اپل و اندروید بیش‌ترین سهم از بازار اسمارت فون‌های ایالات متحده را در اختیار دارند

بازار تلفن‌های همراه ایالات متحده همواره مورد توجه تولیدکنندگان این صنعت قرار گرفته است. تاکنون کمپانی‌های بزرگ مانند سامسونگ و اپل بیش‌ترین سهم را در این بازار داشته‌اند و انگار این روند کماکان ادامه خواهد یافت. زیرا آمار جدید نشان می‌دهد که اپل و اندروید بیش‌ترین سهم از بازار ایالات متحده را در اختیار دارند.

گزارش جدیدی در این‌ زمینه منتشر شده که نشان می‌دهد اپل توانسته با تصاحب ۴۴.۶ درصد از بازار تلفن‌های همراه این کشور رتبه نخست را کسب کند. این درحالی است که در گزارش قبلی که در ماه اکتبر سال پیش منتشر شده بود سهم اپل از این بازار ۴۴.۳ درصد بود که افزایش ۲.۳ درصدی را نشان می‌دهد. رتبه بعدی متعلق به رقیب سنتی اپل یعنی سامسونگ است که با کاهش ۲ درصدی سهمش توانسته ۲۸ درصد از بازار را از آن خود کند. بعد از این دو غول تکنولوژی نیز به ترتیب ال‌جی، موتورولا و اچ‌تی‌سی قرار دارند که توانسته‌اند به ترتیب ۱۰.۳، ۴.۳ و ۲.۳ از بازار را در اختیار خود قرار دهند. در بین این سه کمپانی فقط اوضاع ال‌جی با افزایش ۰.۷ درصدی بهبود یافته و موتورولا و اچ‌تی‌سی هرکدام با کاهش ۰.۳ و ۰.۴ درصدی مواجه شدند.

اما اوضاع درباره سیستم عامل‌های تلفن همراه جور دیگری است و اندروید با وجود کاهش ۲ درصدی سهمش از بازار سیستم عاملها توانسته ۵۵.۳ درصد آن را تصاحب کند. ios اپل نیز با افزایش ۲.۳ درصدی سهمش به رقم ۴۴.۶ درصد رسیده و در رتبه دوم قرار دارد. در ادامه نیز مایکروسافت با ۱.۶ و بلک بری با ۰.۶ درصد سهم بازار در رتبه‌های بعدی جای دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH