استفاده انبوه از موتورهای برقی برای پیک و نامه‌رسانی در ایران

براساس سخنان سید شهریار زینی، مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حمل و نقل پیشرفته در آینده نزدیک از موتورهای برقی در پست و پیک استفاده خواهد شد. زینی گفت: وضعیت موتورسیکلت‌های برقی در ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته در حال پیگیری است، محققین کشور در شرکت‌های دانش بنیان، تمام ماژول‌های موتورهای برقی را تولید کرده‌اند و این ماژول‌ها آماده استفاده هستند.                       

وی با تشریح اصلی‌ترین مشکل استفاده از موتورهای برقی در سطح شهرها گفت: متاسفانه سازمان ملی استاندارد برای اخذ پلاک موتورهای برقی با شرکت‌های دانش بنیان همکاری نمی‌کند و روند اخذ پلاک کند شده است. به جز این مورد، موتورها تجهیز و آماده تحویل هستند.

زینی در مورد بکارگیری عمومی موتورهای برقی اعلام کرد: طبق برنامه این موتورها در قالب ناوگانی برای پیک موتوری و نامه‌رسانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت، البته مردم نیز می‌توانند این موتورها را خریداری کنند. برای استفاده عمومی باید قیمت موتورهای برقی از دیگر موتورها ارزان‌تر باشد، در این زمینه دولت باید حمایت کند.

مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ادامه داد: آمادگی آن را داریم تولید انبوه موتورسیکلت برقی را آغاز کنیم، با انعقاد قرارداد می‌توانیم ظرف 6 ماه آینده بیش از 5 تا 10 هزار موتور برقی تولید کنیم. اما همانطور که گفته شد، در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل ما پلاک کردن این موتورهاست که امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها این مشکل رفع شود.

3 در مورد “استفاده انبوه از موتورهای برقی برای پیک و نامه‌رسانی در ایران”

  1. بالای ۵ ساله کشورای صنعتی دیگه آلودگی از لحاظ وسائل نقلیه موتوری ندارن
    حالا تازه اینا موتور برقی زدن مشکل پلاک داره
    مث همیشه

  2. تمام موتور و ماشینای تهران رو هم برقی کنن بر فرض محال
    بازم آلودگی تغییری نمیکنه چون اصلا از اینا نیست
    از کارخونه ها و پالایشکاه هاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH