رفع تحریم‌ها نگرش بازار را به محصولات آی‌تی تغییر خواهد داد

iran hp

ملموس‌ترین چیزی که در خصوص آینده پساتحریم می‌توان اشاره کرد، افزایش فوق‌العاده حجم رقابت در بازار خواهد بود. این افزایش رقابت باعث بر هم خوردن مناسبات فعلی بازار خواهد شد و قطعا منجر به حذف برخی کسب‌وکارها (بیشتر واسطه‌ها و کسب‌وکارهای غیررقابتی) و ایجاد برخی کسب‌وکارهای جدید خواهد شد.

غلامحسین بشیرنژاد، مدیرعامل شرکت ایران اچ‌پی با بیان این جملات اظهار داشت: حجم تهدیدات و فرصت‌ها بسیار زیاد خواهد بود، لذا نحوه مواجهه شرکت‌ها با این تهدیدات نتیجه را شکل خواهد داد.

وی در خصوص مشکلات موجود در بازار فناوری اطلاعات کشور گفت: مشکل اصلی در وضعیت رکود اقتصادی و نرخ بالای سود سپرده‌های بانکی است. در حال حاضر نرخ بالای سود سپرده و هزینه‌های بالای فعالیت اقتصادی باعث کاهش رغبت عمومی به کار و تلاش شده است.

غلامحسین بشیرنژاد افزود: از طرفی نرخ بالای سود موجب حرکت بازار به سمت فروش با حاشیه سود صفر یا حتی حاشیه سود منفی با شرایط نقدی به منظور افزایش حجم سپرده بانکی و دریافت سود سپرده شده است که این امر باعث بر هم خوردن حاشیه سود منطقی و ورشکستگی یا توقف فعالیت تعداد زیادی از فعالین صنفی شده است.

مدیرعامل شرکت فالنیک (ایران اچ‌پی) در پاسخ به اینکه چه برنامه‌ای برای تغییر نگرش و نوع بازار دارید، اظهار داشت: با توجه به رفع تحریم‌ها از ابتدای سال میلادی جدید و ورود هرچه بیشتر محصولات جدید با برندهای جدید، نیاز به ارائه خدمات مطلوب در سطح برندهای بین‌المللی هر چه بیشتر احساس خواهد شد.

وی گفت: به همین منظور تمرکز ما در آینده بر روی ارتقای هرچه بیشتر کیفیت خدمات، همچنین گسترش ظرفیت فعلی و توسعه فعالیت‌های خدماتی‌مان به سایر محصولات آی‌تی خواهد بود. ما در آینده نزدیک خدمات متنوعی را به سبد فعلی خدماتمان اضافه خواهیم کرد و برای این منظور در حال بررسی شرکت‌های خدماتی، برای گسترش نمایندگی‌های خود در سراسر کشور هستیم.

بشیرنژاد در خصوص طیف مشتریان و کاربران شرکت فالنیک تصریح کرد: مرکز خدمات ما علاوه بر مصرف‌کنندگان خانگی، به شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز خدمات مخصوصی ارائه می‌کند که از آن جمله می‌توان به ارائه خدمات تعمیرات موردی در محل مشتری و یا عقد قرارداد سرویس و نگهداری تجهیزات ماشین‌های اداری، کامپیوتر و شبکه اشاره کرد. همچنین مرکز خدمات فالنیک با توجه به امکانات در دسترس، نسبت به ارائه خدمات به محصولاتی که فاقد گارانتی هستند نیز مبادرت می‌کند. البته خدمات ما برای دستگاه‌های خارج از گارانتی منحصر به یک برند نیست، بلکه به تمامی برندهای اصلی چاپگر (نظیر اچ‌پی، کنون، سامسونگ، اپسون، برادر، ریکو و…) و تمامی برندهای اصلی تبلت و لپ‌تاپ (نظیر اچ‌پی، لنوو، ایسوس، سامسونگ، اپل، دل، ایسر و…) نیز تعلق می‌گیرد.

بشیرنژاد افزود: ما برای ارتقای سطح رضایت مصرف‌کنندگان نسبت به پشتیبانی تلفنی رایگان، شماره تلفن 8363 را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده‌ایم. همچنین شرکت فالنیک در اقدامی نوین، کارتریج‌های خالی را طی یک فرآیند استاندارد و منطبق با محیط‌زیست و تعویض کلیه قطعات اصلی، بازیافت نموده و به عنوان کارتریج بازیافتی در بسته‌بندی‌های متفاوت به بازار عرضه می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH