فناوری فورس‌تاچ و حسگر اثر انگشت تا سال 2016 در بین گوشی‌های هوشمند رایج خواهد شد

force-touchمدت‌هاست که از تبدیل‌شدن حسگر اثرانگشت به‌عنوان یک قابلیت استاندارد در برخی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده نظیر هواوی آنر 5X Play و گران‌قیمت می‌گذرد. حال به‌نظر می‌رسد سازندگان گوشی‌های موبایل قصد دارند تا فناوری مشابه با قابلیت فورس‌تاچ هواوی میت S و لمس سه‌بعدی آی‌فون 6S را به یک قابلیت رایج در بین محصولات خود تبدیل نمایند.

برطبق گزارش‌های منتشرشده در تایوان، قابلیت محبوب فورس‌تاچ در سال 2016 در گوشی‌های‌هوشمند بیشتری به‌کار برده خواهد شد. فناوری فورس‌تاچ به صفحه‌لمسی دستگاه کمک می‌کند تا بین لمس معمولی و محکم تمایز قائل شود. اپل این قابلیت را در آی‌فون‌های جدید خود با نام لمس سه‌بعدی معرفی کرد.

جهت آشنایی بیشتر با فناوری لمس‌ سه‌بعدی، این مقاله را مطالعه کنید: با قابلیت 3D Touch آی‌فون 6s بیشتر آشنا شوید

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، امروزه از حسگر اثرانگشت در برخی از گوشی‌های میان‌رده و گران‌قیمت استفاده می‌شود. این فناوری با آغاز به‌کار سرویس پرداخت‌ در گوشی‌های هوشمند نظیر اپل Pay، گوگل Pay و سامسونگ Pay بسیار محبوب شده است. انتظار می‌رود که این تقاضا برای استفاده از این حسگر در گوشی‌های هوشمند آینده افزایش یابد. حسگر اثرانگشت، علاوه بر شناسایی هویت افراد برای استفاده از سرویس‌های پرداخت پول در گوشی‌های موبایل به‌ امنیت دستگاه‌ نیز کمک می‌کند.

برخلاف حسگر اثرانگشت که برروی مدل‌های میان‌رده اندرویدی مشاهده می‌شود، فورس‌تاچ احتمالا به‌عنوان یک قابلیت جالب در سال 2016، تنها در انحصار مدل‌های گران‌قیمت باقی خواهد ماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH