آشنایی با گیم‌‌پد موبایل ریزر جانگل کت: همان‌چیزی که گیمرها لازم دارند

شاید خیلی از شما دوست داشتید برخی از بازی‌های موبایل خود را در فضایی بیرون از صفحه گوشی دیده و بازی کردن آن را با در دست گرفتن یک دسته کنسول یا مشابه آن، تجربه می‌کردید. اگر اهل بازی کردن روی موبایل خود باشید، بی‌شک در برخی بازی‌ها تجربه آزاردهنده‌ای حس خواهید کرد. تجربه این که بازی موردنظر شما اگر با چیزی مشابه دسته کنسول امتحان می‌شد، قطعاً به شما حس بهتری القاء می‌کرد. مفهوم این حس را زمانی متوجه می‌شوید که برفرض مثال درحال بازی کردن فوتبال در گوشی خود هستید و دکمه‌ها به صورت لمسی و حرکت کردن شما هم جویستیک شکل اما به صورت لمسی است!

اگر خاطرتان باشد، زمانی نسلی از کنسول بازی به نام Psp به بازار آمد که هم طرفداران زیادی پیدا کرد و هم تجربه جدیدی از رابط کاربری کاربر و بازی را به اهالی صنعت گیمینگ نشان داد. همین امر شروعی بر ساخت یک گیم‌ پد برای تحقق انجام بازی‌های موبایل، در جایی بیرون از صفحه گوشی شد.

در این مطلب قصد داریم تا یک گجت زیبا و حرفه‌ای را به شما معرفی کنیم که رویای گذشته شما را اکنون به واقعیت تبدیل کند. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

گیم‌ پد ریزر جانگل کت

برند ریزر یکی از شرکت‌های شناخته‌ شده‌ فعال در عرصه گیمینگ است که همواره محصولاتی رده‌ بالا در این بازار عرضه می‌کند. گیم‌ پد جانگل‌کت (Razer Junglecat) محصول جدید ریزر است که ۱۰۰ دلار قیمت داشته و تجربه‌ بازی‌های موبایلی را بهتر می‌کند؛ درواقع جانگل‌کت جاه‌طلبی جدید ریزر در حوزه‌ گیمینگ موبایل به‌ شمار می‌آید و تا حدی شبیه کنترلرهای کنسول بازی نینتندو سوئیچ (Nintendo Switch) با نام جوی-کان است.

گیم پد ریزر جانگل پد

ریزر جانگل‌کت به‌‌طور کامل با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی سازگار است و قابلیت استفاده از آن در رایانه‌های مبتنی‌بر سیستم‌عامل ویندوز هم وجود دارد. این محصول جدید ریزر می‌تواند در دو حالت کار کرده که هم امکان استفاده از آن به‌ عنوان کنترلر سنتی مقدور بوده و هم می‌توان آن را به قاب ویژه‌ مخصوص گوشی‌های هوشمند، متصل کرد.

قابلیت‌های گیم پد جانگل کت

اگر از جانگل‌کت به‌عنوان کنترلری سنتی استفاده کنید، این دو قسمت به دو طرف قطعه‌ای مرکزی چسبیده و ظاهری بسیار شبیه به گیم‌‌پد نینتندو سوئیچ پیدا می‌کنند. ضمن این که شما می‌توانید به‌ راحتی یکی از این قسمت‌ها یا هر دوی آن‌ها را از طرفین قطعه‌ مرکزی که توضیح داده شد، جدا و به یک قاب ویژه‌ متصل کنید. این قاب مخصوص تلفن‌های هوشمند بوده و این دستگاه‌ها را به کنسولی کوچک تبدیل می‌کند.

گیم پد ریزر

جانگل‌کت از طریق بلوتوث به گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها متصل می‌شود. ریزر درمورد این گیم‌پد معتقد است که عملکرد دکمه‌های گیم‌‌پد جدیدش با تأخیر کمی انجام می‌شود تا به تجربه‌ گیمینگ لطمه وارد نشود. با این‌ حال امکان اتصال جانگل‌کت به دستگاه از طریق سیم وجود ندارد. نکته بعدی این که می‌توان آن را از طریق درگاه USB-C شارژ کرد؛ جانگل‌کت می‌تواند با هر بار شارژ، بیش از ۱۰۰ ساعت کار کند.

روی این گیم‌‌پد ریزر همه‌ دکمه‌هایی را که از کنترلری سنتی انتظار دارید، خواهید یافت. از پد دارای دکمه‌های جهت‌دار (D-Pad) گرفته تا بامپر و 4 دکمه‌ ویژه‌ دیگر؛ جالب است بدانید که یک اپلیکیشن ویژه‌ با نام Razer Gamepad برای اندروید منتشر شده که به شما امکان می‌دهد تا تغییراتی روی گیم‌ پد انجام دهید؛ برای مثال می‌توانید عملکرد برخی دکمه‌ها را شخصی‌سازی کنید یا میزان حساسیت شوک کنترلر را تغییر دهید.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا تجربه استفاده از گیم‌پد برای موبایل را داشتید؟

4 در مورد “آشنایی با گیم‌‌پد موبایل ریزر جانگل کت: همان‌چیزی که گیمرها لازم دارند”

    1. پدرام مقدمی

      سلام دوست خوبم، این گیم پد هنوز وارد ایران نشده و فروشنده ای هم نداره اما در خارج از کشور قیمتش 100 دلار هستش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH