مقایسه دو هم‌وطن؛ گلکسی نوت ۷ در مقابل ال‌جی V20

قطعا مهم‌ترین خبر چند روز گذشته در دنیای فناوری معرفی آیفون‌های جدید بود، اما پیش از رونمایی از نسل جدید آیفون، پرچم‌دار اندرویدی دیگری هم معرفی شد که البته خیلی زود تحت تاثیر کنفرانس اپل به حاشیه رفت. به تازگی ال‌جی از نسل جدید خانواده V خود با نام V20 رونمایی کرد، چندی قبل هم سامسونگ از گلکسی نوت ۷ پرده برداشت و حال در این مطلب قصد داریم با مقایسه این دو شوالیه کره‌ای بپردازیم.

LG-V20-press-images

پیش از شروع باید ذکر کنیم که گرچه اتفاقات پیش آمده برای باتری گلکسی نوت ۷ و انفجارهای آن، همچنین مشکل گیر کردن قلم در برخی دستگاه‌ها باعث دید بدی نسبت به این دستگاه شده، اما از نظر مشخصات و ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری، این گوشی در سطح بهترین‌های بازار است.

طراحی و کیفیت ساخت

lg-v20-drop-test-2-840x473

بر خلاف طراحی و کیفیت ساخت عالی V10 که توجه بسیاری را به خود جلب کرد، ال‌جی تصمیم گرفت تا V20 را از نو طراحی کند و حاصل سعی مجدد ال‌جی یک تلفن فلزی است که مقاومت آلومینیوم آن برابر با فلزی است که در دوچرخه‌های کوهستان و هواپیماها شاهد هستیم. انتخاب فلز در کاهش وزن V20 هم تاثیر داشته و مقاومت این گوشی را در برابر سقوط و شوک‌های مکانیکی نسبت به V10 افزایش داده است.

البته گرچه طراحی V20 به اندازه نسل اول این خانواده جذاب نیست، اما باز هم ظاهری زیبا دارد که حس خوبی را منتقل می‌کند و از ارگونومی مناسبی برخوردار است. بالا و پایین گوشی از نوعی ماده ساخته شده‌اند که پلی کربنات سیلیکون نام دارد، اما سایر قسمت‌های بدنه کاملا از آلومینیوم تولید شده است.

ال‌جی برای این که همچنان بتواند باتری را قابل تعویض نگاه دارد، قید بدنه یک‌پارچه فلزی را زده است. یک کلید در سمت راست بدنه وجود دارد که امکان جدا کردن قاب پشتی و دسترسی به باتری و شیار میکرو SD را به شما می‌دهد. در این بخش باید ال‌جی را برای حفظ باتری قابل تعویض (که ویژگی مثبتی است) و همچنین حفظ ظاهر یک گوشی پریمیوم فلزی ستود.

samsung-galaxy-note-7-aa-autom3otices-ryan-vergara-1-of-23-768x513

و اما گلکسی نوت ۷؛ سامسونگ در این گوشی از طراحی زیبای خود که برای اولین بار با گلکسی S6 دیده شد، استفاده کرده است. بدنه‌ای فلزی که با لایه‌ای از شیشه پوشیده شده و لبه‌‌های خمیده گلکسی S7 Edge را با خود به همراه دارد که زیبایی آن را مضاعف کرده است. ظاهر این گوشی کاملا با ال‌جی V20 متفاوت است و جذابیت خاص خود را دارد، تا جایی که بسیاری آن را زیباترین گوشی هوشمند موجود تا به این تاریخ می‌دانند.

برخلاف V20، باتری گلکسی نوت ۷ غیر قابل تعویض است ولی این گوشی هم از حافظه جانبی میکرو SD پشتیبانی می‌کند. سامسونگ در گلکسی نوت ۷ برای اولین بار ویژگی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را به خانواده نوت آورد، مشخصه‌ای که متاسفانه ال‌جی V20 از آن بی‌بهره است.

lg-v20-vs-samsung-galaxy-note7-quick-look-18-840x560

هر دو گوشی از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردارند، اما با وجود ابعاد مشابه صفحه نمایش، نوت ۷ مقداری کوچک‌تر است که در دست گرفتن آن را راحت‌تر می‌کند. هر دو فبلت به درگاه USB-C، اسپیکر مونو و جک هدفون مجهزند و طبق معمول گلکسی نوت ۷ با قلم S-Pen همراه است که تا به حال در هیچ گوشی دیگری قلمی با چنین کارایی وجود نداشته است. این قلم نسبت به نسل قبل خود بهبودهای فراوانی دارد، مانند دو برابر شدن حساسیت به فشار، مقاومت در برابر آب و فعال بودن زیر آب و از همه مهم‌تر این که مشکلی که در نوت ۵ شاهد بودیم این بار رفع شده و اگر قلم را برعکس در گوشی قرار دهید گیر نمی‌کند،‌ اما به تازگی خبرهایی مبنی بر از کار افتادن مکانیزم فنری قلم هنگام فشار آوردن به پشت آن برای خروج از گوشی منتشر شده که در نهایت منجر به گیر کردن قلم در گوشی می‌شود. این قلم ویژگی‌های نرم افزاری جدیدی هم دارد، مانند بزرگ‌نمایی محتوای صفحه نمایش، ترجمه سریع متن‌ها و عکس‌ها و ساخت فایل‌های GIF از ویدیوها و به اشتراک گذاری آن‌ها.

مشخصات سخت افزاری

samsung-galaxy-note-7-aa-autom3otices-ryan-vergara-4-of-23-768x513

هر دو گوشی در بخش طراحی و ظاهر توانستند عنوان زیبا و خوش ساخت را دریافت کنند. اما از لحاظ مشخصات سخت افزاری هم این دو گوشی تشابهات بسیاری دارند.

ال‌جی V20 و گلکسی نوت ۷ هر دو به صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD مجهزند، اما ال‌جی در پرچم‌دار خود از پنل IPS LCD از نوع کوانتوم استفاده کرده که رنگ‌ها را واضح و مشکی را عمیق نشان می‌دهد و سامسونگ هم از پنل‌های مشهور سوپر AMOLED خود بهره گرفته است.

lg-v20-vs-samsung-galaxy-note7-quick-look-4-840x560

V20 مجهز به صفحه نمایش ثانویه است که می‌تواند تاریخ، زمان، میزان باتری، نوتیفیکیشن‌ها و اپ‌ها را به صورت میان‌بر در زمان خاموش بودن نمایشگر اصلی نمایش دهد و هنگامی هم که صفحه نمایش اصلی روشن است، از این صفحه نمایش کوچک برای استفاده از میان‌برها و اپ‌هایی که بیشتر استفاده شده‌اند، بهره بگیرد. این صفحه نمایش ثانویه نسبت به آن چه در V10 شاهد بودیم شفاف‌تر و واضح‌تر است که همین نکته آن را کاربردی‌تر کرده است.

در مقابل نوت ۷ از صفحه نمایش دوم بی‌بهره است و حتی شاید نیازی هم به آن نداشته باشد. این گوشی به قابلیت نرم افزاری صفحه نمایش همیشه روشن مجهز است که می‌تواند بسیاری از کارهای صفحه نمایش دوم V20 را انجام دهد. در صفحه نمایش همیشه روشن نوت ۷ هنگامی که گوشی در حالت استندبای است، می‌توانید زمان، تاریخ، میزان باتری و نوتیفیکیشن‌های نخوانده را ببینید. به علاوه این صفحه نمایش از فناوری سوپر AMOLED سامسونگ بهره می‌برد که از صفحه نمایش ثانویه V20 شفاف‌تر است. در واقع صفحه نمایش دوم پرچم‌دار ال‌جی نور بسیار زیادی منتشر می‌کند.

هر دو گوشی مجهز به پردازنده اسنپ دراگون ۸۲۰ هستند که البته نوت ۷ نسخه‌ای با چیپ اگزینوس ۸۸۹۰ هم دارد. میزان رم هر دو فبلت ۴ گیگابایت و حافظه داخلی آن‌ها ۶۴ گیگابایت است و هر دو مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت و پشتیبانی از میکرو SD هستند.

lg-v20-vs-samsung-galaxy-note7-quick-look-17-768x512

البته این شباهت‌ها جای تعجب ندارد، زیرا امروزه تقریبا تمامی پرچم‌داران از سخت افزار مشابهی برخوردارند، بنابراین عملکرد آن‌ها نباید چندان تفاوتی داشته باشد و تفاوت اصلی در ظاهر و امکانات نرم افزاری است.

اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ال‌جی V20 که مانور تبلیغاتی زیادی هم روی آن انجام شد، فناوری Quad DAC است که به طور جداگانه در این مطلب به آن پرداخته‌ایم. آن طور که ال‌جی می‌گوید قرار است این فناوری کیفیت صدای بسیار بالایی را هنگام استفاده از هدفون ارایه دهد.

دوربین

lg-v20-vs-samsung-galaxy-note7-quick-look-2-840x560

دوربین گوشی‌های هوشمند همیشه یکی از جذا‌ب‌ترین و پر کاربردترین بخش‌های آن‌هاست. در قسمت پشتی ال‌جی V20 دوربین اصلی قرار دارد که مانند G5 از دو لنز بهره می‌برد، لنز اصلی ۱۶ مگاپیکسلی است و لنز دوم ۸ مگاپیکسلی که برای ثبت تصاویر با زاویه عریض‌تر استفاده می‌شود. در بخش تنظیمات دستی دوربین V20، مشابه V10 است، با این تفاوت که رابط کاربری دوربین بهبود یافته و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است، مانند فوکوس درونی که کار فوکوس در عکاسی را ساده‌تر و دوربین‌ V20 را در این زمینه کاربردی‌تر کرده است. دوربین سلفی این گوشی ۵ مگاپیکسل است ولی بر خلاف V10 که دوربین سلفی دوگانه داشت، این بار فقط از یک سنسور در دوربین سلفی استفاده شده است.

گلکسی نوت ۷ از همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که در خانواده گلکسی S7 استفاده شده است و به شکاف دیافراگم f/1.7 و فناوری پیکسل‌های دوگانه مجهز است که در نهایت منجر به ثبت عکس‌های بهتر و فوکوس سریع‌تر و دقیق‌تر می‌شود. دروبین سلفی گلکسی نوت ۷ هم مجهز به سنسور ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 است. سامسونگ رابط کاربری دوربین این گوشی را از نو طراحی کرده و حالا استفاده از اپ دوربین نوت ۷ ساده‌تر و بهتر است، به خصوص هنگام کار با یک دست.

نمونه عکس‌های ثبت شده با دو گوشی را می‌توانیید در آلبوم‌های زیر ببینید:

تصاویر ثبت شده با ال‌جی V20

تصاویر ثبت شده با گلکسی نوت ۷

نرم افزار

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این بخش باید ذکر کنیم، این است که ال‌جی V20 اولین گوشی هوشمندی است که به طور پیش‌فرض با اندروید نوقا ۷.۰ عرضه شده است، حتی زودتر از خانواده نکسوس‌های ۲۰۱۶ گوگل (که احتمالا به خانواده پیکسل تغییر نام دهند). بنابراین V20 زودتر از سایر گوشی‌ها از ویژگی‌های جدید اندروید نوقا بهره می‌برد،‌ ویژگی‌هایی مانند پاسخ مستقیم به نوتیفیکیشن‌ها، منوی نوتیفیکیشن قابل شخصی سازی، مولتی ویندو، جابجایی سریع بین اپلیکیشن‌ها و Doze که باعث عمر بیشتر باتری در اندروید نوقا نسبت به نسخه‌های قبل اندروید می‌شود.

ال‌جی در این گوشی نسخه جدید رابط کاربری خود با نام +LG UX 5 استفاده کرده که تفاوت‌هایی با UX 5.0 عرضه شده در G5 دارد، ولی همچنان ظاهر کارتونی خود را حفظ کرده که به نظر برای هم‌خوانی بیشتر با اندروید نوقا احتیاج به آپدیت‌های بیشتری دارد.

lg-v20-drop-test-11-840x473

اما نوت ۷ مانند سایر پرچم‌داران اندرویدی امسال از اندروید مارشملو ۶.۰ بهره می‌برد که به نسخه جدید تاچ ویز مجهز است. سامسونگ رابط کاربری نوت ۷ را دچار تحولات بسیاری کرده که شاید در نگاه اول خیلی به چشم نیایند، اما اگر دقیق‌تر روارد جزئیات شویم، می‌بینیم که این رابط زیباتر از قبل شده و نسبت به آن چه در گلکسی S7 وجود دارد تکامل یافته. این رابط کاربری که در فضای وب از آن با نام Grace UX هم یاد شده واقعا تجربه کاربری لذت بخشی را به ارمغان می‌آورد. همچنین سامسونگ در نوت ۷ تعداد اپلیکیشن‌هایی که به طور پیش‌فرض روی گوشی نصب هستند را هم کاهش داده است.

samsung-galaxy-note-7-aa-autom3otices-ryan-vergara-16-of-23-840x561

نتیجه گیری

ال‌جی با معرفی V20 سعی کرده تا هر چه در توان داشته برای رقابت با سایر پرچم‌داران عرضه کند. این گوشی در مقابل رقیبان، به خصوص هم‌وطن خود، گلکسی نوت ۷ (که توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود) تمام قد ایستاده است. با توجه به این که هر کدام از این دو گوشی در عین شباهت‌های سخت افزاری، ویژگی‌های متفاوت و برتری‌هایی نسبت به هم دارند، تصمیم گرفتیم تا انتخاب بهترین را به خود شما بسپاریم.

[totalpoll id=”138673″]

22 در مورد “مقایسه دو هم‌وطن؛ گلکسی نوت ۷ در مقابل ال‌جی V20”

  1. من شرط میبندم مهندسی که نوت ۷ رو طراحی کرده داعشی بوده یا اصلا زرتسونگ برای داعش این مدلو طراحی کرده /جدا از شوخی سامسونگ به قول مدیر عامل شیامی داره حق مشتری رو با محصولات گرون میخوره

  2. واقعا متاسفم به جای اینکه هر کس نظراتشو بگه به همدیگه توهین میکنیم دوستان عزیز یه گوشی از یه برند خریدین سهام شرکت رو که نخریدین که اینطور درگیر میشین مطمئن باشید کسی که ازگوشی سر درمیاره بدون تعصب نظرشو میگه حتی اگه چند میلیون داده باشه یه گوشی خریده باشه

    1. آره تو راست میگی. سامسونگ البغدادی خوبه که با بمب گذاری های اخیرش قراره یکی از رهبران رده بالای داعش بشه!ً??? والا! دهن منو وا میکنه ها!

      1. باطری این سری مشکل داشت.ولی چ نسل های قبل چ بعدی هیچ جوره نمیتونین ایراد بگیرین ازش.هیچ امکانات بدرد بخور نداره الجی
        در ضمن دهنتو وا نکن بو بر نداره اینجارو

        1. خب منطقیه و شما راست میگی و تو نسل های قبلی هم همین بوده! و مردم دیگه عادت به ترکیدن سامسونگ دارن و دیگه متعجب نمیشن! در ضمن دوست عزیز خصلت خودتو به من نسبت نده. مرسی اه!

  3. نظر سنجی اخر بررسی را باید اینگونه می نوشتید:
    به نظر شما انسان در کنار کدام یک امنیت بیشتری دارد؟!

    1. هاهاهاهاهاها… دقیقا همین طوره! و پاسخ کاملاً مشخصه. آدم در کنار ال جی V20 نه تنها نسبت به نوت ۷ احساس امنیت بیشتری میکنه بلکه در کنار ظاهر شیک و منحصربه‌فردش، میتونه از کلی امکانات نرم افزاری جالب در رابط کاربری استفاده کنه. علاوه بر این، جزو اولین نفراتی باشه که از اندروید ۷ نوقا استفاده میکنه چون V20 اولین تلفن هوشمندی هستش که با اندروید نوقا به بازار عرضه میشه.
      دیگه اصلا با این گاف هایی که سامسونگ داره هر بار تو گوشی ها و فبلت هاش میده داره گور خودشو میکنه و مشتری ها رو نسبت به برندش بی اعتماد میکنه. من یکیش. که دیگه حاضر نیستم طرف سامسونگ هم برم. یه بمب درست کرده داده دست مردم. که معلوم نیست کی و کجا میخاد منفجر شه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حالا هی بگه بیاد غلط کردک باتریش خرابه و بیاید پس بدید گوشی نو بدم یا بدتر اینکه گوشی های قدیمی ام رو بیاید بخرید! قایده که نداره هیچ، بدتر هم هست.! شاید جبران ضرر بکنه اما اعتبار قبلیش رو هرگز به دست نمیاره!

  4. من ااجی v20بیادمیخرم
    چون واقعا الجی تواین چن سال توهرگوشی که بیرون داده چیزای جدیدوکارآمدی بوده
    ولی سامسونگ اصلا جذابیت نداره
    همه گوشیاشم شکل هم شده
    که اصلا شما گوشی های این چن سال الجی روببینید اینطورنیست
    هرمدلی طراحی خاص وجدیدیه

        1. اگه نوت هفت زیبا ترین گوشی باشه باید فاتحه گوشیا دیگه رو خوند
          کجا گفته زیباترین گوشیه؟

        2. تا اونجایی که من میدونم نوت ۷ بعنوان سریعترین گوشی منفجر شونده انتخاب شده :-))
          کلا سامسونگ کیفیت ساخت پایینی داره ، صد رحمت به گوشی های چینی !

      1. اگه طراحی ال جی آشغال بود تو همه جشنواره های بزرگ فناوری اروپا و امریکا و کل دنیا به خاطر طراحی برتر محصولاتش ، چه موبایل و چه لوازم خونگی و صوتی-تصویری برنده عنوان طراحی برتر نمیشد و جایزه نمیگرفت. محصولات جدید ال جی همگی با مطابق با سبک جدید طراحی مدرن و مینیمالیست داره پیش میره و اینو توی محصولات همه بخش ها داره پیاده میکنه. و همیشه از بهترین و نام آورترین طراحای دنیا در طراحی محصولات خودش استفاده میکنه تا بهترین ها رو به دست مشتری برسونه. اتفاقا نه تنها طراحی ها آشغال نیست بلکه خیلی هم شیک و به روزه و نسبت به طراحی های قبلی خیلی بهتر شده و مهم اینه که با وجود پیروی از یه سبک طراحی اما تفاوت در ظاهر رو تو همه خانواده محصولات کاملا حس میکنی.

    1. چی سری نوت سامسونگ از V20 بهتره؟ طراحی تکراری؟ سخت افزار معیوب؟ باتری به درد نخور؟ دقیقا چیش؟ اگه خوب بود که اشک همه رو در نمی اورد و خود سامسونگ به غلط کردم نمی افتاد. بدون تست و آزمایش گوشی اما با کلی تبلیغات محصول رو دادن بیرون که با جون ادما بازی کنن. من شاید تا حالا به این برند کمی اطمینان داشتم اما الان دیگه با این حرکت نایانه و غیرحرفه ای شون دیگه بهشون اعتماد نمیکنم و محصولی رو با این برند عرضه بشه نمیخرم. چون فقط جذب بازار براشون مهمه نه رضایت مشتری!!!!! اما در عوض الان ال‌جی V20 باتری قابل تعویض داره. که با یه قیمت کم حتی اگه باتریت خوب نباشه میتونی عوضش کنی و با یه باتری یدک همیشه شارژ بودن گوشیت رو تضمین کنی. حداقلش اینه که گوشیت منفجر نمیشه.

      1. کمتر جوک بگو.یه قلم نوت می ارزه به گوشی الجی.هیچ چیز بدرد بخوری نداره این الجی.کاملا متعصبانه داری نظر میدی

  5. سلام
    آقای جلالی !!! آقای جلالی هنوز نوت ۷ رو تحویل ندادی ! ای تی رسان رو منفجر میکنیاااا 🙂

    جدا از شوخی اگر LG V20 باتری بزرگتری داشت بهتر بود . باتری خیلی ضعیفی داره !!!!!! خیلی .

    رابط کاربری خوبی نداره .

    1. سلام بر شما….شاید درست نباشه بگم اما گوشی خود بنده الجی هستش و نوت ۷ ندارم، تو این مطلب هم سعی شده بدون تعصب ترجمه و یا اضافه بر اون چیزی بنویسیم……نوت ۷ هم اگر مشکل باتریش رو کنار بذاریم از نظر مشخصات و امکانات در سطح بالایی قرار داره….اما خوب هیچ کس دلش نمیخواد خودش و خونه زندگیش منفجر بشه ?

    2. رابط کاربری UX 5.0+ در V20 ال جی که نسخه پیشرفته و بهبود یافته از UX 5.0 قبلی که در G5 معرفی شد هستش امکانات نرم‌افزاری خیلی خوبی داره و علاوه بر ظاهر ساده و مدرنش طوری طراحی شده که دسترسی به همه بخش های پرکاربرد رو خیلی راحت و با کمترین کلیک میسر میکنه. باتریش هم در حد خودش خوبه. چون هم پردازنده اش کم مصرفه هم نمایشگرش از نوع کوانتوم IPS هستش که با وجود روشنایی بیشتری که نسبت به V10 داره اما مصرفش کمتره و انرژی باتری رو کمتر هدر میده. در ضمن، نمایشگر دومی که مثل V10 بالای V20 تعبیه شده خودش کلی کاربردیه که باعث میشه همه نوتیفیکیشن ها خیلی راحت قابل مشاهده باشن و نیاز نباشه که مدام به گوشی سر زد و چیزی رو چک کرد. این خودش یعنی مصرف کمتر انرژی برای باز کردن قفل و رفتن به صفحه نمایش اصلی و چک کردن اعلان ها. از روی اعداد و ارقام نمیشه قضاوت کرد . صرفا خوندن یه عدد نشون نمیده که باتری قویه یا ضعیف. باید دید که امکانات نرم افزاری و سخت افزاری چطوری طراحی شدند که میتونن تو عمر باتری تاثیرگذار باشن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH