول بدم یه گوشی لوکس مثل میت اس بخرم چون یه سنسور اثر انگشت بهتر از نوت داره و خوش دست داره
    دیگه خیلی ها باید هواوی رو به عنوان یه کمپانی و برند معتبر قبول کنن درسته میان رعده هاش وضعیت خوبی ندارن ولی الحق پرچمدارنش فوق العاده هستن و با قیمت پایین و امتیاز مقرون به صرفه دارن با پرچمدارن کمپانی های بزرگی مثل سامسونگ و اپل و سونی رقابت میکنن (این رو هم برای اطلاع بگم که سونی دارم و هیچ تعصبی هم رو هواوی ندارم)

  6. سلام و خسته نباشید خدمت آقای گلکار و مسکینی عزیز.
    از شما عاجزانه تقاضا میکنم که هوآوی g8 رو هم بررسی تخصصی کنین چون بررسی های شما کمک بزرگی برای انتخاب یه گوشی خوب میکنه. فکر میکنم g8 ارزش بررسی رو داشته باشه. با تشکر فراوان.

      1. اقای گلکار خیلی خوش شدم از اینکه جی8 را بررسی میکنید.یک سوال دارم خیلی دوست دارم جوابش را بفهمم.لطفا پاسخ دهید.در کمترین حالت چه قدر طول میکشه که یک گوشی را بررسی کنید!!!

  7. من که honor 3C دارم و خیلی هم ازش راضی ام. ول کنین این دنیای پرچمداران رو!
    پرچمدارهای خوب از نظر من :
    Huawei P8
    Samsung S6 Edge
    Note 5
    LG G4
    Sony Z5
    Sony Z4

  8. اقای گلکار لطفا گوشی های مثل نوت5 و زد5 را که سایت های دیگر بررسی کرده اند را بررسی کنیدالبته حق دارید چون دفتر سامسونگ و سونی ای ن گوشی هارا در اختارتان نگزاشته اند ولی خوب اگر میتوانید خودتا به دفتر سامسونگ مراجعه کنید!!!!!!!!

    1. پیمان گل‌کار

      گوشی سونی در اختیارمان هست، سامسونگ را هم به دلیل برخی از سیاست‌ها انجام ندادیم!

  9. اقای گلکارایا نوت 5 روپیشنهاد می کنید یا نه؟ برای کسی که دو ونیم داره، بهترین گوشی چیه؟ایا دردستگرفتن و حمل نوت سخته؟

    1. پیمان گل‌کار

      نوت 5 گوشی بسیار خوب و کاملی هست. اگر با سایز 5.7 اینچ مشکلی نداشته باشید، انتخاب خوبی خواهد بود

    2. نوت 5 تو فبلتا گوشی خوبیه
      ولی خب همیشه با بیشترین پول نمیشه بهترینو گرفت
      مثلا زد 5 پرمیوم یا نکسوس 6 پی یا میت ای هم در قیمت های پایین تر مناسبند
      مخصوصا که دوربین همشون از نوت 5 بهتره

  10. اقای رضا ز
    حرف اولتون خیلی جالب بود(باتری یکم قویتر،اونم شاید!)!شما مثل اینکه فرق بین یه باتری 2700میلی امپر(میت اس) و یه باتری 3220 میلی امپر(گلکسی نوت4) رو نمیدونی!
    وجود قلم هم بسیار مهمه همونطور که شما به همین راحتی از کنار قابلیت فورس تاچ نمیگذری!
    من اصرار دارم چون میدونم این دو به دلایلی که بالا اوردم قابل مقایسه اند!
    راستی نوت5 کلا بحثش جداس شما هر وقت تونستی منو قانع کنی این اسمارتفون از نوت4 بهتره راجب نوت5 هم بحث میکنیم.
    راجب به دوربین که قبلا اسم سامسونگ توی این زمینه ثابت شدست! ولی حالا یکم بهتر باشه بیشتر که نمیشه میشه! ایا نوت4 عکس سیاه سفید میگیره و میت اس با نهایت یه 13 مگاپیکسلی عکس میندازه؟ نه عزیز من هر دو تو زمینه دوربین باکیفیتن! در ضمن بنده به هیچ عنوان به دلیل یکم برتری دوربین میت اس رو انتخاب نمیکنم!
    درباره رابط کاربری هم که ایموشن هواوی رابط جذابی هست ولی دربرابر تاچ ویز سامسونگ مثل جوک میمونه! در ضمن باگ و لگ های زیادی توی رابط کاربری هواوی مشاهده میشه!
    داداش دلایلی رو که اوردی محترم ولی وقتی جواب تست بنچمارک ها جلوی چشامه دیگه حرفی برای گفتن باقی نمیمونه! تو زمینه پردازنده و گرافیک بازم نوت4 سرتره! بنچمارک چیز الکی نیس! لااقل قدرت یه اسمارتفون رو به طور حدودی مشخص میکنه!
    میت اس تو حدود قیمتی 1.400 تا 1.500 ارزش خرید داره نه بیشتر! یادتون باشه این یه هواوی هست و باید قیمت مناسبی رو ارائه بده!
    چرا از نوت5 دربرابر میت اس دفاع کنم؟ میت اسی که هنوز تو بنچمارک ها به قدرت پی8 نرسیده و اختلاف بسیاری با نوت4 داره!
    لطفا متعصبانه رفتار نکنید!
    باتشکر

    1. در این که نوت 4 کاملا زیر میت اس قرار داره بحثی نیست اصلا
      همون طور که معزز قبول نمیکنه که سونی ضعیف شده اما حقیقت تغییری نمیکنه
      من تا صبح هم برای شما حرف بزنم شما نظر خودتو داری
      این که شما فکر میکنی نوت 4 برتره رو درک میکنم و بهت خرده نمیگیرن چون معمولا طرفدار هر برندی که باشی مقداری به اون گرایش پیدا میکنی
      خب اما من پیشنهاد میکنم مثل کمپانی مورد علاقتون یک پروژه صفر راه بیندازید و من تنها کاری که میتونم بکنم اینه که یک بار دیگه شما رو راهنمایی کنم (البته شما هم منو راهنمایی کردید قبلا)
      خب شما بگید
      یک گوشی 3200میلی آمپر کواد اچ دب با سخت افزار کمی پر مصرف تر
      پ یک گوشی 2700 فول اچ دی و سخت افزار کمی کم مصرف تر (علی رقم سریع تر بودنش)
      حتی اگه نوت 4 برتر هم باشه مگه چقدر تفاوته؟
      منم محم بودن قلم رو زیر سوال نبردم اما قلم یک سال پیش در برابر یک گذینه انقلابی
      خب البته سلیقه ای هست ولی اکثرا فورس تاچ رو انتخواب میکنن چون در آینده کاربرد های بسیار بیشتری خواهد داشت
      مشکل من همینجاس
      اینا اصلا قابل قیاس نیستن
      خب من اگه تونستم دوباره لینک بررسی ویدئویی رو پیدا کنم براتون میزارم تا متوجه بشید که میت اس با نوت 5 رقابت میکنه
      یکم برتری؟
      به شدت توصیه میکنم اینجا رو پروژه صفر کنید و هر دو رو هم زمان بررسی کنید
      وقتی دوربین پی 8 میتونه از نوت 5 بهتر باشه میت اس که شاهکاره
      اونوقت شما با نوت 4… نه واقعا با نوت 4!! آیا تا حالا کیفیت هانر 6 پلاس رو جلوی نوت 4 دیدید که انقدر مطمعنید؟
      قطعا با کیفیتن هر دو ولی میت تو تنظیمات،شفافیت،طبیعی یودن،و نور و…. خلاصه هر چیزی یک سرو گردن بالا تر از نوت 4 و حتی نوت 5 رو هم شکست میده به شرفم قسم
      به علاوه من این مدت که پی 8 رو داشتم باگ یا لگ خواصی مشاهده نکردم و با آپدیت روون تر شد
      بعدشم تاچ ویز شما کم عیب و نقص و لگ و باگ داشته و داره؟
      اولا بازم به جون ملدرم قسم با شرایطی که گفتم بنچمارک پی 8 بیشتر شد همون رقمی که گفتم دیگه میت اس بماند
      اصلا حق با شما میت اس بنچمارکش کم
      اما عمل محمه که اگه اون بررسی رو پیدا کنم و بزارم میبینید تازه نه رو حالت کارایی بلکه هوشمند پا به پای نوت 5 میاد دیگه نوت 4 لگ و باگ دار سال پیش بماند
      منم قبول دارم نسخه بدون فورس تاچ انقدر نمیارزه
      ولی مگه نوت 5 دو و چهارصد میارزید؟
      همه گوشی های صفحه بزرگ یا همون فبلت ها اولش گرونن مثل میت 7 که دو ملیون بود نصخه 32
      صبر کنید پایین هم میاد خیلی زود تر از نوت ها
      عزیز جان میت اس از پی 8 کمتر نمیگیره بیشتر هم میگیره شرایط مناسب نبوده
      و باز هم میگم محم عمل که بزاربن ویدئو رو پیدا کنم فقط ببینید
      من همواره سعی میکنم از تعصب دوری کنم
      ولی اگه شما به حتی یکی از حرف های من شک دارید که دارید،عیبی نیست
      برید و یک جوری میت اس و نوت 5 رو و نوت 4 و هانر 6 پلاس رو کنار هم تست کنید با شرایطی که ذکر کردم
      اونوقت متوجه میشید من بی خودی قسم نمیخورم
      اگرم خوردم برای این بود که شما از کاربرای خوب سایتین وگر نه من مثلا چزا باید برای معزز قسم بخورم؟
      ففز خواستم راهنماییتان کرده باشم
      امیدوارم موفق بشم و شما حرف های منو امتحان کنید
      ممنون

  11. اقای گلکار عزیز سلام.رفتم به سایت دیجی کالا و نظر کاربران را در باره هواوی P7 خواندم.یکی دو نفر گفته بودند که هواویP7فیلم های با کیفیت فول اچ دی را به کندی پخش میکند مثل گوشی های دیگر در بخش فیلم های فول اچ دی روون نیست ایا این موضوع صحت دارد.چون فیلم دیدن با گوشی برایم مهم است.لطفا سریع پاسخ دهید.با تشکر فراوان ببخشید که مزاحمتان شدم.خدا نگهدار شما.

        1. برادر جان اقای گلکار سرشون اخیرا خیلی شلوغه و حتی جواب ما کاربرای قدیمی رو هم نمیتونن بدن پس ناراحت نشو من جوابتو میدم چون یک مدت داشتم
          اگه شما ام ایکس پلیر رو داشته باشی و توی برنامه خود گوشی فون منیجر روی حالت عادی یا همون کارایی توی قسمت ضخیره نیرو بزاری موقع فیلم دیدن (بعدش بردارین چون مصرف باطریتون یکم میره بالا) و برنامه های قیر لازم رو توی قسمت بستن برنامه های فون منیجر و مالتی تسکینگ ببیندی هیچگونه مشکلی نخواهید داشت تو دیدن فیلم فول اچ دی نا سلامتی گوشی خودش فول اچ دیه ها
          البته بدون این شرایط هم فکر نمیکنم مشکلی پیش بیاد شاید کسایی که گفت یا حافظشون زیاد پر بوده یا درست گوشی رو مدیریت نمیکردن
          ولی در کل اگه مسائل سخت افزاری و سرعت براتون محمه من پیشنهاد میکنم هانر 6 رو امتحان کنید 🙂

  12. اقای رضا ز
    اختلاف ها تو صفحه نمایش بین سوپر امولید نوت4 و امولید هواوی انچنان نیست. تازه اگر صفحه نمایش میت اس بهتر باشه!
    برتری میت اس تو زمینه دوربین هم جزیی هست! نوت4 به هیچ وجه دوربین ضعیفی نداره،
    ظاهر هم که سلیقه ای هست ولی خوب به دلیل استفاده از فلز تو میت اس یکم کفه ترازو رو به سمت میت اس سنگین میکنیم.
    فورس تاچ میت اس هم بهتر از سنسور اثر انگشت نوت4.
    و اما نوت4 قلم داره که میت اس فاقد ان هست.
    پردازنده نوت4 قوی تر از میت اس هست.
    توی بنچمارک ها ثابت شد.
    باتری قویتر نوت4.
    رابط کاربری بهتر سامسونگ(تاچ ویز)، ایموشن ایده جالبی نیست(حداقل جلوی تاچ ویز)و کپی برداری از روی اپله!
    پردازنده گرافیکی قویتر نوت4.
    فیلمبرداری بهتر نوت4.
    قیمت بهتر نوت4(200 تا 300 تومن کمتر)
    هر وقت میت اس 1.400 شد خریدش رو توصیه میکنم.
    ممنون از شما.

    1. ببینید باز هم میگم شاید برتریت هایی مثل باطری کمی بهتر (اونم شاید) و قلم داشته باشه ولی برتریت های هواوی بسیار چشمگیر تره.
      من نمیدونم چرا شما اصرار داری که کیفیت اسمارتفون یک سال پیش رو با پرچمدار به وقت هواوی مقایسه کنی در صورتی که بهتره به بررسی آی تی رسان از مقایسه جی 3 و میت 7 و نوت 4 رو ببینید کیفیت میت 7 پا به پای نوت 4 اومده و از نظر رنگ طبیعی، میت اس از نوت 5 هم بهتره و از نظر رنگ مشکی پا به پای محصول سامسونگ میاد و از نظر زنگ سفید در شرایط بهتری از نظر طبیعی تر بودن داره
      بر عکس شما من اصلا فکر نمیکنم برتری جزعی باشه
      دوربین میت اس از نوت 5 هم بهتره حاظرم به شرفم قسم بخورم که تست کردم و از رو هوا حرف نمیزنم دیگه چه برسه به نوت 4 نوت 4 دوربینش از هانر 6 پلاس هم ضعیف تره
      فورس تاچ که نوت 4 نداره اقا آرمین
      به علاوه اگه منظورتون سنسور اثر انگشت بودک که اخریا توی یک ویدئو دیدم که میت اصلا نیاز به نگه داشتن انگشت هم نداره و با یک تیک واز میشه و سرعت فوقالعاده ای داره و حتی مال میت 7 هم بهتر از نوت 4 هست
      رابط کاربری عذر میخوام ولی فکر کوچیکیه که بی ارزشهخود آقای ترکی هم اعتراف کردن که این رابط کاربری یکی از زیبا ترین رابط هاست
      نمیخوام طولانیش کنم ولی یکی از با امکانات ترین رابط هاست و مثل بعضی رابط کاربری ها خشک و تکراری نیست حتی جلوی تاچ ویز هم حرفای زیادی برای گفتن داره
      پردازنده نوت 4 اولا قوی تر از میت اس نیست به دلایلی که تو جواب نظر دوم این بررسی ذکر کردم
      در موذد پردازنده گرافیکی نظری ندارم ولی قطعا قدرت هر دو شون برای اجرای تمامی فرامین کافیه پس بحث بنچمارک الکیه (حتی با این که با شرایطی مه گفتم میت اس قوی تره) اما عمل محمه که با توجه به مقایسه ای که من دیدم میت ای از نوت 5 کم نمیاورد دبگه خودتون موت 4 رو حساب کنید پس سریع تر بودن اگه ملاکه که هست میت اس برتره
      قیمت به زودی کم میشه و حتی کمتر از نوت 4 و با توجه له این که تو جعبه قاب فلیپ کاور 75 تومنی هم هشت و با گارانتیه من خریدشو توصیه میکنم چون قیمتش از نوت 5 کمتره و چون پا به پای اون میاد و حتی از اونم قوی تره تو بعضی چیزا من هیچ مشکلی نمیبینم اگر چه اگه نسخه فورس تاچش بود و این قیمت بود بهتر میشد
      من حق میدم که شما از نوت 5 جلوی میت اس دقاع کنید اما نوت 4… واقعا جای دفاع نداره مخصوصا با قیمت گرونش که هم اندازه اس 6 هست اصلا در حال حاظر ارزش خرید نداره
      ممنون از شما

  13. اقای رضا ز
    مواردی مثل صفحه نمایش امولید،باتری قوی تر،قلم،پردازنده قویتر(تو بنچمارک ها هم بهتر از میت اس هست)،رابط کاربری بهتر و صد البته قیمت کمتر باعث شده من نوت4 رو به این اسمارتفون ترجیح بدم.
    ممنون از شما.

    1. ببینید باز هم میگم نوت 4 باید با میت 7 مقایسه بشه نوت 4 صفحه نمایش و دوربینش که اصلا به پی 8 خم نرسیده رابط کاربری هم که معلومه که اموشن سریع تره یا تاچ ویز اونم از نسخه یک سال پیش با الان.
      به علاوه صفحه نمایش میت اس هم آمولده
      تازه محم رنگ طبیعی و عمق رنگ صفید و مشکیه که ای پی اس نئو عالی عمل کرد ولی سوپر آمولد های سامسونگ تو سفید افتضاح
      پس فکر نمیکنم این تعریف هایی که شما کردبن درست باشه میت اس قیمتش هم به زودی پایین تر از نوت 4 خواهد آمد و قیمتش از رقیبش یعنی نوت 5 الانم سیصد تومنی ارزون تره بهتون ضمانت میدم میت اس توی صفحه نمایش و دوربین و رابط کاربری و کلا ارزش خرید خیلی از نوت 4 بهتره فقط کافیه از نزدیک مقایسه کنید
      تازه توی لنز کمتر بیرون زده و صفحه نمایش با رنگ های طبیعی تر و عمق رنگ بهتر و دپربین بهتر و حسگر فوق سریع از نوت 5 هم بهتره چون اخیرا بررسیش رو توی یک فیلم با نوت 5 دیدم تازه اصلا تو سرعت و باز کردن بازی و برنامه از نوت 5 کم نمیاورد پ جالبش اینه که تو مولای تسکینگ برنامه های بیشتری رو باز نگه داشت
      پس نوت 4 در برابر میت اس اصلا شانسی نداره مخصوصا با قیمت نجومیش

  14. امیر حسین نوشادی

    آفرین به میت
    اون دوتا رو ضایع کرد
    پول گیرم بیاد و بتونم حتما میخرمش
    الانم p8 دارم عالیه

    1. سلام منم p8 دارم و واقعا ازش راضیم فوق العاده است جوریه که اصلا دلم نمیخواد بفروشمش میت و بخرم ولی دیشب که میت و دیدم دیوونه شدم واقعا عالیه فوووووق العاده است

    1. خخخ آقا ارمین نوت 4 !! 🙂
      این با نوت 5 مقایسه میشه و تو. چیز هایی مثل صفحه نمایش و دوربین و قیمت و حسگر فوق سریع با کارایی بیشتر و در نسخه 128 گیگ فورس تاچ از نوت 5 بهتره
      نوت 4 باید یا میت 7 مقایسه بشه نه این
      برام اجیبه که شما این غول رو از نوت 4 یک سال پیش بهتر میدونید در صورتی که از نوت 5 هم تا حدودی بهتره؟ 😐

  15. راستی اقای گلکار،قبلا خبر از تعویض قالب به زودی داده بودید!ولی بعد مدت زیادی خبر نشده، ما طرفدارای ای تی رسان خیلی دوست داریم که چنین سایت حرفه ای قالب حرفه ای هم داشته باشه

    1. پیمان گل‌کار

      باتری P8 هم متوسطه! در کل هر دو گوشی خوب هستند اما دیزاین و نمایشگر میت رو بیشتر می‌پسندم

  16. سلطان اومد.
    همین فردا میخواستم بخرمش ولی حیف نسخه فورس تاچش نیست
    البته حسگر فوق سریع و صفحه نمایش عالیش و حاشیه های کم ش و زیباییش ارزش بالایی برای خرید داره
    ولی خوشم اومد سونی خوب تو زاویه دید ضایع شد 🙂
    عکس اخری تست هم نشون دهنده حرف منه
    کاملا پرچمدار ارزشمندیه سا اینو میخرم یا نکسوس 6 پی
    ماشالا به اراده هواوی که توان کمپانی های به نام رو بریده دیگه عاشق میت اس شدم.

  17. خسته نباشی آقای گلکار عزیز. واقعا گل کاشتی. راستی تا یادم نرفته یه سوال داشتم که می خواهم ازتون بپرسم که جناب عالی از چه گوشی استفاده میکنید.
    باتشکر هوادار شما

    1. پیمان گل‌کار

      به طور معمول گوشی‌هام رو به علت بررسی‌ها و نیاز به تجربه از برندهای مختلف، سریع عوض می‌کنم و روی هیچ برندی هم سعی می‌کنم تعصب نداشته باشم که با دید باز از محصولش استفاده کرده و بتونم نظر درستی درباره کالا داشته باشم

  18. سایت شما که خیل لایییییییک داره .این گوشی هم لایییییییک داره.در یک کلام سایت شما عالی بررسی هاتون عالی این گوشی میت اس هم عالی .دورود بر هواوی.نظر دادم تعصب نداشتم مثبت بده تعصب نداشته باش.باتشششکر زیاد.

      1. قیمتش از این دو زیاد تر هست ولی به زودی پایین میاد
        و اصلا سعی نکنید دوربین و امکانات میت اس رو با 7 مقایسه کنید یک سرو گردن بالا تره شایدم بیشتر

  19. آدم سیر تکامل هواوی رو که نگاه می کنه می بینه پیشرفت با دانش بومی در عرض مدت کوتاهی با برنامه ریزی دقیق و مدیریت صحیح امکان پذیره.

    1. داداش نظر آقای گلکار محترمه یوقت منظور بد برداشت نکنید اما
      به نظرم این موضوع حقیقت نداره که این تلفن سخت افزار ضعیفی داره
      چون که سخت افزار پی 8توی گیگ بنچ 3 بیشتر از میت اس گرفته. چرا؟ چون که هواوی توی نرم افزار اختصاصی فون منیجر سه حالت داره که وقتی رو حالت کارایی میگزاریم قدرت سخت افزار بیشتر میشه و برای گیم مناسبه (با مصرف بیشتر باطری نسبت به حالت های دیگه)
      البته من مطمعنم که اون موقع دستگاه داغ بوده
      و این که این مقدار قدرت کافیه. یعنی این که بازی وجود نداره که روی پی 8 و میت 7 اجرا نشه چه برسه به میت اس
      اینه که من به نظرم سخت افزار ضعفی نداره و از پس نیاز های کاربر تا مدت های طولانی بر میاد
      اما باطری ضعیف رو قبول دارم و به نظرم این مقدار پول برای نسخه قیر فورس تاچ یکم زیاده ولی به زودی کم میشه و میتونیم از این محصول خارقالعاده فیز ببریم 😉

      1. قابل ذکره که با شرایطی که گفتم امتیاز پی 8 در گیگ بنچ در حالت تک هسته ای 866 و در حالت چند هسته ای 3428 گرفتم پس حتما اگه شرایط رعایت بشه امتیاز میت از پی 8 هم بیشتر میشه ولی کاش باطری بیشتر بود. فقط حسرت همینو میخورم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH