برترین‌های سال ۲۰۱۲ (قسمت اول)

best-in-2012

به رسم چند وقت اخیر و زمانی که به روزهای انتهایی سال نزدیک می‌شویم مجلات، سایت‌ها و هر نوع رسانه مربوطه دیگر به آی‌تی شروع به معرفی برترین‌های سال می‌کنند و گجت‌ها و فن‌آوری‌های دیجیتالی را ارزش گذاری می‌کنند. امسال نیز به مانند گذشته لیست‌های مختلف برترین‌ها در حال انتشار هستند. موقع بررسی این لیست‌ها انتخاب‌های وب سایت فون‌آرنا را مناسب و البته مختصر و مفید‌تر از بقیه دیدیم و تصمیم گرفتیم تا این انتخاب‌ها را در طی چند قسمت به شما نیز معرفی کنیم. پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

برترین نوآوری‌ها و ابداعات

nokia-808-pureview-1-jpgرتبه اول: تکنولوژی Nokia PureView camera technology

مطمئنا معرفی این تکنولوژی و حضور آن در گوشی Nokia 808 PureView اتفاق مهمی برای نوکیا و البته دنیای روبه‌رشد تکنولوژی بود. عکس‌های 38 مگاپیکسلی حیرت‌انگیز، کیفیت خارق‌العاده عکس‌ها، بهترین تجربه برای زوم کردن و حفظ کیفیت، همه و همه باعث شدند نوکیا گام بزرگی در این زمینه بردارد. البته نوکیا نیز به همین گوشی بسنده نکرد و این تکنولوژی را بر روی لومیا 920 نیز ارایه نمود (البته نه دقیقا با قدرت آنچه که در Nokia 808 دیده بودیم) و روز‌ به‌ روز مشغول گسترش این تکنولوژی است.

nexus-jpg

رتبه دوم: اکوسیستم وسیع اندروید و حضور آن در تلویزیون‌ها، دوربین‌ها و دیگر گجت‌های دیجیتالی

اندروید، محصول موفق گوگل امسال پا را فراتر از بستر اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها گذاشت و با حضور در تلویزیون‌ها، دوربین‌های عکاسی و گجت‌های دیجیتالی همچون کنسول بازی Ouya یا Mini PCها مشغول قدرت نمایی و به رخ کشیدن انعطاف پذیریش بر بسترهای مختلف بود.

beam-jpg

رتبه سوم: استفاده از پروژکتور در گوشی Samsung Galaxy Beam

گوشی Galaxy Beam اولین ترکیب تلفن‌ همراه با پروژکتور نبود اما اولین بار بود که یک اسمارت‌فون قدرتمند با پردازشگر 2 هسته‌ای و صفحه‌نمایش 4 اینچی مجهز به ویدئو پروژکتوری با قدرت نمایش عکس هایی با قطر 50 اینچ می‌شد. خارق‌العاده است! این طور فکر نمی‌کنید؟

محصولاتی که ورق بازی را برگرداندند

nexus-jpg

برنده: محصولات خانواده نکسوس گوگل

در این راستا امسال محصولات خانواده نکسوس واقعا موفق بودند. در ابتدا نکسوس 7 با قیمت خیره کننده در کنار قدرت فوق‌العاده خوش درخشید. سپس چندماه پیش نکسوس 4 با همکاری ال‌جی، نکسوس 10 با همکاری سامسونگ و نسخه جدید و ارتقا یافته نکسوس 7 با همکاری ایسوس معرفی و عرضه شدند و تا کنون بارها و بارها تنها در عرض چند ساعت از زمان ارایه محصول موجودی‌شان در انبار وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های کشور‌های مختلف اروپایی و آمریکا تمام شده است. این موفقیت به حدی بزرگ بوده است که حتی سران این کمپانی‌ها نیز نتوانسته‌اند خوشحالی خود را پنهان کنند و بارها در رسانه‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند.

برترین طراحی‌ها

اسمارت‌فون‌ها

oneS-jpg

رتبه اول: HTC One S

کلا محصولات HTC به لحاظ طراحی همیشه در جایگاه مطلوبی قرار دارند. این محصول اچ‌تی‌سی نیز به همین گونه است. زیبا، خوش دست و با کیفیت ساختی مطلوب. به لحاظ ضخامت و وزن نیز این گوشی در جایگاه مناسبی قرار دارد.

iphone5-jpg

رتبه دوم: Apple iPhone 5

محصولی با بدنه تمام آلومینیومی و صفحه نمایش 4 اینچی خیلی دراز!
شخصا هنوز تجربه کار با این محصول اپل را نداشته‌ام اما از کسانی که این محصول را دست گرفته‌اند مورد منفی در زمینه طراحی و یا بد دستی نشنیده‌ام. ظاهر کلاسیک آی‌فون اما این‌بار در لباسی بزرگ‌تر ( والبته درازتر!) این گوشی را تبدیل به محصولی لوکس و زیبا کرده است.

920-jpg

رتبه سوم: Nokia Lumia 920

نوکیا بیش از آنچه که از قدرت و امکانات Lumia 920 بگوید بر روی طراحی و ظاهر گوشی جدیدش مانور داده است! البته واضح است که نوکیا زیاد هم غلو نکرده است. Lumia 920 محصولی شیک و زیبا با تنوع در رنگ‌بندی است که نظر اکثر کاربران را از این دید به خود جلب کرده است.

تبلت‌ها

surface-jpg

رتبه اول: Micorosoft Surface

طراحی‌های ساده و سنگین اما شیک و خوش استیل بدون شک نظر هر کسی را جلب می‌کند. تمام آنچه در تبلت مایکروسافت می‌بینیم همین است. این طراحی به خوبی با یک استند و کیبورد نیز همراه شده است. طراحی آن بدین صورت کار هر کسی نیست!

asus-jpg

رتبه دوم: Asus Transformer Pad Infinity

بدنه آلومینیومی و خوش استیل، این تبلت را به یکی از زیباترین‌ها و خواستنی‌ترین‌های بازار تبدیل کرده است. داک کیبورد طراحی شده برای آن نیز نسبتا کارآمد و خوب طراحی شده و محصولی قابل ستایش را به وجود آورده است.

ipadmini-jpg

رتبه سوم: Apple iPad mini

آی‌پد مینی نیز با طراحی کلاسیک آی‌پدها و البته اندازه کوچک‌تر، جایگاه سوم در این لیست را از آن خود کرده است (هر چند شخصا با نسبت 4:3 در طراحی تبلت‌ها نمی‌توانم ارتباط برقرار کنم).

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

5 در مورد “برترین‌های سال ۲۰۱۲ (قسمت اول)”

    1. علیرضا محمدی

      2 تا از انتخاب هایی که کردید توی لیست منتخبین امسال هستند. منتظر قسمت دوم و سوم مطلب باشید تا از همه انتخاب ها مطلع بشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH