اکسپریا XZ1 کامپکت رسما معرفی شد؛ هیولای کوچک!

سونی دقایقی پیش از چند مدل اسمارت‌فون جدید از خانواده XZ رونمایی کرد، یکی از این مدل‌ها اکسپریا XZ1 کامپکت است که یک اسمارت‌فون قدرتمند اما کوچک محسوب می‌شود که می‌تواند نیاز کاربران اندرویدی که دوست ندارند از پرچم‌داران غول پیکر استفاده کنند را به خوبی برآورده کند.

سونی اکسپریا XZ1 کامپکت را می‌توان نماد بازگشت اسمارت‌فون‌های جمع و جور (کامپکت) به جمع پرچم داران دانست. این هندست از نمایشگری 4.6 اینچی استفاده می‌کند و ابعاد آن 129 در 64 در 9.3 میلی متر است و وزن آن به 140 گرم می‌رسد.

سونی اکسپریا XZ1 کامپکت به‌صورت کامل یک نسخه کوچک‌تر از اکسپریا XZ1 محسوب می‌شود. این اسمارت‌فون در نوع چیپ‌ست، میزان رم، سیستم صوتی و تصویربرداری و حتی ظرفیت باتری با اکسپریا XZ1 مشابه است. با این حال تفاوت‌هایی را نیز در این هندست می‌توانیم مشاهده کنیم که از جمله آن‌ها استفاده از متریال پلاستیکی به جای فلز است. خوشبختانه گواهی‌های مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز در این هندست هم‌چون نسخه استاندارد IP65/68 هستند. در بخش رنگ‌های موجود نیز تفاوت‌هایی را مشاهده می کنیم، اکسپریا XZ1 کامپکت در رنگ‌های مشکی، آبی هورایزون، نقره ای برفی و صورتی Twilight عرضه خواهد شد.

صفحه نمایش مورد استفاده در اکسپریا XZ1 کامپکت، 4.6 اینچی است که وضوح آن به 1280 در 720 پیکسل می‌رسد. از جمله دیگر تفاوت‌های میان این هندست با اکسپریا XZ1 می‌توان به استفاده از پورت USB نسخه 2 اشاره کرد. از دیگر امکانات ارتباطی این هندست می‌توان به LTE Cat16، بلوتوث نسخه 5 و NFC اشاره داشت.

در بخش دوربین این اسمارت‌فون می‌توانیم یک سنسور 19 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.3 اینچ از نوع Exmor RS را مشاهده کنیم که با نسخه استاندارد مشابه است. دوربین سلفی اکسپریا XZ1 کامپکت را نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی 1/4 اینچ ExmorRS تشکیل می‌دهد که توانایی ثبت تصاویر به‌صورت فوق عریض و با گستره 129 درجه را داراست.

از آن‌جایی که تاریخ عرضه اکسپریا XZ1، هفدهم سپتامبر عنوان شده است. انتظار می رود نسخه کامپکت چند هفته پس از آن به‌صورت رسمی روانه بازار شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH