5 دلیل برای اینکه وان‌ پلاس 5 را بخریم

وان‌پلاس شرکتی تازه‌کار است که وارد دنیای پرهیاهوی اسمارت‌فون‌ها شده. اما رویه کار این کمپانی با دیگر هم‌وطن‌‌هایش (از همان اول) فرق می‌کرد. دیگر رقیبان خواستار این بودند که دیوایس‌شان را در چین یا آخرسر در هند عرضه کنند و از عرضه جهانی آن یک‌جورایی می‌ترسیدند. اما این برند به بازارهای سراسر جهان روی خوش نشان داد و با روش‌های تازه به فروش دستگاه‌های خودش پرداخت. پرچمدار 2017 این شرکت وان‌پلاس 5 نام دارد. در این نوبت قرار است که جلوی چشمان شما٬ 5 دلیل لیست کنیم تا این گوشی دوست‌داشتنی را خریداری نمایید. اگر می‌خواهید با این موبایل بیش‌تر آشنا شوید٬ پس با ما همراه باشید…


1- سخت‌افزار: سرعت بیش‌تر

اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس به داشتن سرعت بالا مشهور هستند. وقتی آیکون سنگین‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را لمس می‌کنید٬ وان‌پلاس 5 به سرعت آن‌ها را باز می‌کند و شما هیچ تعللی در کار او نمی‌بینید. امسال کمپانی مذکور پرچمدارش را با 8 گیگابایت رم روانه بازارها کرده است. این یعنی بالاترین مقداری که روی یک موبایل قرار گرفته است و قدرتی خارق‌العاده به آن می‌بخشد. البته برای دسترسی به این میزان باید نسخه 128 گیگابایتی را خریداری کنید؛ این یعنی شما فضای زیادی را در این اسمارت‌فون بی‌نظیر خواهید داشت. پس هرچه‌قدر که می‌توانید٬ اپ و گیم بریزید و یقین داشته باشید که وان‌پلاس 5 هیچ لگی از خود نشان نمی‌دهد.

چیپست این دیوایس هم دست‌رنج شرکت کوآلکام مدل اسنپدراگون 835 است. همچنین باید بگوییم که این دستگاه (در پنچمارک آنتوتو) بالاترین امتیاز را دریافت کرده است و بالاتر از رقیبان پرادعا قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که سیستم‌عامل این گوشی اندروید نگارش 7.1.1 بوده و با رابط کاربری اکسیژن او‌اس همراه گشته است. از قلم نیافتد که همین UI تاثیر زیادی در عملکرد وان‌پلاس 5 در نقاط و وضعیت‌های مختلف داشته است. ضمنا حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 بوده و رم هم از نوع LPDDR4X است. اگر با این اصطلاح‌ها آشنا باشید٬ درنتیجه در می‌یابید که کمپانی وان‌پلاس بهترین‌ها را در این دیوایس گنجانده است و از برترین قطعات استفاده نموده. پس تعجبی ندارد که وقتی همه این‌ها در یک مجموعه واحد دور هم جمع شوند٬ تشکیل قدرتمندترین اسمارت‌فون حال‌ حاضر دنیا را بدهند.


2- دوربین: دوچشمی آشنا

همان‌طور که شاید بدانید٬ دو دوربین وان‌پلاس 5 دقیقا در همان‌ مکان آی‌فون 7 پلاس قرار گرفته و کارکردی شبیه آن دارند. اما این دوربین‌ها برخلاف پرچمدار آیفون تنها کمی از بدنه بیرون زده‌اند. یکی از این دوربین‌ها رزولوشن 16 مگاپیکسل و دیگری 20 مگاپیکسل دارد و از نوع تله‌فوتو است. گشادگی دیافراگم آن‌ها به ترتیب f/1.7 و f/2.6 است. این یعنی که وان‌پلاس 5 تصاویر بسیار پرنور و شفافی می‌گیرد و چیزی از بهترین‌های بازار کم ندارد. قسمتی در رابط کاربری اپلیکیشن دوربین با نام پرتره وجود دارد که هرکاربری از آن خوشش می‌آید. این قابلیت که در آی‌فون غول‌پیکر 2016 قرار داشت٬‌ حالا به این موبایل چینی‌تبار آمده و عملکردی بسیار خوب دارد.

همچنین این دوربین 16 مگاپیکسلی به لرزشگیر دیجیتالی تصویر مجهز شده و عملکرد آن قابل قبول است. ناگفته نماند که این دوربین‌ها قادر به ضبط ویدیوهای با کیفیت 4K و با نرخ 30 فریم‌برثانیه هستند. درضمن به‌ کارگیری تکنولوژی «پیکسل‌های دوگانه» در وان‌پلاس 5 سبب شده تا کیفیت عکس‌ها درحد و اندازه رقیبان قدر و قلدر باشد.

رزولوشن دوربین سلفی 16 مگاپیکسل یا گشادگی دیافراگم f/2.0 است. پس از همین الان باید منتظر سلفی‌های فوق‌العاده‌ای باشید که با این دستگاه خواهید گرفت. دوربین سلفی هم قادر به ضبط ویدیوهای با رزولوشن فول اچ‌دی با نرخ 30 فریم‌برثانیه است. از قلم نیافتد که تمام لنزها ساحته شرکت پرآوازه سونی هستند و همان‌طور که خودتان می‌دانید٬ کیفیتی مثال‌زدنی دارند.


3- باتری: بهتر از همیشه

همیشه طول عمر باتری‌های محصولات وان‌پلاس زبان‌زد خاص و عام بوده و اگر نگاهی به معتبرترین سایت‌های دنیا بیندازید٬ درمی‌یابید که این دیوایس‌ها از نظر عمر باتری امتیاز بالایی دریافت می‌کنند. باتری این مدل 3300 میلی‌آمپر ساعت بوده و از نوع لیتیوم‌ پلیمری است. بخشی از کم‌مصرف‌ بودن 5 به صفحه‌نمایش فول اچ‌دی‌اش برمی‌گردد و همان‌طور که واقفید٬ هرچه رزولوشن پایین‌تر باشد٬ مصرف باتری هم پایین‌تر است. اما بخش دیگری هم به رابط کاربری ساده و سبک این اسمارت‌فون مربوط می‌شود.

اکسیژن او‌اس شباهت بسیاری با اندروید خالص دارد و فقط به آن چند گزینه در بخش تنظیمات دستگاه اضافه شده است. پردازنده دستگاه نیز در طول عمر باتری تاثیر بسزایی دارد. اما چیزی که این موبایل را از بسیاری از رقیبان قدرتمند متمایز می‌کند٬ فن‌آوری Dash Charge این محصول است. اگر با وان‌پلاس 5 در هنگام شارژ کار نکنید٬ کم‌و‌بیش تنها درعرض 60 دقیقه کاملا شارژ می‌شود. این تکنولوژی همان «شارژ سریع» کوآلکام بوده که خود شرکت وان‌پلاس در آن تغییراتی ایجاد و بعد نامش را نیز انحصاری کرده است. درواقع این پرسرعت‌ترین فن‌آوری برای شارژ شدن باتری است. اگر همه این‌ها را باهم جمع ببندیم٬ درمی‌یابیم که وان‌پلاس یکی از بهترین اسمارت‌فون‌ها در زمره طول عمر باتری هست.


4- صفحه‌نمایش: پیکسل به پیکسل

وان‌پلاس برای این محصول از یک پنل امولد استفاده کرده که فکر نکنیم٬ چیزی کمتر از نمایشگر پرچمداران سامسونگ داشته باشد. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم٬ رزولوشن این دیسپلی فول اچ‌دی بوده و اندازه آن 5.5 اینچ است. همین کیفیت سبب می‌شود که عمر باتری افزایش یابد و دراصل چشم انسان بیش‌تر از این حجم پیکسل (حدود 400 پیکسل درهراینچ) را نمی‌بیند. اگر شما مایل هستید که رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش اغراق‌آمیز نباشند و به‌صورت واقعی نمایش داده شوند٬ پس باید خوش‌حال باشید. چراکه وان‌پلاس 5 به شما این امکان را می‌دهد تا رنگ‌ها را (براساس سیلقه خود) تنظیم کنید.


5- امکانات جانبی و ارتباطاتهمکاری بیشتر

وان‌پلاس 5

وان‌پلاس 5 هم یکی از محصولاتی‌ است که به بلوتوث نسخه 5 مجهز شده و این سبب می‌شود که بتوان 2 دستگاه مختلف را به این گوشی وصل کرد. همین‌طور برد بیش‌تر هم٬ جز مزیت‌های این نگارش است. این هندست به حس‌گر اثرانگشت مجهز است که بلافاصله قفل گوشی را باز می‌کند و در واقع زمان باز شدن قفل گوشی شما در حدود 0.2 ثانیه است! ناگفته نماند که این مدل از یو‌اس‌بی نوع C ورژن دوم بهره‌مند است و به آنی اطلاعات را منتقل می‌کند. وان‌پلاس 5 این قابلیت را دارد که از 2 سیم‌کارت به‌طور همزمان پشتیبانی کند. دکمه لغزنده هم یکی از ویژگی‌های دوست‌ داشتنی محصولات این شرکت است. با استفاده از این کوچولو قادر هستید که بدون رفتن به نوار اعلان‌ها گوشی را سایلنت کنید٬ قابلیت «مزاحم نشوید» را فعال کنید یا همه صوت‌ها را روشن بنمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH