اطلاعاتی در رابطه با تکنولوژی دوربین BRITECELL سامسونگ

به نظر می‌رسد سامسونگ ترجیح می‌دهد تمام قطعات مورد استفاده در اسمارتفون‌هایش را خودش تولید کند. این فرایند در نخستین گام با تولید چیپست‌های اکسینوس آغاز شد و با تکامل تکنولوژی ساخت آن در گوشی‌های رده بالای امسال، سامسونگ نشان داد که می‌تواند به رقیبی قدرتمند برای پیشتازان تولید چیپست تبدیل شده و در صورت افزایش تیراژ تولید، حتی کمپانی‌هایی مانند کوالکام را با برند معروفش اسنپدراگون، پشت سر بگذارد. گام دوم این کمپانی، ساخت دوربین‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند است که با معرفی تکنولوژی ایزوسل و استفاده در پرچمداران اخیرش شروع شد و نشان از خیز سامسونگ برای رقابت جدی با سونی، OmniVision و توشیبا دارد، آن هم با یک تکنولوژی انحصاری! در ادامه این روند سامسونگ تکنولوژی دوربین BRITECELL را معرفی کرده است که به احتمال فراوان در گلکسی S7 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دو روز پیش، سامسونگ اطلاعاتی در مورد تکنولوژی BRITECELL را در اختیار شرکای تجاری خود قرار داد. هدف این کمپانی، ساخت ماژول دوربین کوچکتر، اما با رزولوشن بالاتر، دامنه دینامیکی بهبود یافته و عملکرد بهتر در نور کم بوده که در واقع رویای تمامی سازندگان دوربین موبایل است؛ اما تحقق آن اصلا کار آسانی نیست.

طرح اصلی این تکنولوژی بر مبنای عدم استفاده از طراحی رایج بر مبنای الگوی فیلترهای Bayer بوده و پیکسل‌های سفید را جای پیکسل‌های سبز می‌کند. در حالت عادی پیکسل‌های سبز توسط یک فیلتر ایجاد می‌شوند که کمی از نور را جذب می‌کند، بنابراین حذف این فیلتر یعنی رسیدن نور بیشتر به سنسور. موتورولا هم از روشی مشابه این در سنسور دوربین اسمارتفون Moto X استفاده کرده که آرایش RGBW دارد.

دوربین‌های  BRITECELL سامسونگ رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱ میکرونی خواهند داشت و تا حد زیادی از دوربین‌های ۱۶ مگاپیکسلی کنونی که پیکسل‌های ۱/۱۲ میکرونی دارند کوچکتر خواهند بود و از سوی دیگر با وجود پیکسل‌های کوچکتر، به دلیل ساختار جدید، عملکرد بهتری در نور کم دارند. محدوده دینامیکی این دوربین با استفاده از تکنولوژی WDR هوشمند بهبود یافته است که از اکسپوژ‌های متعدد استفاده می‌کند ودر واقع مشابه تکنولوژی HDR رایج به نظر می‌رسد که تفاوت آنها باهم، به درستی مشخص نیست؛ همچنین به فوکوس اتوماتیک با استفاده از روش تشخیص فاز مجهز است تا عمل فوکوس را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهد.

سامسونگ، در کنار دوربین جدید، از Bio Processor هم پرده برداشت که در گجت‌های پوشیدنی به کار خواهد رفت. این پردازنده توانایی کنترل ابزار‌های متعددی را برای سنجش سلامتی خواهد داشت و استفاده از آن کاهش مصرف انرژی و کاهش ۸۰ درصدی اندازه گجت‌های پوشیدنی را به همراه دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH