سامسونگ با فروش کارخانه LCD خود روی صفحات OLED متمرکز می‌شود

samsung-galaxy-note-5-review-aa-12-of-32-840x473فناوری صفحات OLED این روزها به طور چشمگیری پیشرفت داشته و مورد استقبال سازندگان تلفن همراه نیز قرار گرفته‌ است. این امر باعث شده تا سامسونگ به فکر فروش واحد LCD خود باشد.

براساس گزارشاتی که از کره رسیده، سامسونگ تولید بخش L5 LCD‌ خود را متوقف کرده و به دنبال فروش تجهیزات آن است که بی‌استفاده مانده‌‌اند و می‌توان با فروششان درآمد کلانی به دست آورد. این اولین خط تولید LCD نیست که این شرکت می‌فروشد. سال گذشته این کمپانی خط تولید Cheonan خود را به China’s Truly  فروخته بود. شایعه شده که این تولید کننده خط تولید L5 را با تجهیزات ساخت OLED جایگزین می‌کند تا بتواند صفحات امولد بیشتری را برای گجت‌های موبایل تولید کند.

درخواست‌ها برای صفحات OLED از سوی شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های موبایل در حال افزایش است. بر اساس گزارش‌ها هوآوی و حتی اپل به دنبال خرید پنل‌های OLED ساخت سامسونگ هستند. ظاهرا رسیدن سامسونگ به تولید بیشتر این نوع پنل‌‌ها، مشروط به فروش بخش L5 است.

شرکت رقیب و هم‌وطن، یعنی ال‌جی ‌هم بر روی تولید بیشتر پنل‌های OLED متمرکز شده و حدود یک میلیارد دلار نیز برای بخش جدید خط تولید OLED خود هزینه کرده تا به تولید صفحات منعطف و تا شونده بپردازد. گفته می‌شود شیائومی اولین تولید کننده‌ای است که از پنل‌های امولد ساخت ال‌جی در نسل بعدی تولیدات خود استفاده می‌کند.

با وجود این که خیلی‌ها معتقدند که صفحات OLED برتری خاصی نسبت به LCD ندارند، اما به نظر می‌رسد در محصولات سال ۲۰۱۶ شاهد استفاده از پنل‌های OLED بیشتری باشیم.

به نظر شما کدام نوع صفحه نمایش بهترین کاربرد را برای گجت‌های همراه خواهد داشت؟ نظرات خود را با در میان بگذارید.

1 در مورد “سامسونگ با فروش کارخانه LCD خود روی صفحات OLED متمرکز می‌شود”

  1. سونی اولین شرکتی بوده که OLED رو درست کرده همچنین اولین شرکتی تلویزیون OLED با رزولوشن 4K تولید کرده اولین صفحه نمایش منعطف و قابل رول شدن OLED هم سونی درست کرده!

    نمیدونم چرا الان استفاده نمیکنه! فکر کنم کارخانه اش رو به سامسونگ فروخته درسته؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH