با جالب‌ترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۵ آشنا شوید

همه ساله اسمارت‌فون‌های بسیار زیادی روانه بازار می‌شوند که برخی پایین‌رده، میان‌رده و برخی دیگر پرچم‌دار هستند. اغلب این محصولات ظاهر متفاوتی نسبت به برادران خود دارند اما در این بین محصولاتی نیز هستند که سعی در ایجاد یک انقلاب دارند و شکل و شمایل متفاوتی به خود گرفته‌اند. در کنار ظاهر جدید، ویژگی‌های منحصر به فرد نیز باعث خاص شدن یک محصول می‌شود.

اسمارت‌فون‌هایی که در سال گذشته توانستند لقب خاص‌ترین‌ها را به خود اختصاص دهند شامل محصول اندروید محور نوکیا تحت سری X و اولین اسمارت‌فون آمازون با نام فایر‌فون بودند. البته اولین فبلت کمپانی اپل نیز با نام آی‌فون ۶ پلاس در این لیست قرار داشت. امسال نیز اسمارت‌فون‌های زیاد و گاها عجیبی روانه بازار شده‌اند که با نزدیک شدن به سال ۲۰۱۶ باید یک جمع‌بندی از سال ۲۰۱۵ داشته باشیم. همراه آی‌تی‌رسان باشید تا با جالب‌ترین اسمارت‌فون‌های امسال آشنا شویم.

بلک‌بری Priv

BlackBerry Priv (3)

همان‌طور که احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید، امسال کمپانی بلک‌بری اولین اسمارت‌فون اندروید محور خود را به‌صورت رسمی معرفی کرد که هیچ نشانه‌ای از سیستم‌عامل بلک‌بری در آن به چشم نمی‌خورد. این محصول در همین اواخر و در ماه نوامبر معرفی شد و البته تاکنون فروش خوبی را نیز تجربه کرده است. البته این تنها سیستم‌عامل اندروید به همراه افزونه‌های امنیتی بلک‌بری نیست که Priv را محبوب کرده است. این محصول از یک کیبورد QWERTY نیز بهره می‌برد که در زیر نمایشگر ۵.۴ اینچی آن قرار گرفته است. این نمایشگر لمسی است و وضوح QHD را ارایه می‌دهد. علاوه بر این، نمایشگر این دستگاه گوشه‌های خمیده‌ای دارد و در این خصوص شبیه به گلکسی S6 Edge از سوی کمپانی سامسونگ است که در ادامه مقاله با آن نیز آشنا خواهیم شد.

ال‌جی V10

LG-V10-Hands-On-(4)

در نگاه نخست، ال‌جی V10 نیز همچون اغلب فبلت‌های اندرویدی است اما برای پی بردن به این غول باید به آن نزدیک‌تر شد. این محصول دارای دو دوربین در بخش جلویی خود است که باعث می‌شود کاربر سلفی‌های عریض‌تری را ثبت کند. البته یکی دیگر از قابلیت‌های آن نیز به وجود دو نمایشگر در بخش جلویی دستگاه باز می‌گردد (نمایشگر دوم در بخش بالایی صفحه‌نمایش اصلی قرار دارد). نمایشگر دوم ۲.۱ اینچی است و وضوح ۱۰۴۰ در ۱۶۰ پیکسل را ارایه می‌دهد و البته همیشه نیز روشن است. کاربران از طریق این نمایشگر قادر خواهند بود تا از نوتیفیکیشن‌ها سریعا مطلع شوند و یا اپلیکیشنی را اجرا کنند. صفحه‌نمایش اصلی این محصول نیز که ۵.۷ اینچی است، وضوح QHD را ارایه می‌دهد و کاربر می‌تواند تجربه‌ای نظیر یک اسمارت‌فون عادی را از طریق آن داشته باشد.

موتورولا Droid Turbo 2/Moto X Force

Motorola Droid Turbo 2 (2)

کمپانی موتورولا در سال جاری Droid Turbo 2 را برای بازار‌های آمریکا و Moto X Force را برای بازار‌های جهانی عرضه کرد که البته هر دو نیز مشخصات مشابهی دارند. اصلی‌ترین ویژگی این دو محصول به نمایشگر آن‌ها مربوط می‌شود. این دو اولین محصولاتی هستند که نمایشگر نشکن دارد. تکنولوژی‌ هم که باعث شده نمایشگر این محصول چنین ویژگی‌ داشته باشد توسط خود موتورولا توسعه یافته و ShatterSheild نامیده می‌شود. موتورولا تضمین می‌کند که نمایشگر این دستگاه به مدت ۴ سال نه می‌شکند و نه ترک می‌خورد. البته تست‌های ضربه‌ی انجام شده نیز حکایت از این موضوع دارند و همین ویژگی اسمارت‌فون بالارده موتورولا را منحصر به فرد ساخته است.

سامسونگ گلکسی S6 اج و گلکسی +S6 Edge

Galaxy S6 Edge 32

همان‌طور که در بالا مطالعه کردید، با اسمارت‌فون بلک‌بری با نام Priv آشنا شدیم که نمایشگر آن در دو طرف دستگاه خمیده شده بود اما در واقع اولین اسمارت‌فونی که چنین ویژگی‌ داشت، محصولی از سوی کمپانی سامسونگ بود که البته پرچم‌دار این شرکت نیز به حساب می‌آمد. گلکسی S6 اج در ماه مارس امسال معرفی شد و چند ماه بعد نیز شاهد معرفی نسخه بزرگ‌تر آن بودیم که گلکسی +S6 Edge نام داشت. سامسونگ گلکسی S6 اج و گلکسی +S6 Edge شبیه به اسمارت‌فون‌های پیش از خود نیستند و در واقع نسخه‌ای تکامل یافته از گلکسی نوت اج بودند (گلکسی نوت اج تنها در یک طرف دارای نمایشگر خمیده بود). به احتمال زیاد در آینده نیز شاهد محصولاتی با نمایشگر خمیده خواهیم بود اما سری گلکسی S6 همیشه به عنوان پیشتازان این حوزه شناخته خواهند شد.

بررسی گلکسی S6 اج در آی‌تی‌رسان

سونی اکسپریا Z5 پریمیوم

sony-xperia-z5-premium

سونی اکسپریا Z5 پریمیوم نیز از جمله محصولاتی است که در ظاهر شباهت بسیاری به فبلت‌های اندرویدی دارد اما از قابلیتی بهره می‌برد که هیچ اسمارت‌فونی تاکنون به آن مجهز نشده بود. این محصول یک نمایشگر باکیفیت دارد که وضوح ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل یا همان 4K را ارایه می‌دهد. در هر اینچ از این نمایشگر ۸۰۱ پیکسل وجود دارد و البته باید بدین نکته نیز توجه کرد که در بسیاری از شرایط، نمایشگر ۵.۵ اینچی مذکور تنها وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را ارایه می‌دهد. برای تماشای وضوح 4K در اکسپریا Z5 پریمیوم باید به سراغ تصاویر، ویدیو‌ها و اپلیکیشن‌هایی نظیر Netflix و یوتیوب بروید. اما هرچه که باشد اکسپریا Z5 پریمیوم توانست اولین محصول در دنیای اسمارت‌فون‌ها باشد که به سرزمین نمایشگر‌های 4K قدم می‌گذارد.

بررسی اکسپریا Z5 پریمیوم در آی‌تی‌رسان

همان‌طور که در این مقاله از آی‌تی‌رسان مطالعه کردید، با اسمارت‌فون‌های جالبی که امسال معرفی شدند آشنا شدیم. البته بدون شک در سال جاری تکنولوژی‌های دیگری را نیز شاهد بودیم که منحصر به فرد بودند. شما در سال ۲۰۱۵ چه قابلیتی را بر روی اسمارت‌فون‌ها دوست داشتید؟

منبع: phonearena

6 در مورد “با جالب‌ترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۵ آشنا شوید”

  1. دلم میخوتد با 18 چرخ برم رو زد5 پریمیوم بعد با مسلسل ببندمش به رگبار بعد با بمب اتم روش فرود بیام اخر سر هم پرتش کنم ته دریا!!!سونی =اشغال=زد5 پریمیوم .گوشی طلا=هواوی سامسونگ ال جی اپل نکسوس و…حتی اوپو هم از سونی بهتره.سونی کی مثل اوپو میانرده با 4گیگ رم زده؟اگر اشتباه نکنم تو بررسی ای تی رسان زد5 چند هسته ای را2هزار و خورده ای گرفته بود.این کجا به به چه چه داره در برابر 4000نوت5؟!!!!طرفدارای سونی برن کشک خالشون را بسابند!!!

    1. خخخخ بچه چند سالته؟؟؟ سونی تو معرفی z اولین نمایشگر فول اچدی دنیا رو ارایه داد و تو زد 5 هم که برای اولین بار 4K!!! همین اس 6 خودتون بود که با اون رمش نمیتونست کنترلش کنه و در اخر اینو بگم که ترول سامسونگ داری از شدت حسادت میسوزی از حرفات هم معلومه!

      1. همتون سرکارید.من خودم گوشیم سونیه .و از گوشی های مثل زد3 خیلی خوشم میاد!خخخخخخخخخخخ!1111

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH