گلکسی زد فولد 3 سامسونگ پس از سقوط از دوچرخه دچار آتش‌سوزی شد

بر اساس گزارشات، اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 3 فروش مناسبی را تجربه می‌کند و میزان استقبال از این هندست در مقایسه با پیش‌بینی بسیاری از  کارشناسان بیش‌تر بوده است. اما دمای این هندست تاشو می‌تواند به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند. کاربری با نام چاد کریستین چنین ادعایی را مطرح کرده است. وی نحوه انجام معاملات سهام و ارزهای دیجیتالی را به مردم آموزش می‌دهد. فارغ از استراتژی‌اخیر چاد کریستین هیچ‌کدام از سهام‌های پیشنهاد شده توسط وی احتمالا به اندازه گلکسی زد فولد 3 جذاب نیستند. بر اساس یک توئیت منتشر شده در روز دوشنبه، آقای کریستین پس از سقوط اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 3 خود از دوچرخه و خردشدگی نمایشگر آن تصمیم گرفت تا این گجت را درون جعبه مخصوص خود قرار داده و جهت تعمیر برای سامسونگ ارسال نماید.

سامسونگ گلکسی زد فولد 3 پس از وارد شدن خسارات داخلی دچار انفجار شد

اما هنگامی‌که آقای کریستین مشغول قرار دادن گوشی معیوب داخل جعبه بود؛ دستگاه منفجر و از داخل بدنه آن دود خارج شد. در این حادثه آقای کریستین دچار آسیب‌دیدگی نشد. البته این حادثه احتمالا خاطره فاجعه‌آمیز اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی نوت 7 را در ذهن زنده می‌کند. این دستگاه در چندین حادثه مهم از جمله هنگام قرارگیری روی زمین درون یک هواپیما دچار انفجار شد. سامسونگ پس از بازبینی طراحی دستگاه، نسخه ایمن‌تر آن‌را منتشر کرد؛ اما حتی این مدل‌ها نیز کم و بیش منفجر شدند.

نهایتا گلکسی نوت 7 به‌طور کامل توسط سامسونگ فراخوانی شد. این فرآیند هزینه تقریبی بالغ بر 5 میلیارد دلار را به کمپانی کره‌ای تحمیل کرد. در ادامه مشخص شد که باتری‌های مخصوص این هندست که توسط شرکت سامسونگ تامین شده بودند؛ دچار مشکل هستند.

به‌نظر می‌رسد که حادثه اخیر دارای ماهیتی استثنایی است. با این‌حال آقای کریستین یک سوال فرضی نگران‌کننده را مطرح نموده است: “چنان‌چه این حادثه ضمن فرآیند نقل و انتقال گوشی رخ می‌داد؛ در این‌صورت چه تبعاتی را به‌دنبال داشت؟” از آنجا که گوشی پیش از انفجار به زمین اصابت نموده است؛ لذا حادثه سقوط می‌تواند به اجزای داخلی دستگاه آسیب رسانده باشد.

“گوشی گلکسی زد فولد 3 من هنگام آماده‌سازی جهت قرار دادن آن در جعبه دچار انفجار شد. من ناچارا آن‌را داخل پارکینگ پرتاب کردم. بی‌تردید این دستگاه دچار برخی صدمات یکپارچه بوده است. آیا می‌توانید تصور کنید که وقوع این سانحه حین نقل و انتقال گوشی می‌تواند چه پیامدهایی را به‌دنبال داشته باشد؟” چاد کریستین از موسسه American Dream Trading؛ 26 سپتامبر 2021

حتی آقای کریستین شخصا معتقد است که این حادثه یک مورد استثنایی بوده و به پایان رسیده است. وی در توئیت خود اعلام کرد: “این هندست پیش‌تر به مرکز تعمیرات سامسونگ ارسال شده و بنا به درخواست آن‌ها جهت قرارگیری در جعبه مخصوص گوشی مرجوع شده بود. این هندست حدودا 1 هفته قبل از روی دوچرخه من سقوط کرده بود. من اطمینان دارم که دستگاه دچار آسیب یکپارچه شده و حادثه انفجار نیز از همین موضوع ناشی شده است. من معتقدم که این حادثه با سناریوهای انفجار اسمارت‌فون گلکسی نوت 7 تفاوت دارد.”

بر اساس گزارشات، شرکت سامسونگ به منظور بررسی حادثه روی داده برای آقای کریستین تیم ویژه‌ای را در نظر گرفته است. کمپانی به منظور ارسال دستگاه سوخته شده، جعبه پیشین را برای آقای کریستین خواهد فرستاد. درسی که از این حادثه بایستی آموخت این است که دستگاه پس از سقوط احتمالا دچار صدمات داخلی شده و کاربران از این آسیب‌ها مطلع نخواهند شد؛ تا زمانی‌که این آسیب بعدها به هر طریقی نمایان شوند. هنوز مشخص نیست که آیا دستگاه گلکسی زد فولد 3 آقای کریستین مشمول چنین قاعده‌ای است یا خیر. اما این حادثه نشان می‌دهد که حفاظت از یک دستگاه گران‌قیمت امری حیاتی است؛ حتی اگر این موضوع موجب پنهان شدن بخشی از ویژگی‌های زیبایی‌شناختی طراحی دستگاه شود.

محافظت از سرمایه‌گذاری جدید یک اقدام هوشمندانه محسوب می‌شود

تقریبا تمامی افرادی که اقدام به خریداری یک هندست جدید می‌کنند؛ با خود می‌گویند که خریداری کیس محافظ هیچ ضرورتی ندارد؛ زیرا این‌بار دستگاه جدید از دست آن‌ها سقوط نخواهد کرد. اما همگی ما انسان هستیم و هر لحظه ممکن است خطایی از ما سر بزند. بدین‌ترتیب دستگاه ارزشمند ما در کسری از ثانیه می‌تواند نقش بر زمین شود. برای برخی کاربران اسمارت‌فون، نخستین سقوط دستگاه روی زمین به‌معنای از دست رفتن بخشی از ارزش آن همزمان با اصابت به زمین می‌شود.

آقای کریستین یک معامله‌گر بوده و احتمالا از عوامل خطرزا تا حدود زیادی آگاهی دارد؛ بنابراین وی احتمالا هرگز دست به اقدامات خطرناک نخواهد زد. عدم خریداری کیس محافظ برای اسمارت‌فون جدید، کاربران را در معرض خطری جدی قرار می‌دهد. بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که خود را در موقعیتی قرار دهید که ناچار به تعویض اجباری اسمارت‌فون جدید و گران‌قیمت خود شوید؛ در حالی‌که استفاده از یک کیس با قیمت مناسب می‌تواند به حفاظت از سرمایه شما کمک کند.

2 در مورد “گلکسی زد فولد 3 سامسونگ پس از سقوط از دوچرخه دچار آتش‌سوزی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH