مبلمان روباتیک، تکه‌ای از آینده

robo

دانشمندان تابه‌حال موفق به ساخت فناوری‌های متعددی شده‌اند و صنایع مختلفی با کمک روبات‌ها، به سطح بالاتری دست یافته‌اند ولی مبلمان روباتیک، تکه‌ای از آینده را به خانه شما خواهد آورد، آینده‌ای که شاید باور آن حتی در دنیای امروزی ما نیز دشوار باشد.

شاید شما نیز فیلم عصر مدرن چارلی چاپلین را دیده باشید، در این فیلم آینده بشر به نحوی نشان داده می‌شود که در آن ابزارها به‌صورت خودبه‌خود می‌دانند که باید چه‌کاری را انجام بدهند و این ابزارهای مختلف هستند که به دنبال انسان به راه افتاده و به او کمک می‌کنند. اگر از طنز سیاه و تلخ این فیلم بگذریم باید به آینده‌نگری آن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم زیرا امروزه این ابزارها در حال تولید هستند.

robo2

برای نمونه در نظر بگیرید که در اتاق مغول قدم زدن هستید و ممکن است موقع خواندن کتاب از منبع نور دور شوید، حال اگر منبع نور شما یک روبات باشد که در زمان حرکت کردن شما به دنبالتان راه بیفتد چه؟ برای نمونه‌ای دیگر می‌توانید به میز غذای روباتیک فکر کنید، غذا بر سر میز آماده است و این بار به‌جای اینکه شما به سر میز غذا بروید، میر غذا به سراغ شما و محل حضور شما خواهد آمد!

دانشمندان در حال ساخت دست‌وپا برای ابزارهای خانگی هستند تا این رویا را تحقق ببخشند. این رویاها می‌توانند برای هرکسی زندگی آسوده‌تر و راحت‌تر به ارمغان بیاورند. شاید جالب باشد بدانید که نخستین جرقه‌های این ایده توسط یک گروه از نوجوانان زده شد. یک گرو از دانش آموزان فرانسوی در یک پروژه دانشجویی اقدام به ساخت یک سری روبات نمودند که این روبات‌ها بر پایه لوازم خانه طراحی‌ شده‌اند و از این عمل، یک ویدیو نیز تهیه کرده‌اند که می‌توانید از طریق لینک زیر به مشاهده این ویدیو بپردازید:
https://www.youtube.com/watch?v=0XDpT8hI89k

robo3

بازوی این روبات‌ها به نحوی طراحی شده است که بدون آسیب زدن به محیط بتواند در سطوح مختلف به حرکت بپردازد و حتی در برخی از محیط‌های خاص نیز این روبات‌ها امکان صعود از دیوار را خواهند داشت. این روبات‌ها مکان کنترل از راه دور را دارند و هم‌چنین به‌نوعی طراحی‌شده‌اند که بتوان آن‌ها را به اشکال مختلفی درآورد و همین امر موجب خواهد شد تا برای نمونه بتوانید میز غذاخوری‌ای داشته باشید که ارتفاع آن با فشار دادن یک دکمه، قابل‌تغییر باشد.

این فناوری شاید رد حال حاضر چندان عملی نباشد ولی در آینده در خانه تمامی ما شاهد حضور مبلمان روباتیک خواهیم بود تا زندگی بشر به مرحله جدیدی از راحتی وارد شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH