رونمایی از شیائومی Mi 9 با دوربین پشتی سه‌گانه 48 مگاپیکسلی

اسمارت‌فون شیائومی Mi 9 در حالی رسما معرفی شد که به‌عنوان نخستین گوشی سه‌دوربینه این کمپانی از سریع‌ترین فناوری شارژ بی‌سیم ارایه شده در گوشی‌ها تا به امروز برخوردار است.

برجسته‌ترین ویژگی دستگاه به ماژول دوربین 48 مگاپیکسلی آن مربوط می‌شود. این دوربین از یک سنسور IMX586 سونی به‌همراه فیلتر Bayer چهارگانه استفاده می‌کند. حسگر مذکور با اندازه 1/2 اینچی خود دارای پیکسل‌های 0.8 میکرونی است. این پیکسل‌ها در صورت ادغام شدن می‌توانند ابرپیکسل‌های 1.6 میکرونی را ایجاد نمایند. به‌خاطر داشته باشید که اسمارت‌فون ردمی نوت 7 ساخت زیربرند شیائومی نیز از حسگر 48 مگاپیکسلی سامسونگ استفاده می‌کند.

همچنین Mi 9 دارای یک دوربین فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی با میدان دید 117 درجه‌ای است. این دوربین از لنزی با پیکسل‌های 1 میکرونی، گشودگی دیافراگم f/2.2 و قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌گیرد. این مشخصه امکان ثبت عکس‌های ماکرو از فاصله 4 سانتی‌متری را فراهم می‌کند. اسمارت‌فون Mi 8 فاقد دوربینی با زاویه‌دید عریض بود. این هندست از یک دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی 2 برابری استفاده می‌کرد؛ در حالی‌که دوربین Mi 9 با گشودگی دیافراگم مناسب‌تر خود (f/2.2) بر آن غلبه خواهد کرد.

اندازه نمایشگر دستگاه به 6.39 اینچ افزایش یافته است؛ اما کماکان از یک پنل سوپر آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس استفاده می‌کند. بر اساس ادعای شیائومی به لطف استفاده از ناچ قطره‌ای کوچک‌تر، نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه گوشی به 90.7 درصد رسیده است. روشنایی نمایشگر گوشی در حالت High brightness به 600 نیت خواهد رسید. از سوی دیگر حالت Dark Mode نیز می‌تواند میزان مصرف انرژی را تا 83 درصد کاهش دهد. اکنون برای آراستگی هرچه بیش‌تر گوشی، نمایشگر همیشه روشن Mi 9 از الگوهای رنگارنگ پشتیبانی می‌کند.

سنسور دوربین Mi 9 از اندازه و رزولوشن بالاتری نسبت به Mi 8 برخوردار بوده و تراشه آن نیز عملکرد سریع‌تری دارد

به‌کارگیری ناچ کوچک‌تر مستلزم اعمال تغییراتی در دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.0 و پیکسل‌های 0.9 میکرونی) بود. این دوربین گاها از طریق مشخصه فیس آنلاک هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین هوش مصنوعی جهت کاهش اعوجاجات دوربین فوق‌عریض و اطلاع‌رسانی به کاربر برای تعویض دوربین‌ها جهت ثبت تصاویر احتمالا مناسب‌تر به‌کار گرفته خواهد شد.

اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر، گزینه دیگری برای آنلاک بیومتریکی دستگاه به‌شمار می‌رود. به لطف وجود اتصال NFC، سرویس گوگل پی می‌تواند از این قابلیت بهره‌برداری نماید. همچنین Mi 9 مجهز به GPS دو فرکانسه و درگاه مادون‌قرمز است.

نمایشگر گوشی از طریق روکش گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود. قسمت پشتی دستگاه با روکش گوریلا گلس 5 پوشانده شده و لنز دوربین با پوششی از جنس شیشه سافایر حتی از مقاومت بیش‌تری برخوردار است. مقاومت در برابر آب‌خوردگی یکی از موارد حفاظتی است که Mi 9 از وجود آن بی‌بهره است.

شیائومی Mi 9 با پیشرفتی اساسی در زمینه شارژ سریع ارایه می‌شود. کمپانی این فناوری را شارژ توربو نام‌گذاری کرده و به واسطه آن فرآیند شارژ از طریق پورت USB-C با حداکثر توان 27 وات انجام خواهد شد. با این‌حال بسته‌بندی خرده‌فروشی استاندارد با یک شارژر 18 واتی عرضه می‌شود (همانند اسمارت‌فون Mi 8).

از سوی دیگر شارژر بی‌سیم سریع با حداکثر توان 20 وات، سریع‌ترین نمونه مشاهده شده تا به امروز است. این پکیج به‌همراه یک شارژر سیمی 27 واتی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. یک شارژر سریع 20 واتی مخصوص اتومبیل نیز قابل‌خریداری خواهد بود. فناوری شارژ توربو از سوی TUV موردتایید قرار گرفته است؛ لذا از نظر ایمنی با ایده‌های هواوی مطابقت دارد. با این همه، ظرفیت باتری دستگاه اساسا یکسان بوده و معادل 3300 میلی‌آمپرساعت است (این رقم در مقایسه با باتری Mi 8 حدودا 100 میلی‌آمپرساعت کم‌تر است).

به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 855 در شیائومی Mi 9 ابدا تعجب‌آور نیست. این هندست مجهز به رم 6 گیگابایتی است و کاربران بنا بر تمایل خود می‌توانند یکی از مدل‌های 64 یا 128 گیگابایتی آن‌ را خریداری نمایند. حالت Game Turbo با بهینه‌سازی عملکرد CPU و GPU دستگاه، تجربه گیمینگ روان‌تری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

همچنین نسخه شفافی از این هندست نیز عرضه خواهد شد (کاربران در عوض مشاهده اجزای واقعی گوشی تنها تصویری از آن‌ها را پیش رو دارند). این مدل با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی ارایه می‌شود. هندست مذکور در وهله نخست صرفا در چین عرضه خواهد شد و تنها در این کشور، گوشی‌ها در عوض دستیار صوتی گوگل اسیستنت از دستیار Xiao AI استفاده می‌کنند.

نسخه استاندارد شیائومی Mi 9 در رنگ‌های بنفش لاوندر، آبی اقیانوسی و مشکی عرضه خواهد شد. مدل مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی با قیمت‌گذاری 2999 یوان (حدودا معادل 455 دلار/ 395 یورو) ارایه می‌شود؛ در حالی‌که مدل دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی قیمتی معادل 3299 یوان (حدودا 490 دلار/ 430 یورو) دارد. مدل شفاف این هندست با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز با برچسب قیمتی 3999 یوان (595 دلار/ 525 یورو) روانه بازار خواهد شد.

به سوپر گروه گوشی‌های شیائومی ملحق شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH