ریز و درشت از گلکسی نوت ۴

samsung-galaxy-note-4-rumor-roundup-970x0

سامسونگ از زمانی که وارد بازار رقابت تلفن‌های همراه شد، آرام‌آرام به این نتیجه رسید که نباید تولید گوشی‌های سطح بالای خود را به یک مدل محدود کند. گلکسی اس ۵ نشان‌دهنده اوج تلاش‌های این کمپانی برای تولید گوشی‌های هوشمند و نوت ۳ نشان از تولید یک فبلت هوشمند باقابلیت‌هایی جدید است.

از زمانی که شایعات عرضه نوت ۴ بر سر زبان‌ها افتاده است، همگان منتظر یک تولید خارق‌العاده از سوی سامسونگ هستند. با توجه به پیشرفت‌های امروز، هیچ‌چیز بعید نیست. پس بیایید باهم کمی این غول کره‌ای را بررسی کنیم.

نام:

سامسونگ اعداد را دوست دارد، این شرکت با نامی که برای آخرین پرچم‌دار خود یعنی اس ۵ انتخاب کرد، نشان داد ترسی از انتخاب پشت سر هم اعداد برای محصولات خود ندارد! البته احتمال آن هست که سامسونگ پیشوند و یا پسوندی برای این محصول خود انتخاب کند. فعلا هیچ‌چیز مشخص نیست.

یکی از اطلاعات درز کرده در مورد نام این محصول نشان می‌دهد که سامسونگ N910 را برای این پرچم‌دارش انتخاب کرده است. این نام نیز تقریبا در امتداد نام‌های قبلی است. گلکسی نوت ۳، بانام N9000 عرضه شد. البته در این مورد هم احتمالا سامسونگ اعدادی را به انتهای این عدد اضافه خواهد کرد.

زمان معرفی:

سامسونگ علاقه دارد تا آخرین پرچم‌دار خود را در نمایشگاه IFA برلین معرفی کند. این نمایشگاه در تاریخ 4 الی 10 سپتامبر سال 2014 برگزار خواهد شد. البته طبق سنت سال‌های اخیر، اطلاعات این محصولات قبل از عرضه رسمی در فضای مجازی درز کرده و منتشر می‌شود؛ بنابراین احتمال می‌رود که تا قبل از برگزاری این نمایشگاه این محصول کاملا از سوی کارمندان این کمپانی لو رود.

این خبر در اوایل ماه آوریل، از طرف یکی از منابعی که به این شرکت مرتبط بود اعلام شد.

ظاهر:

با توجه به نمونه‌های قبلی، این مدل نیز احتمالا سایز بزرگی خواهد داشت. هرچند هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست. طبق آخرین مصاحبه یکی مدیران ارشد سامسونگ با خبرگزاری رویترز، نوت این بار با ظاهر و طراحی جدید به بازار عرضه خواهد شد. وی همچنین اضافه می‌کند که سامسونگ در نظر دارد تا بازار را دچار شوک بزرگی کند. آیا ممکن است این بار شاهد یک گلکسی با بدنه تمام فلزی باشیم؟ یا شاید هم قرار است این پرچم‌دار دارای صفحه‌ای خمیده باشد؟

سایز:

سری نوت، به صفحه‌نمایش بزرگ خود شهره است. اولین نوت با صفحه‌نمایشی 5.3 اینچی عرضه شد. نوت دو با 5.5 اینچ بازار را در دست خود گرفت و نهایتا نوت سه با سایز 5.7 اینچ، گوی سبقت را از رقبا ربود! با این اوصاف، نوت ۴ تنها 2. 0 اینچ برای بزرگ‌تر شدن جا دارد!‌ پس احتمالا با صفحه‌نمایشی 5.9 اینچی عرضه خواهد شد.

001 003 004 0055

اما احتمال دارد که سامسونگ در این پرچم‌دار خود، سایز صفحه‌نمایش خود را همانند نوت ۳ انتخاب کرده و جهت برجسته کردن ویژگی‌های این فبلت، سعی در افزایش رزولوشن صفحه‌نمایش داشته باشد. طبق اطلاعات درز کرده و طرح‌هایی که به‌طور غیررسمی منتشرشده است، این گوشی با رزولوشن 1440p عرضه خواهد شد.

صفحه‌نمایش خمیده:

سایز صفحه‌نمایش شاید دیگر خیلی جز ویژگی‌های برجسته یک پرچم‌دار به‌حساب نیاید. در اوایل ماه ژانویه پتنتی از سوی سامسونگ منتشر شد که در آن از یک صفحه خمیده برای نوت ۴ استفاده‌شده بود. طراحی که با مدل‌های قبلی نوت کاملا متفاوت بود. در این طرح هیچ دکمه فیزیکی در جلوی گوشی قرار داده نشده بود، اما محلی برای قرارگیری قلم Stylus هنوز وجود داشت. این خبرگزاری کره‌ای در خبر خود اعلام کرد که صفحه‌نمایش خمیده یکی از طراح‌های احتمالی خواهد بود.

khamide

پس‌ازآن، سخنگوی سامسونگ در مصاحبه با روزنامه وال‌استریت ژورنال، اعلام داشت که سامسونگ در نظر دارد تا نسل بعدی تولیدات خود را با صفحه‌نمایش‌های خمیده و البته انعطاف‌پذیر روانه بازار کند. مشخص است که بین صفحه‌نمایش خمیده با انعطاف‌پذیر تفاوت زیادی وجود دارد! البته به نظر می‌رسد که سامسونگ برای عرضه این‌چنین صفحه نمایشی ابتدا آن را بر روی یکی از گوشی‌های غیررسمی خود امتحان کرده و سپس در صورت موفقیت آن را برای آخرین پرچم‌دار خود بکار خواهد گرفت. موضوعی که کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

رزولوشن:

نوت ۳ دارای رزولوشن فول اچ‌دی است، همین‌طور گلکسی اس ۵؛ اما امسال باید شاهد گوشی‌هایی با رزولوشن 1440p باشیم که احتمالا باعرضه LG- G3 قبل از تابستان امسال این روند آغاز خواهد شد. به نظر شما آیا رزولوشن 1440 × 2560 برای نوت ۴ امکان‌پذیر است؟

قبل از عرضه اس ۵، شایعاتی مبنی بر استفاده از رزولوشن گفته‌شده برای آخرین پرچم‌دار سامسونگ دهان‌به‌دهان چرخید، چیزی که هیچ‌گاه اتفاق نیفتاد؛ اما این موضوع برای نوت ۴ کاملا محتمل و البته منطقی به نظر می‌رسد. یک منبع چینی لیست احتمالی مشخصات نوت ۴ را در اوایل ماه آوریل اعلام کرد و در آن از این رزولوشن برای نوت ۴ استفاده کرده بود.

اینکه سامسونگ بخواهد نوت ۴ را با صفحه‌نمایش گلکسی اس ۵ ارائه کند کمی بعید است، پس باید منتظر اتفاقی خوب باشیم!

شناسایی دست خط برای باز کردن گوشی:

قابلیت Knock Code ال‌جی را که به خاطر دارید؟

در آخرین پتنتی که از سوی سامسونگ جهت نوت ۴ منتشر شد، قابلیتی در آن گنجانده‌شده است که شما می‌توانید برای باز کردن گوشی خود متنی را با دست خط خود به‌عنوان قفل گوشی انتخاب کنید. این دست خط پس از نوشته شدن با قلم موجود بر روی صفحه‌نمایش، گوشی شما از حالت قفل خارج می‌کند. این اولین ویژگی است که برای بهبود امنیت سری نوت انتخاب‌شده است.

samsung-galaxy-note-4-patent-images-6-325x325dast khatsamsung-galaxy-note-4-patent-images-5-325x325

طبیعتا این روش از واردکردن پین کد و یا کشیدن الگو، برای باز کردن قفل گوشی جذاب‌تر خواهد بود. باید دید آیا این روش می‌تواند رقیبی برای روش ابداعی کمپانی ال‌جی باشد؟

این قابلیت ویژگی دیگری نیز دارد، شما با این روش می‌توانید جهت دسترسی به هر بخشی نام آن نرم‌افزار را بر روی صفحه اصلی بنویسید تا گوشی خود شمارا وارد آن نرم‌افزار کند.

به‌طور مثال جهت ورود به قسمت شماره‌گیری، کافی است کلمه call را بر روی صفحه‌نمایش بنویسید!

دیگر جزییات:

پردازنده:

خب از قلب این فبلت شروع می‌کنیم. پردازنده‌ای که سامسونگ جهت اس ۵ انتخاب کرده بود، Snapdragon 801 بود، پردازنده‌ای که به‌راحتی می‌تواند برای نوت ۴ هم تکرار شود؛ اما نسل بعد این پردازنده یعنی snapdragon 805 برای نیمه دوم سال 2014 آماده عرضه خواهد شد، پس این گزینه نیز می‌تواند کاندیدای بعدی باشد. بعضی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که سامسونگ به دنبال تراش ۶۴ بیتی snapdragon 810 است، اما تاریخ عرضه این چیپ سال 2015 در نظر گرفته‌شده است که با این شرایط بعید است سامسونگ تا آن زمان بتواند صبر کند!

البته با این شرایط مهم نیست کدام‌یک از این پردازنده‌ها انتخاب شود، این گوشی به‌شدت سریع خواهد بود.

رم:

در سری‌های گذشته سامسونگ برای سری نوت خود بیشترین رم را انتخاب کرده است. پس احتمالا در این فبلت هم همین رویه ادامه خواهد داشت. سری جدید رم‌های مورداستفاده یعنی DDR بانام LPDDR4 آماده عرضه است. این رم‌ها کوچک‌تر، سریع‌تر و با مصرف باتری کمتری تولیدشده‌اند. پس می‌توان جهت این غول، یک رم ۴ گیگابایتی از نوع DDR4 را محتمل دانست.

aftr faza

حافظه داخلی و باتری:

یک منبع چینی فاش کرده است که نوت ۴ احتمالا با حافظه داخلی 128 گیگابایتی وارد بازار خواهد شد و باتری که برای این غول در نظر گرفته‌شده است بین 3600 تا 3800 میلی‌آمپر خواهد بود. این گوشی همچنین دارای قابلیت ذخیره فیلم باکیفیت 4k و شبکه 4G LTE است.

ضدآب:

همانند گلکسی اس ۵، نوت ۴ نیز شانس ضد آب بودن را دارد. ویژگی که امروزه دیگر خیلی خاص محسوب نمی‌شود!

این دستگاه همچنین دارای اندروید کیت کت خواهد بود و با دستگاه‌های Gear 2، Gear 2 Neo و Gear Fit سازگار خواهد بود.

دوربین:

آخرین موضوع، دوربین این دوست کره‌ای ماست. شایعات از انتخاب دوربینی 20.7 مگا پیکسلی برای این دستگاه خبر می‌دهند که در کنار سایر ویژگی‌های این گوشی، قرار دادن این‌چنین دوربینی غیرمحتمل به نظر نمی‌رسد.

باید منتظر ماند…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH