ساخت یک موشک هسته‌ای توسط کره‌شمالی برای هدف گرفتن آمریکا

landscape-1450831365-gettyimages-174508867تحلیل‌گران وب‌سایت 38North اعلام کردند، دانش‌مندان و مهندسان نظامی کره شمالی به تازگی بهبودهای بسیاری در موشک بالستیک قاره‌پیما Musudan این کشور ایجاد کرده‌اند که مهم‌ترین آن طراحی ساده‌تر با بازدهی بیشتر است. تغییرات فیزیکی ایجاد شده در این موشک از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ باعث پیشرفت‌های چشم‌گیری شده، اما این موشک تا سال ۲۰۲۰ آماده بهره برداری نخواهد بود. این موشک یکی از انواع پیشرفته سلاح‌های هسته‌ای است، اما باز هم نمی‌تواند از سامانه دفاع ضد موشکی بگریزد.

اولین مدل این موشک بالستیک قاره پیما، در رژه‌ نظامی در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ رونمایی شد. این موشک احتمالا از روی یکی از موشک‌های بالستیک اتحاد جماهیر شوروی توسعه داده شده که R-27 Zyb نام دارد. این موشک با برد پرتاب ۵۵۹۲ مایل، از لحاظ تئوری به راحتی می‌تواند با مقدار کم و سبکی ماده تسلیحاتی هسته‌ای، ایالات متحده آمریکا را هدف بگیرد.

موشک جدید در رژه امسال کره شمالی که چند وقت پیش برگزار شد، رونمایی شد. بزرگ‌ترین تغییرات این موشک کم کردن پایه‌های آن از سه به دو پایه بود که کره شمالی امیدوار است بتواند به ساده‌تر شدن طراحی و مقاومت بیشتر آن کمک کند. نوک مخروطی این موشک طراحی ساده‌تری دارد و ساخت کلاهک و حمل آن را آسان‌تر کرده است.

این موشک احتمالا بین ۵۰ تا ۶۰ درصد مطمئن عمل می‌کند. از نظر استانداردهای کشور‌های غربی این بسیار بد است. اما با توجه به درصد اطمینان ۳۰ تا ۴۰ درصدی که قبلا وجود داشت، می‌توان تاثیر طراحی جدید کره شمالی را در عملکرد این موشک دید.

موشک Musudan هنوز نواقص و مشکلاتی دارد. سوخت این موشک مایع است و فرآیند سوخت گیری آن به چند ساعت زمان نیاز دارد. به محض پر شدن مخزن سوخت، باید سریعا موشک را شلیک کرد، وگرنه ایجاد وقفه باعث واکنش راکت سوخت و خورده شدن بدنه موشک از دورن خواهد شد و همان طور که گفته شد، با تمام پیشرفت‌هایی که کره شمالی در ساخت این موشک داشته، هنوز می‌توان این موشک را توسط سامانه‌های دفاعی ضد موشک بالستیک مانند THAAD و یا پاتریوت PAC-3 هدف گرفت. مهم‌تر از همه این که تاکنون کره موشک Musudan را آزمایش نکرده است و برای درستی این ادعاها باید تا سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ صبر کنیم.

5 در مورد “ساخت یک موشک هسته‌ای توسط کره‌شمالی برای هدف گرفتن آمریکا”

  1. کره شمالی خیلی تنش میخاره!
    قدرت اول دست امریکاس!یعنی حتی روسیه با اون همه تجهیزات و ادعا در رده دومه!
    خلاصه سرتون رو درد نیارم اگه کره شمالی میخواد به تاریخ بپیونده با امریکا وارد جنگ شه!

  2. اون کره شمالی که شما ذکر کردی، فقط سلاح هسته ای ساخته
    کشورش با اون 4 سال پیش که شما ذکر کردی هیچ فرقی نکرده
    بدبخت تر شدن
    همه چیزشونو دادن که بمب بسازن
    خب ساختن
    حالا که چی
    آیا جامعه جهانی بهشون اجازه میده کشورشونو بسازن ؟

  3. یادم می اید سه چهار یا چهار سال پیش که کلاس چهارم یا پنجم بودم.الان هشتم هستم.اخبار ایران یک گزارشی نشان داد که در ان اولین فروشگاه مثل فروشگاه شهروند یا رفاه ایران در کره شمالی افتتاح شد اولین فروشگاه!رئییس جمهورش انقدر خوشحال بود که داشت می خندید و دست می زد و بطی های نوشابه را با خوشحالی نشان می داد!!!!!!الان همون کره شمالی سلاح هسته ای ساخته!!!فکرش را بکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH