بهبود و توسعه Apple Maps با استفاده از داده‌های جدید

در ماه سپتامبر سال 2012، برنامه اپل مپس اجرا شد و در سیستم‌عامل iOS جایگزین گوگل مپس گردید. اما این برنامه اصلا شروع و آغاز خوبی نداشت. مناظر و مناطق جابجا شده بودند، اسم خیابان‌ها و شهرها اشتباه نوشته شده بود، کشورها کلا جابجا شده بودند و بعضی وجود نداشتند و در استرالیا پس‌ از آنکه چند موتورسوار را به سمت بوته و جنگل‌های خطرناک این کشور کشانده بود، این برنامه مرگ‌بار شناخته شد. اپل مپس در ابتدا به‌اندازه‌ای ضعیف ظاهر شد که مدیر و رئیس این شرکت مجبور به عذرخواهی شد و از کاربران محصولات خود خواست که از برنامه گوگل مپس یا برنامه‌های مشابه دیگر برای نقشه خود استفاده کنند.

حتی بعد از بهبود نیز این برنامه به‌اندازه گوگل مپس کاربردی نیست. بنابراین شرکت تصمیم گرفت، برنامه را بازسازی کند. اپل می‌گوید که این برنامه دیگر بر پایه داده‌های نقشه شرکت دیگری مثل تام تام استوار نخواهد بود. بنابراین اپل تعدادی ون را به کار گرفته که به دوربین و حسگرهایی مجهز هستند تا بتواند داده‌های نقشه جدید را به وجود آورند. با جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات، شرکت اپل بیان کرد که به تقویت و بهبود مسیریابی و موقعیت نقشه بسیار کمک خواهد کرد.

این‌گونه برنامه‌ریزی شده است که اپل مپس جدید در منطقه کالیفرنیا و اطراف خلیج آنجا، در نسخه بعدی بتای iOS 12 شروع به کار کند. تا پاییز آینده شمال کالیفرنیا به‌طور کامل پوشش داده خواهد شد. ادی کیو (Eddy Cue)، مدیر ارشد سرویس و برنامه‌های اینترنتی شرکت اپل، چنین اظهار دارد که این شرکت دقت بسیار بالاتری را در اپل مپس می‌خواهد. همچنین قصد دارد برای کاربران به‌روزرسانی جدید مرتبط با ساخت‌وسازهای تازه را ارایه دهد و همچنین تغییرات دیگری که بتواند به رانندگان به‌سرعت مسیرهای جایگزین را نشان دهد. این شرکت همچنین به دنبال نمایش و تصاویری دقیق‌تر از اطراف جاده‌ها است که در نقشه، مسیرهای پیاده‌روی، درختان و دریاچه‌های کوچک به‌وضوح آشکار باشند.

ادی کیو در یک اظهارنظر جدید از طرح مهم این شرکت برای اپل مپس چنین می‌گوید:

ما می‌خواهیم این برنامه را به مرحله جدیدی ببریم. ما مشغول طراحی و ساخت برنامه‌ای بوده‌ایم که امیدوارم بهترین برنامه نقشه برای تمام جهان باشد. این از گام‌های بعدی ماست که تمام اطلاعات و داده‌های این نقشه در همه‌جا از تصاویر زمینی خودمان تشکیل بشوند.

اپل گروه ون‌های خود را در جاده‌ها قرار داد. این ناوگان مناسب‌تر و پیچیده‌تر از نمونه‌های مشابه برای اطلاعات مشابه در دیگر نقشه‌هاست. داده‌ها و تصاویر گرفته‌شده از بیرون ون به آیپدی در داخل ون فرستاده می‌شوند که در یک برنامه پیشرفته تحلیل می‌شوند. خوشبختانه شرکت اپل درس خوبی از زمان آغاز این برنامه گرفته و قطعا می‌داند که اگر بخواهد کارایی بهتر و کیفیت بالایی داشته باشد، باید به بهترین نحو ممکن در این زمینه عمل کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH