بررسی لپ‌تاپ ایسوس K550JX: مشکی و قرمز پوش تایوانی!

Asus-K550J-Review-(17)

حتی اگر از علاقه‌مندان به تکنولوژی هم نباشید، مسلما تا به حال نام ایسوس را شنیده‌اید؛ این کمپانی گرچه در حوزه‌های مختلفی همچون موبایل و تبلت نیز فعالیت دارد، اما همه ایسوس را با لپ‌تاپ‌های خاص و قدرتمندش می‌شناسند. این کمپانی تایوانی لپ‌تاپ‌هایش را در چندین دسته مختلف تولید و راهی بازار می‌کند تا بتواند افراد با سلایق متنوع را به خود جذب کند. از سری G گرفته که خوراک گیمرهاست، تا سری K که معمولا لپ‌تاپ‌های با کیفیت بالا، سخت‌افزار قدرتمند و در عین حال با قیمت مناسب را شامل می‌شود. اکنون فرصتی دست داده تا با یکی از خاص‌ترین لپ‌تاپ‌های این کمپانی آشنا شویم. این مدل که K550J نام دارد با اینکه در سری K قرار گرفته اما برخی از قابلیت‌های اصلی سری G را نیز با خود به همراه دارد. اگر می‌خواهید بدانید که این محصول چه حرف‌هایی برای گفتن دارد، با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

در نگاه اول گمان می‌کنید با یک محصول از سری G و یا همان گیمینگ ایسوس طرف هستید چرا که K550J از لحاظ ظاهری شباهت‌های بسیار زیادی به این رده دوست‌داشتنی دارد. رنگ قالب بدنه مشکی است که با نقش و نگارهایی زیبا و قرمز رنگ زینت یافته است. حتی حروف نقش بسته بر روی کیبورد و اطراف تاچ‌پد نیز به رنگ قرمز درآمده تا شاهد ترکیبی زیبا باشیم.

Asus K550 Review (14)

همچون سایر محصولات این سری، جنس بدنه K550J نیز از پلاستیک است و خبری از فلز نیست! اما این پلاستیک از کیفیت بالایی برخوردار است و از این بابت ایراد چندانی به ایسوس نمی‌توان گرفت. البته بدنه دستگاه مستعد جذب اثر انگشت نیز هست و پس از مدتی کار کردن با آن در جای جای لپ‌تاپ اثر انگشت خود را خواهید دید که مسلما از زیبایی اولیه دستگاه می‌کاهد.

بخش پشتی و بیرونی دستگاه حالتی براق داشته و تا حدی آینه مانند عمل می‌کند و می‌توانید خودتان را در آن ببینید. در مرکز این قسمت نیز لوگوی ایسوس به شما چشمک می‌زند.

Asus K550 Review (7)

در دو طرف بخش پشتی همان نقش و نگارهای قرمز رنگ خودنمایی می‌کنند. البته این بخش نیز همچون بدنه، علاقه عجیبی به جذب اثر انگشت شما دارد و اگر زیادی با لپ‌تاپ خود کشتی بگیرید، رسما با یک محصول کثیف رو به رو خواهید شد!

Asus K550 Review (6)

در بخش درونی شاهد دو قسمت اصلی هستیم. یکی از آنها کیبورد را در خود جای داده و دیگری که کمی بلندتر است، تاچ‌پد و چراغ‌های اعلان وضعیت دستگاه را شامل می‌شود. البته این چراغ‌ها نه در زیر تاچ‌پد قرار گرفته‌اند و نه در زیر بدنه اصلی؛ بلکه در سمت چپ دستگاه جای خوش کرده‌اند. حاشیه‌های اطراف نمایشگر K550J در حد معقولی است و نه آنقدر زیاد است که به آن خرده بگیریم و نه آنقدر کم که به عنوان یک ویژگی خاص در نظر گرفته شود.

Asus K550 Review (2)

در زیر نمایشگر بازهم لوگوی ایسوس جا خوش کرده که این‌بار بر خلاف بخش پشتی به صورت برجسته است. بالای نمایشگر هم میزبان وب‌کم و میکروفون دستگاه است. وزن این پسر خوش ساخت ایسوس 2.5 کیلوگرم است که برای لپ‌تاپی با نمایشگر 15.6 اینچی طبیعی است اما ضخامت 31.7 میلی‌متری آن کمی از سایر محصولات هم رده خود بیشتر به نظر می‌رسد.

Asus K550 Review (5)

کیبورد و تاچ‌پد

بر خلاف برخی مدل‌ها که از کلید‌های طرح لبخند سود می‌برند، ایسوس برای K550J قصه ما از کلیدهای صاف و تختی استفاده کرده است که با فاصله نسبتا مناسب از یکدیگر قرار گرفته‌اند و تایپ با آن‌ها گرچه به پای کلید‌های طرح لبخند نمی‌رسد، اما لذت بخش است. در این کیبورد خبری از نور پس زمینه نیست و همین مسئله موجب شده تا کار با این فرزند ایسوس در نور کم اندکی دشوار باشد.

Asus K550 Review (1)

مطابق معمول برای استفاده از کلیدهای عملکرد می‌بایست دکمه‌های ردیف F را با کلید Fn‌ بفشارید. همانطور که گفتیم بخش درونی از دو قسمت اصلی تشکیل شده که هم سطح نیستند! در واقع کیبورد دستگاه کمی پایین‌تر از بخش دیگر است و همین مسئله موجب شده تا تایپ با این مدل لذت بخش باشد. خود کلیدها نیز خیلی قرص و محکم سر جای خود قرار گرفته‌اند و از این بابت نیز ایرادی به K550J وارد نیست. لازم به ذکر است که کیبورد دستگاه حروف فارسی را نیز بر روی خود جای داده تا دیگر نیازی به خرید برچسب نباشد.

Asus K550 Review (13)

از کیبورد که بگذریم به تاچ‌پد می‌رسیم که درست در زیر آن جای خوش کرده اما در مرکز نیست و کمی به سمت چپ متمایل شده است. عملکرد تاچ‌پد مناسب بوده و حتی نسبت به جذب اثر انگشتان نیز مقاوم است و برخلاف بدنه اصلی دستگاه، نیازی به تمیز کردن مداوم ندارد. کلید‌ها نیز همچون اکثر مدل‌های امروزی در بدنه تاچ‌پد یکپارچه شده‌اند. این تاچ‌پد برخی عملکردهای هوشمند را نیز پشتیبانی می‌کند، به عنوان مثال با کشیدن دو انگشت از بالا به پایین می‌توانید در صفحه اسکرول کنید.

Asus K550 Review (17)

پورت‌ها و اتصالات

لپ‌تاپ را رایانه قابل حمل می‌نامند، در نتیجه می‌بایست مجموعه کاملی از پورت‌ها را شامل شود تا دیگر نیازی به وسایل جانبی برای آن نباشد. خوشبختانه K550J در این مورد سرفرازمان کرد. در سمت چپ پورت HDMI، دو پورت USB 3.0 و جک 3.5 میلی‌متری هدفون جای خوش کرده‌اند که البته از مورد آخر می‌توان برای اتصال میکروفون نیز استفاده کرد.

Asus K550 Review (4)

سمت راست نیز شامل درایو نوری و یک پورت USB 2.0 می‌شود. درست در زیر چراغ‌های اعلانات نیز یک کارت‌خوان قرار گرفته و جایی برای اعتراض باقی نگذاشته است.

Asus K550 Review (8)

نمایشگر

ایسوس K550J با یک نمایشگر 15.6 اینچی Full HD با روکش مات عرضه شده است. نمایشگر دستگاه از کیفیت خوبی برخوردار است و در نگاه از رو به رو همه چیز خیلی خوب به نمایش در می‌آید و غلظت رنگ‌ها نیز در حد مطلوبی است اما اگر کمی سرتان را بچرخانید، تمام رنگ‌ها تغییر خواهند کرد. پس این مدل چندان برای تماشای ویدیو آن‌هم به صورت گروهی مناسب نیست چرا که اگر کسی از زاویه به آن بنگرد، چیز متفاوتی را خواهد دید.

Asus K550J Review

پنل نمایشگر نیز NT است و نسبت به سایر محصولات هم‌رده در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد و با کاهش شفافیت همراه است. البته میزان رفلکس در حد قابل قبولی است و همچون برخی محصولات بازار هنگام تماشای نمایشگر، در و دیوار اتاق را در آن نخواهید دید!

برخی افراد از لپ‌تاپ در مکان‌های باز و در زیر نور آفتاب استفاده می‌کنند و برای همین تصمیم گرفتیم تا نگاهی نیز زیر نور آفتاب به نمایشگر بیندازیم که خوشبختانه در این آزمون نیز محصول تایوانی‌ها با امتیاز بالا قبول شد. لازم به ذکر است که این نمایشگر لمسی نیست.

عملکرد سخت افزار

لپ‌تاپ یک کالای لوکس نیست که ظاهرش اهمیت داشته باشد. پس اکثر افراد (البته به‌جز خانم‌های علاقه‌مند به لپ‌تاپ‌های صورتی!) باطن را به ظاهر ترجیح می‌دهند. ایسوس در این قسمت برای K550J سنگ تمام گذاشته و قید پردازنده‌های کم مصرف را زده و از یک نمونه قدرتمند همچون Core i7 4720HQ بهره گرفته که توانی 47 واتی دارد. پیش‌تر چنین پردازنده قدرتمندی را در محصولات سری گیم دیده بودیم. پردازش‌های گرافیکی نیز بر عهده Nvidia GeForce GTX 950M است و به راحتی می‌توانید برای اجرای بازی‌های روز بازار بر روی آن حساب باز کنید. این مجموعه سخت افزاری قوی، با 8 گیگابایت رم همراه شده و از یک هارد یک ترابایتی بهره‌ می‌برد در نتیجه با اطمینان می‌توان گفت که شما با یک غول به تمام معنا رو به رو هستید.

Asus K550 Review (20)

برای بررسی عملکرد دستگاه از PCMark استفاده کردیم که حاصل کار را در زیر می‌بینید و می‌توانید با برخی از محصولات بازار نیز مقایسه کنید.

در مرحله بعد تصمیم گرفتیم تا سرعت هارد دیسک را با CrystalDiskMark بسنجیم که در تصویر زیر نتیجه به‌دست آمده قابل مشاهده است.

Asus K550 Review (18)

برای سنجش سرعت بوت دستگاه نیز از برنامه محبوب BootRacer استفاده کردیم. در این حالت تمامی برنامه‌های ضروری همچون IDM و مرورگر کروم نیز بر روی دستگاه نصب شده بود. لازم به ذکر است که بر روی این محصول آخرین نسخه ویندوز 8.1 را نصب کرده‌ بودیم.

Asus K550 Review (19)

توانایی اجرای بازی‌ها

وقتی چنین لپ‌تاپ قدرتمندی را در اختیار دارید، پس چندان دور از انتظار نیست که چندین بازی محبوب و گرافیکی را بر روی آن نصب کنید و مشغول بازی شوید. خود بازی‌ها نیز به چند دسته تقسیم می‌شوند و هرشخص علاقه‌ خاص خود را دارد. برای نخستین مرحله به سراغ دو بازی محبوب و فوتبالی FIFA و PES رفتیم و آخرین نسخه آن‌ها را بر روی لپ‌تاپ دلربایمان نصب کردیم و مشغول بازی شدیم. ذکر این نکته که دستگاه در بهترین شرایط ممکن از پس اجرای هر دو بازی برآمد، چندان عجیب هم نبود. جالب است بدانید که حتی دمای دستگاه نیز هنگام اجرای این بازی‌ها چندان بالا نرفت.

Asus K550 Review (16)

سپس سری هم به دنیای بازی‌های اکشن زدیم و به سراغ علاقه‌مندان به سری CoD رفتیم و آخرین نسخه این سری، یعنی Black Ops 3 را نیز بر روی آن نصب کردیم. این بار ظاهرا پردازشگر گرافیکی کمی به خودش آمد و دمای دستگاه افزایش یافت. فن خنک کننده داخلی دستگاه نیز صداهای عجیبی تولید می‌کرد (!) اما آنقدری نبود که آزار دهنده باشد. با قرار دادن تنظیمات بازی بر روی بالاترین حد ممکن پس از گذشت نیم ساعت کمی لگ و تاخیر دیده شد (البته اگر خیلی سخت‌گیری به خرج ندهید، می‌توانید به راحتی با آن بازی کنید) اما اگر تنظیمات بر روی حد نرمال قرار گیرد، مشکلی وجود نخواهد داشت و جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند.

با گذشتن از این دنیای پر هیاهو تصمیم گرفتیم سری هم به بازی‌های ریسینگ بزنیم! برای همین عنوانی چون NFS:Rivals را بر روی آن نصب کردیم. در بالاترین حد ممکن این بازی تا حدود یک ساعتی با شما همراه خواهد بود اما پس از آن دیگر کمی لگ، تاخیرهای زیاد و افت فریم خسته‌تان خواهد کرد. بالاخره لپ‌تاپ است دیگر؛ گاهی دلش می‌خواهد ادای کنسول را درآورد اما نمی‌تواند! با این حساب ایسوس K550J با توجه به قیمت و رده‌ای که در آن قرار گرفته مدلی مناسب برای گیم خواهد بود (البته اگر نخواهید تنظیمات را در بالاترین حالت خود قرار دهید).

سایر قابلیت‌ها

از لحاظ کیفیت و بلندی صدا، این محصول خاص با تکیه بر تکنولوژی Sonic Master صدای رسا و شفافی را ارایه می‌کند و به طور کلی مدلی مناسب برای علاقه‌مندان به تماشای محتوای چند رسانه‌ای است (البته اگر با زاویه دید محدود آن مشکلی نداشته باشید). اسپیکرها نیز از نوع داخلی و استریو هستند.

Asus K550 Review (9)

باتری دستگاه برخلاف برخی محصولات قابل جداشدن بوده و از نوع لیتیوم یونی است. در تست‌های ما و در یک استفاده معمولی می‌توانید حدودا 4 ساعت را با لپ‌تاپ سپری کنید و پس از آن دیگر شارژ به انتها خواهد رسید و صدای دستگاه در می‌آید. همراه با ایسوس K550J درایورهای آن عرضه می‌شود و نیازی نیست که مدام در سایت‌های مختلف به دنبال درایورهای دستگاه باشید! نمی‌دانم چرا ایسوس فکری به حال شارژرهایش نمی‌کند. این مدل نیز همچون اکثر لپ‌تاپ‌های این کمپانی از یک شارژر نسبتا بزرگ بهره می‌برد که مسلما هنگام حمل و نقل دستگاه شما را با مشکل مواجه خواهد کرد. ناگفته نماند که همراه با دستگاه یک ماوس خوب و خوش دست نیز عرضه می‌شود. با همه این قابلیت‌ها پسر مشکی پوش ایسوس فاقد اسکنر اثر انگشت است، البته شاید توقع ما دیگر کمی بالا رفته اما اگر چنین بخشی نیز در این مدل قرار داشت، امنیت دستگاه نیز به طور کامل تامین شده بود.

کلام آخر

به طور کلی ایسوس K550J یک لپ‌تاپ شیک و زیبا با سخت افزار قدرتمند است و می‌توان تا حد زیادی بر روی توانایی آن در اجرای بازی‌ها حساب کرد اما یک لپ‌تاپ گیمینگ نیست، زیرا آنچنان که فکرش را می‌کنید برای گیم بهینه نشده و تنها به سبب سخت افزار قدرتمندش برخی آن‌را گیمینگ به حساب می‌آورند؛ به عنوان مثال کیبوردش فاقد نور پس زمینه و همچنین کلیدهای مکانیکی است و یا نمایشگرش در حد یک محصول گیمینگ نبوده و اسپیکرهایش نیز به قدرتمندی سری N همین کمپانی نیست. با همه این‌ها اگر می‌خواهید یک محصول باکیفیت، خوش ساخت، زیبا، دارای سخت افزار قدرتمند و قیمت مناسب داشته باشید؛ ایسوس K550J یک انتخاب فوق‌العاده برای شما خواهد بود. این مدل هم اکنون با قیمتی در حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان در بازارهای کشور و با گارانتی معیار به فروش می‌رسد.

لبخند

طراحی بسیار زیبا و متفاوت
بدنه پلاستیکی با کیفیت بالا
سخت افزار قدرتمند
اسپیکرهای استریو با تکنولوژی  SonicMaster
پورت‌ها و اتصالات کامل
ارزش خرید بالا

اشک

زاویه دید محدود نمایشگر
بدنه مستعد جذب اثر انگشت
کیبورد بدون نور پس زمینه

48 در مورد “بررسی لپ‌تاپ ایسوس K550JX: مشکی و قرمز پوش تایوانی!”

  1. من همین لپ تاپ را دارم.
    اما از روز اول دوربین لپ تاپ کار نمی کند.
    علت چیه ؟
    اصلا دوربین دارد
    یا دکور است

  2. سلام اقای مسکینی جان،خسته نباشید
    من بازی cod ww2 (اخرین مدل کال اف دیوتی در سال ۲۰۱۷) نصب کردم و دیسک برای شرکت پرنیان بود و روی ps4pro هم اجرا کردمش ولی لپتاپ اصلا کیفیت نداشت و تو ویدئویی که دیدم pc قوی تر بود،، ایا مشکل از دیسک بازی شرکت پرنیان هستش؟؟ یا سیستم کامپیوتر؟ ببخشید میشه بگید کارت گرافیک این لپتاب چنده؟ خیلی ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      بستگی به نوع سیستم داره
      اما یه پی‌سی در رنج قیمتی این لپ‌تاپ عملکرد بهتری داره و این طبیعی هست

  3. با عرض سلام میشه لطف کنید راهنماییم کنید که بین دو لب تاب با مارک هاى ایسوس k550vx corei7 16ddr4 2tb
    وسریهamd x550iu fx9830 16g ddr4 2 tb کدوم برای کإرهای نقشه کشی مناسب تره و کاراییش بهتره البته با این تفاوت که سریه amd قیمت روزش ٣۶۵٠ و k550 شونزده گیگ قیمت روزش ۴٠۵٠ هستش ولی هشت گیگش با ای ام دی تقریبا یه قیمته حالا به نظره شما کدوم رو بگیرم بهتره. ممنون میشم راهنمایی کامل کنید??

  4. به دلیل استفاده از پلاستیک نامرغوب برای بدنه و ضخامت پایین و همچنین طراحی نامناسب مجرای خروجی هوای گرم ، این محصول در دراز مدت تو کار سنگین آسیب میبینه برد اصلیش. یک جورایی این توان از این قالب که زدند براش زیادتره و نمیتونه تحملش کنه.

    ما الان خرابی برد داشتیم ازش

    محصولاتی که config نزدیک به Gaming میزنند براشون و در رده Gaming نیستند بسیار ریسکی هستند چون سایر خصوصیات لپتاب ها رو نمیاند مناسب گیم کار کنند. فقط ظاهر و قدرت رم و گرافیم و نهایتا پردازنده…اما مهمتر از اون ها بحث خنک کنندگی و استحکام بدنه هست

  5. مجتبی هاشمی

    سلام من این سیستم را خریدم و بسیار از آن راضی هستم همچنین سنگین ترین بازی ها را هم با آن اجرا کردم و به مشکلی بر نخوردم البته سعی کنید هنگام بازی های سنگین لپ تاپ را به شارژ بزنید تا با تمام قدرت و بدون نگرانی از تمام شدن شارژ کار بکند.
    تنها عیب هایی که در این دستگاه دیدم نداشتن نور زمینه کیبورد و صفحه براق پشت می باشد که هم لکه می گیرد و هم براحتی خش می افتد.
    در بقیه موارد این لپ تاپ همه چیز تمام است و به قیمتش بسیار می ارزد.

  6. سلام ببخشید دوباره سوال میکنم چون من رشتم نرم افزار برای همون سی پیو خیلی برام مهمه که قوی باشه مثله k550jx توی این قیمت لب تاب بهتری وجود داره ؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      مدل‌هایی که معرفی کردم جز بهترین‌های بازار هستند و تقریبا هرکاری که بخواین می‌تونید با اون‌ها انجام بدین اگه کارتون نیاز به پردازش خیلی سنگینی داره پس باید بودجه رو افزایش بدین

  7. سلام خسته نباشید آقای مسکینی.
    من بین لب تاب Asus k550jx و acer spire F5-573g موندم چون من خیلی باید لب تاب رو جابجا کنم و کار های سنگین هم انجام بدم .با توجه به نظراتی که توی سایتها خوندم میگن ایسوس در برابر کار سنگین زود میسوزه و بدنه ضعیفی داره کیبردش هم جالب نیست .اگه میشه راهنماییم کنید و اگه لب تاب تا قیمت سه میلیون تومن به جز این ها بااین ویژگی میشاسین معرفی کنید

    1. مجتبی مسکینی

      سلام K550jx قدیمی شده و تقریبا نایابه
      این صحبت در رابطه با همه مدل‌ها درست نیست! شاید یکی دو مدل چنین مشکلاتی داشته باشند اما عمومی نیستن و همه لپ‌تاپ‌های ایسوس مشکل ندارن! اتفاقا کیفیت ساخت بالا و کیبورد مناسب جز نقاط قوت لپ‌تاپ‌های رده بالای ایسوس هست
      در این رنج شما می‌تونید K556UR از ایسوس رو بخرید. البته مشخص نکردین که منظورتون از کارهای سنگین چیه چون لپ‌تاپ رو جابه‌جا می‌کنید شاید VivoBook Max X441UV انتخاب بهتری باشه
      می‌تونید به ThinkPad 460 لنوو هم فکر کنید

  8. زنگ زدم به نگین رایانه در اردبیل است گفت بله میتونی عوض کنی بیار ایجا زنگ بزنم به تهران اگه موجود هست عوض میکنم سفارش میکنم .من این لپتاو رفتم به نگین رایانه اون زنگ زد به تهران این لپتاب سفارش کرد
    در کل اینلپتاب خوبی است

  9. سلام میشه راهنماییم کنید اگه کسی داره این مدل رو؟؟؟؟
    میخوام بخرمش اما از باتریش زیاد مطمین نیستم

    1. من همین مدل رو دارم و تنها کیبوردش اذیت میکنه(شب) اما باتریش برای کار های معمولی مناسبه و برای کار های سنگین و گیم باید بذاری توی شارژ بمونه چون زود خالی میشه که اون هم طبیعیه

  10. با سلام من مهندس صنایع هستم وروی این لب تاب نرم افزار های سنگینی مانند متلب ۲۰۱۶ و…را نصب کرده ام. وهیچ مشکلی تابه حال نداشته است
    این لب تاب یک سی پی یو قدرتمند دارد آنقدر قوی که وقتی آنتی ویروس در حال اسکن برنامه هاست فقط ۴درصد قدرت آن صرف اسکن کردن برنامه ها میشود
    خیلی خیلی راضی هستم

  11. باسلام
    میخوام یه لپ تاب بخرم با قیمت نهایتا ۳تومن برای کار با اتوکد و تردی مکس
    ترجیا نور پس زمینه کیبورد و مانیتور مات داشته باشه.امکاناتشم هر چه بالاتر بهتر
    چه مدلی رو پیشنهاد میکنین!؟؟

  12. سلام من میخواهم لپ تاب ایسوسn550jxبخرم که دقیقا همین سخت افزار رو داره و لی کیبورد نورپس زمینه داره مانیتور در چند مدل full HDو در چند مدل ۴Kهستس و مانیتور IPS. داره. میخواستم ببینم همراه این لپ تاب دی و ی دی درایو هاشم هستیانه(بجزز مدل n550jx_A)چون در قسمت اقلام همراه دستگاه نزده دی وی دی درایو داره یا نه

    1. سلام میخواستم بدونم قیمت این لبتاب امروز چنده و اینکه ایا واقعا لبتاب خوبیه چون من بعضی بازی ها با گرفیک میخوام بریزم مشکلی براش اینجاد نمیکنه میتونه روون باشه؟
      اسم بازی ها:watch dogs . Gta v. Counter csgo. Va pes 216
      جواب میده بخوام اینا رو بریزم توش؟

      1. من این لپ تاب رو دارم و تقریبا ده ماهه دارم ازش استفاده میکنم بازی pes 16 و gta v روش نصب کردم و مشکلی پیش نیومد به نظرم خیلی لپ تاب خوبیه

  13. واقعا مقاله ای خوب وکاملی بود
    اگر با کولپد های قوی کار کنیم ممکنه باز تو بازی های سنگین با بالاترین کیفیت لگ بزنه؟

    1. سلام خسته نباشید من ۶ ماه این لپتابو دارم ببخشید میشه بدنه این لپتاب را عوض کرد یعنی بده پلاستیک قرمز پوش ممنون از سایت خوبتون

  14. سلام من این لبتاب رو ۲ ماهی هست دارم
    ولی بعضی اوقات روشن نمیشه باید باتری رو خارج و دوباره بزارم سر جاش تا روشن بشه
    همین مشکل رو بعضی اوقات در شارژ شدن هم داره
    ولی واقعا گرافیکش بالاست
    من حتی بازی CALL OF DUTY BLACK OPS 3 هم توش اجرا کردم
    اگر راه حلی برای درست کردن باتریش دارین بگین لطفا

  15. سلام من یک ماهه این لب تاب و خریدم وقتی خاموش است به صورت تکرار وثانیه شمار بوغ خیلی خیلی ضعیفی میزند دلیل این بوغ چیست مرسی ممنون

    1. سلام. فکر کنم به دلیل صدای بایوس و قطعات داخلی اونه.
      فکر نکنم مشکلی باشه.
      ولی به هرحال یه سوالی از کارشناسای فنی بپرس

    2. طبیعیه دوست عزیز بنده خودم هم این لپ تاب رو دارم و اوایل فک میکردم گوشام مشکل دارن اما بعد متوجه شدم این صدای ضعیف از لپ تابه

  16. سلامی دوباره آقای مسکینی، ببخشید که هی سوال میپرسم :
    میخواستم بپرسم شما خودتون از چه نسخه ای از ویندوز استفاده میکنین؟ و روی این لپ تاپ چه ویندوزی نصب کردین، اورجینال یا کرک شده؟
    با تشکر، قول میدم که آخرین سوالم باشه و بسسسسس!

  17. و یه سوال دیگه که یادم رفت بالا بنویسم اینکه :
    بین دو درایو نوری Super Multi-DVD و DVD-RW چه فرقی وجود داره و کدوم بهتر هستن؟

  18. سلام و خسته نباشید آقای مسکینی؛
    یه دوتا سوال داشتم که ازتون بپرسم :
    1- بین دو مارک ایسر و لنوو (با توجه به هم قیمت بودنشون، کدوم بهترن؟)
    2- برای نصب ویندوز، ویندوز دانلود شده بهتره یا ویندوزهایی که آماده توی بازار هستن؟ (یعنی دانلود کنم بهتره یا اینکه از شرکت های نرم افزاری مثل: پرنیان و گردو و … بخرم ؟ )
    ممنون میشم جوابمو بدین.
    با تشکر ازسایت عالی آی تی رسان

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      هر دو کمپانی جز خوب‌های بازار هستند و نمیشه به صورت کلی اونا رو با هم مقایسه کرد! برای مقایسه بهتره که دو مدل رو مقایسه کنید نه دو برند رو
      اول از همه بهتره که ویندوز قانونی نصب کنید در غیر این صورت ویندوزی که دانلود می‌کنید با اونی که از شرکت‌های نرم افزاری می‌خرین تفاوتی نداره
      Super Multi-DVD هم قابلیت ذخیره روی انواع دیسک‌های مختلف رو داره و بهتر هست
      شاد باشید

  19. سلام آقای مسکینی، من میخوام لپ تاپ لنوو، مدل G5080 با مشخصات زیر رو بخرم :
    CPU : i7 (5500U) 2.7 to 3.0 GHz
    Ram : 8GB
    HDD : 1 Tr
    Graphic : AMD redean 2GB
    با قیمت 2.200 تومان. به نظرتون خوبه؟ کارمم، کار با فتوشاپ و Primere و برنامه های نسبتا سنگینه. به نظرتون خوبه؟ و یه سوال دیگه: آیا راسته که میگن کیبورد لپ تاپ های لنوو، کمی انعطاف پذیر و نرمه و زیاد محکم نیست؟ در کل کیفیت ساختش خوبه و میشه تا 5-6 سال ازش به خوبی استفاده کرد؟
    ببخشید که مطلبم زیاد شد. لطف میکنین اگه جواب بنده رو کامل بدین.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      در رابطه با کیبورد برخی مدل‌ها چنین مشکلی رو دارن اما این قضیه کلی نیست و محدود به چند مدل خاص هست
      به طور کلی لپ‌تاپ مناسبی هست اما می‌تونید در این رنج به سراغ مدلی همچون E531 از لنوو برین که با توجه به کارتون می‌تونه انتخاب بهتری باشه
      شاد باشید

    1. مجتبی مسکینی

      سلامت باشید
      کلیدهایی که صاف و تخت نیستند و مرکز اون‌ها از دو طرفشون پایین‌تره رو به اصطلاح طرح لبخندی می‌گن
      به طور کلی تایپ با این کلیدها خیلی راحت‌تر هست
      شاد باشید

  20. عالی بود
    من می خواستم این لب تاپ رو بگیرم
    اما قیمتش سر به فلک کشید.. چیزی حدو 700 هزار تومان!!!!!!!!!!!!

  21. مشخصات سختافزاریش واقع خوبه و بنظر منم به قیمتش خیلی می ارزه . ظاهرش هم خاصه و فقط یه کمی سنگینه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH