آیفون‌های سال 2018 احتمالا به پنل OLED سامسونگ مجهز خواهند بود

OLED Panels

مدت‌هاست که شایعه‌ای در فضای نت ظاهر شده است که تا الان زیاد آن را جدی نمی‌گرفتیم. اینکه اپل خیلی وقت است که قصد دارد از LCD کناره گرفته و رو به یک فناوری جدیدتر بی‌آورد که البته تا الان این اتفاق به طور کامل نیفتاده است.

اما اینبار انگار اوضاع جدی‌تر است و طبق گزارشی که از سوی یکی از مدیران سامسونگ منتشر شده، اپل بزودی و در آینده نزدیک از OLEDهای این شرکت برای ساخت آیفون‌هایش بهره خواهد برد.

از آنجایی که خبر نامبرده از سوی یک منبع معتبر منتشر شده است، می‌توان روی آن بیش از پیش حساب کرد.

تا الان OLEDهای ساخت سامسونگ تنها در پرچمداران خود شرکت مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما از آنجایی که اوضاع صنعت موبایل چندان خوب نیست، نیاز به یک تغییر اساسی مثل قراردادهای بلند با مشتری‌هایی چون اپل است.

البته تا به امروز سامسونگ با چندین سازنده چینی قراردادهایی برای استفاده از پنل‌های OLEDاش بسته است، اما قرارداد با مشتری مثل اپل، قطعا یک برگ برنده خواهد بود.

اما مشکلی که در این میان وجود خواهد داشت، هزینه بالای تمام شده برای داشتن پنل‌های OLED است. از این رو احتمال می‌رود که اپل تا زمانی که امکان دارد از همان LCDها استفاده کند و این تصمیم برای LG Display که در حال حاضر تامین کننده پنل‌های اپل است، امیدوار کننده خواهد بود.

با این حال اگر بازار به همین روند پیش برود، غول کوپرتینو مجبور است که برای همرنگ شدن با جماعت و حفظ جایگاهش هم که شده رو به OLED بی‌آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH